![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Laddade glad i hågen ner alla T43
![]() Här skall det köras svenskt!! Döm av min förvåning så kunde jag inte placera ut ett enda lok och köra med. Följande KUID:s saknades: 30387:50021 20287:51000 1:42003101 1:42003000 1:101211 varför är inte alla KUID:s med när man lägger ut lok på DLS?? Var hittar man det som sknas?? Tacksam för lite hjälp. Goran |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Är det inte så att man behöver orginal-T43an...
En av de där kuiderna är mina men vilken fil det är har jag ingen aning om idag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Var hittar man "originalloket T43"?
Goran |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Finns i den här länken.
T43 Banverket och T43 orange http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=11283
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Vad "trilskigt" det var.
Laddade ner "originalet" och försökte installera det i TRS 2006 - jag har bara laddat ner via DLS tidigare till TRS 2006 - gör kanske något fel. Ställer åter frågan: Varför lägger man ut ett helt gäng lok på DLS som man inte kan få "på spåren". Borde vara enkelt att bifoga alla erf KUID:s. Undrar stilla vad de säger som laddar ner loken på andra sidan jordklotet och upptäcker att de inte är körbara?? Goran |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Allt "frid och fröjd"
Upptäckte att de "felande pusselbitarna" fanns en bit ner bland de olika inläggen om T43 ![]() Alla loken provkörda på spår - skall bara byta sound - mig veterligt finns det inge turbo i T43 ![]() Tack alla inblandade för hjälpen!! Goran |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Har då bara blivit error för mig, när jag har försökt. Vet inte om det finns någon lösning för detta. Någon som vet? Ett annat alternativ som finns. Är att man byter ut kuidnr för t.ex. bogie, enginespec m.m. som hör till orginalet och skriva dit sitt eget, men har då tyckt att detta har varit lite omständigt och jobbigt att ändra i alla mappar och configar som hör till. Oftast ligger också orginalet tillgängligt på DLS, men tyvärr så var det inte så med T43:an. Tar ju även extra plats i Trainz, om nu alla skulle ändra varje kuidnr. för bogie, enginespec m.m. för att passa just sin egen vagn, när det annars går lika bra med orginalets, men då ska ju såklart orginalet finnas på DLS.
![]() |
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |