Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-07, 17:50   #1
v.h94
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 71
Standard Os t2000

Hej jag är ny här, men är inte ny med tåg simulering och 3d byggande/modelering heller inte att vara på forum.

Jag har skickat ett mail till Ruter och Oslo Tbanedrift om ritningar för deras OS T2000 tåg men dessvärre får jag inget svar jag ska börja jobba på det men behöver blueprints eller ritningar.

Det är ett fint tåg men som sagt svårt att bygga något utan ritningar eftersom jag vill att det skall vara korekt så jag undrar om någon av er skulle ha några eller om ni kände någon som hade.

Jag börjar jobbet så fort jag får dem, jobbar även på SL 79 spårvagnen.

Så har jag en annan snabb fråga behövs det något specielt program för att lägga in tågen i MSTS, brukar jobba med fartyg vanligtvis då är det endast .x filer och en .cfg fil så funkar det.

Visar järna mina modeler om intresset finns.


Senast redigerad av v.h94 den 2010-03-07 klockan 18:40.
v.h94 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 18:36   #2
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Trevligt att du bygger modeller! Du kan läsa om tunnelbanetåget här: http://en.wikipedia.org/wiki/OS_T2000
Vore roligt om du byggde tåget för att Holmenkollbanan faktiskt finns till MSTS.
Och hur man lägger in tåg och objekt vet jag inte riktigt, men jag tror man kan använda Gmax. Och formatet blir då .s-filer och så gör man .sd-filerna själv.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 18:39   #3
v.h94
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 71
Standard

Jag har all info motorstyrka mm all bakrunds fakta det är bara själva ritningen/blueprinten jag vill åt Holmenkoll banan är jätte bra till MSTS Välding/Ganska realistisk finns bara några små fel

PS Tack för det snabba svaret
v.h94 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 19:23   #4
Remy
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 302
Skicka ett meddelande via MSN till Remy
Standard

Hei
er det tegninger du tenkte på når det gjelder Trøbbel 2000 (T2000) vis du vil så kan jeg godt prøve å sende en mail til admin på Oslo T-banedrift veit at du har prøvd men har du ventet lenge nok på svar både Ruter# og Oslo T-Banedrift er veldig tregge med å svare de bruker alt fra 1 uke til 1 år før du får svar
__________________
MVH
Remy
Scania V8 og snute er likke sexy som Nohaben med snute
Remy besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 19:30   #5
v.h94
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 71
Standard

Jag har tänkt och ringa dem på Måndag då borde jag ju få ett svar har väntat 1 vecka nu.


Vill ha en vy från sidan och frammifrån i stort sett men det skall vara direkt från båda hållen annars är det svårt.

Blueprint ritning eller en bra bild.
v.h94 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 20:36   #6
Remy
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 302
Skicka ett meddelande via MSN till Remy
Standard

vis du går inn på www.jernbane.net så kan du spøre om det er noen som har førerroms bilder men det krever at du er registert men det er jo gratis å være medlem

jeg har noen bilder skjøll men det ligger på den ødlagte hardisken
__________________
MVH
Remy
Scania V8 og snute er likke sexy som Nohaben med snute

Senast redigerad av Remy den 2010-03-07 klockan 20:38.
Remy besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 20:46   #7
v.h94
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 71
Standard

Jag tar och ringer dem imorn så slipper jag hålla på och registrear mig idag tar det imorn ifall jag behöver det.

Är nog ingen som har ett foto kan ta ett själv i sånna fall ska till Oslo över påsk.

Tack för all hjälp hitils och förhoppningsvis den kommande
v.h94 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 20:54   #8
Remy
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 302
Skicka ett meddelande via MSN till Remy
Standard

desvere så går de ikke i trafikk lenger og for å få muligheten til å ta bilder så må du kontakte Oslo T-Banedrift for å ta bilder siden da må man til verksted de ble tatt ut av drift pga mye trøbel derfor navnet "trøbbel 2000" men jeg kan legge inn et innleg på jernbane.net siden jeg er registert der
__________________
MVH
Remy
Scania V8 og snute er likke sexy som Nohaben med snute
Remy besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 20:58   #9
v.h94
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 71
Standard

Det vore mycket snält av dig om du kunde göra det, men är de inte bara inne på reparation eller blir ombyggda?
v.h94 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 21:04   #10
Remy
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 302
Skicka ett meddelande via MSN till Remy
Standard

T-2000 har ikke vært ute å kjørt siden 2008 trur jeg vis det ikke var 2007 har bare blitt kjørt til Elingsrudåsen for å parkere der siden det begyner å bli fult på Ryen men løpet av kvelden skal jeg legge inn svar må bare bli ferdig med hus arbete
__________________
MVH
Remy
Scania V8 og snute er likke sexy som Nohaben med snute
Remy besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 21:22   #11
v.h94
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 71
Standard

Tack så mycket men skulle inte Ruter bara behålla T2000 tågen och inga andra förutom MX3000. Såg ett på (T2000) majoustuen när jag var i Oslo för 2 veckor sen. Det var inte i trafik men det stod där vid lokstallen.
v.h94 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 21:29   #12
abjol
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Drammen , Norge
Inlägg: 403
Skicka ett meddelande via MSN till abjol
Standard Typetegning T2000

Hei her kommer et bilde. Jeg blir sikkert hengt ut siden jeg legger dette ut.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2000.jpg (148.5 KB, 179 visningar)
__________________
Mvh Arve
abjol besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 21:40   #13
Remy
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 302
Skicka ett meddelande via MSN till Remy
Standard

riktig det settet som sto på Majorstua har blitt kastet ut av varmen men har nå blitt flyttet inn eller så er den flyttet til Vestli eller Elingsrudåsen det veit jeg ikke men nå har jeg lagt ut et innleg på postvogna så får vi kryse fingrene på at det blir bilder


kan legge til site nytt fra Norge den 14.03.10 så er det siste drift dag for 1300 vognene og den 15.03.10 blir linje 1 mellom Majorstua og Frognerseteren stengt for å klargjøre banen til Ski VM i 2011
__________________
MVH
Remy
Scania V8 og snute er likke sexy som Nohaben med snute
Remy besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 21:49   #14
v.h94
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 71
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abjol Visa inlägg
Hei her kommer et bilde. Jeg blir sikkert hengt ut siden jeg legger dette ut.
Tack men är den korekt?

Citat:
Ursprungligen postat av Remy
riktig det settet som sto på Majorstua har blitt kastet ut av varmen men har nå blitt flyttet inn eller så er den flyttet til Vestli eller Elingsrudåsen det veit jeg ikke men nå har jeg lagt ut et innleg på postvogna så får vi kryse fingrene på at det blir bilder


kan legge til site nytt fra Norge den 14.03.10 så er det siste drift dag for 1300 vognene og den 15.03.10 blir linje 1 mellom Majorstua og Frognerseteren stengt for å klargjøre banen til Ski VM i 2011
Tack så mycket, föresten hela linjen är ju inte stängd bara till beckestua de bygger väll om Holmenkollen station och har planer på att förlänga linjen till Tryvan.
v.h94 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 22:23   #15
Remy
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 302
Skicka ett meddelande via MSN till Remy
Standard

akurat nå er linjen åpen til beserud men fra og med 15.03.10 er det helt stengt
__________________
MVH
Remy
Scania V8 og snute er likke sexy som Nohaben med snute
Remy besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:56.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009