Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-06, 12:29   #1
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard RW gruppen låg aktivitet, varför?

Hej!
Jag tycker det är alldeles för låg aktivitet inom RW-gruppen. Dåligt på att komentera inläggen, m.m. För lång väntetid på svar.
Sånt gör mig att tappa lusten att bygga RW-rutt. Kanske är jag inte ensam om.
Ett forum är till för att hjälpa och stötta varandra. Eller hur?
Tacksam för diskution här.
Totte besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 13:26   #2
Andreas13
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
Standard

Det tycker jag också, men när det gäller mig så skriver jag i andras trådar i alla fall en gång sedan kan jag tycka att det blir lite tjatigt om jag ska kommentera efter varje inlägg som tråd skaparen gör, t.ex. "snyggt" eller "fint"
sedan när jag har skrivit några gånger så vet jag inte vad jag ska säga mer än att det ser bra ut eller skitsnyggt eller fint och då tycker jag det blir väldigt tjatigt.
Men i alla fall en gång tycker jag man ska svara om man tycker något är snyggt eller liknande.

Det finns några projekt jag har gjort som jag inte har visat här pga att ingen har kommenterat på en del 3d saker jag har lagt upp här så jag känner inte för att visa dom helt enkelt.
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014:
Y31
X40
Kinnekullebanan
----------------------------------------------------------------
Gå gärna in på mina hemsidor.
http://andreashoff.se
www.andreashofftag.net
http://andreas13railworks.webs.com
Andreas13 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 13:48   #3
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Tycker också det blir tjatigt att skriva snyggt eller supersnyggt gång på gång. Förstår ni vill ha respons, men tror många känner som jag och uppskattar det ni gör väldigt mycket, dock i det tysta...

Fast du har rätt i att det är låg aktivitet nu i forumet. Men det är ju toppar och dalar, ibland händer det mycket och ibland lite. Men du/ni som sliter ska veta att hos mig är allt ni gör uppskattat!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 22:02   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Tycker att det är dåligt nu. Frågor blir ibland aldrig besvarade. Väldigt många ignorerande inlägg, inte bara mina även också era inlägg.
Det händer även inom PM också.
Jag ber er: Vakna! Om det fortsätter så här kommer RW att försvinna.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 22:31   #5
v.h94
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 71
Standard

Hej, inte för att jag skriver här ofta men det händer lite nu och då och jag måste säga att det är ju mer dött här än i t.ex trainz trådarna.

Jag är väll skyldig med tanke på att jag så sällan skriver, kollar mest runt men jag har vissa project på gång men vill bli i stort sett klar med dem innan jag går in mer i detalj. Jag har en förmåga att aldrig slutföra vad jag startat men nu så tror jag faktiskt att jag kan lyckas bli klar, 3D modellerna är klar måste bara få in det i railworks vilket är en annan femma.

Tror inte railworks kommer dö, det kommer gå frammåt även fast kanske int eså många postar, kanske är flera som mig som inte pratar så mycket om det.

~Ville
v.h94 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 22:33   #6
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Question Är det inte så här..

att fler här på forumet använder "Trainz".. i sitt digitala järnvägsbyggande...?
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 22:36   #7
v.h94
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 71
Standard

Det är nog det bästa svaret på denna frågeställning.
v.h94 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 23:59   #8
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Rw är långt ifrån dött Tar man en titt runt om på nätet så ser man att det skapas en hel del nytt till simulatorn och det görs det även här i Sverige, och varför inte, det är ju en utmärkt simulator. Trainz eller RW, det är ju en smaksak, för mig föll valet på rw direkt då jag upplever det snyggare och mer dynamiskt än trainz. Jag har dock lagt ner msts totalt men jag är rätt säker på att både rw och trainz kommer att leva vidare, är mer osäker på msts framtid, or känns lite som konstgjord andning på en halvdöd 110 åring. Men detta är bara min åsikt
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 00:01   #9
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Dessutom har det ju visat sig att samarbete mellan trainz och rw fungerar utmärkt med konverteringar av modeller mellan dessa
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:46.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009