Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > MS Trainsimulator 2 - Allmänt om MS Trainsimulator 2

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-13, 17:52   #1
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard Något på gång?

Det va ett tag sedan vi roade oss med att spekulera om kommande tågsimulatorer... Men, kanske är det dags? Sånt är ju alltid skoj, ju...

Jag fastnade lite på ett uttalande som Rick Selby gjorde på uktrainsim:

http://forums.uktrainsim.com/viewtop...00325#p1200220

Citat; "Not happening from Microsoft. Guaranteed. End of discussion.....

-Rick"

Man skulle kunna undra då... garanterat inte från Microsoft... Men från vem då då?? Nyfiken som man är, så börjar man söka lite granna och hittar denna sida:

http://www.cascadegamefoundry.com/about/

Klicka på "The Team".

Sen är det väl bara att börja spekulera... Man ska tydligen inom kort göra ett uttalande, ser fram mot det...

Hittade för övrigt denna sida genom ett uttalande från en annan av det forna MSTS-2-teamet, "Portergraphic".
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-10-13, 19:35   #2
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Det här ÄR verkligen goda nyheter! Den 23e januari fick jag veta att Microsoft lagt ner ACES studio, på min födelsedag... Den present som togs ifrån mig då kan idag återbördas känns det lite som.

Det måste bara varit alldeles för mycket kompetens och arbete nedlagt i MSTS-2 för att bara kastas bort. Det här ser jag fram emot vad detta kan ge!
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 00:58   #4
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

JO detta verkar lovande, ser fram emot att se vilket spel det är dom gör en demo på, i med att studion skapades i april och vilka som är med i studion så har jag minna aningar men inget är ju skrivet i sten, har ju egentligen ingen aning.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 01:22   #5
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

jo, som sagt, jag inbjöd ju till lite spekulerande... Några saker kan jag dock konstatera;

  • Grundarna av Cascade Game Foundry är de två personer som hade titlarna "Lead Program manager respektive Lead Game Manager" i MSTS-2-projektet.
  • MSTS-2-sidan hos Microsoft ligger fortfarande kvar. Varför då?
    http://tsinsider.com/default.aspx
  • I samband med att Cascade Game Foundry går ut med deras startskott, så görs PR på tågsimulatorforum.
  • I maj 2009, gör en av MSTS-2-medarbetarna fortfarande jobb på animeringsdetaljer på det tyska snabbtåget i MSTS-2, beskrivet här;
    http://www.portergraphic.com/?p=210
    Varför görs det fortfarande jobb på en simulator som är nedlagd?
Vad deras första projekt är har ju inte sagts något om ännu. Men man kan ju hoppas...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2009-11-03 klockan 16:32. Anledning: Namnet felstavat... :)
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 16:32   #6
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Inget är skrivet i sten men flera av rendersarna i den här videon vart ju alldrig släppta när projektet lades ned, jag har ju stora förhoppningar på detta då det är mer än en ledtråd som pekar åt samma håll.

iaf, videon jag snackar om är : http://www.youtube.com/watch?v=ykwv_OJIlv8

Mycket väl arbetade grejer och mycket nykommet som ej fanns när det lades ned, mycket mycket lovande!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 18:18   #7
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Inte för att jag vill ta död på er entusiasm totalt men det som producerades inom ACES tillhörde Microsoft och gör så fortfarande.
Det må vara delvis samma personer men de kan inte plocka med sig ett projekt även om Microsoft lagt ned det.
Vad dessa personer har är sin kompetens och erfarenhet men de är tvugna att börja om på ny kula om de inte mot förmodan skulle få köpa ut projektet från Microsoft.
Därför kommer det nog att dröja ett bra tag innan något kommer från denna nya producent.

/Anders
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 18:24   #8
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Hoppas att det går frammåt med MSTS-2 iaf!!! Skulle så gärna vilja att de släppte den.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 18:48   #9
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

De säger själva på sin site att de jobbar hårt med en demo av sitt första projekt. Om de nu mot förmodan fått börja om helt från noll borde det ta betydligt längre tid än från april till oktober innan de har en demo redo.

Tror inte de är så pass dumma att de säger att en demo är på väg som sedan dröjer väldigt länge. Det skulle direkt döda trovärdigheten för detta nystartade företag.

Och vad vet vi egentligen vilka affärsuppgörelser som är gjorda/inte gjorda mellan CGF och MS...

I pressmeddelandet tycker jag det luktar väldigt mycket ESP när dom pratar om jorden som en resurs där man kan simulera vad man vill...
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 18:55   #10
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

KMW, verkar det inte väldigt konstigt att dom jobbar på en demo på deras första spel när studion öppnades i april, och så vitt jag vet så höll aces studio bara på med MSTS 2 vid tiden för nedläggningen. nog för att det finns fler folk från andra studios men dom har ej gått omkull, så jag antar att dom på något sätt fått sina händer på en näst intill färdig programvara från något håll, för att så vidare du inte jobbar på ett flash-spel eller ett gammalt pongspel så hinner du inte arbeta fram ett spel till det stadiet från april till oktober.

Men som sagt så är jag inte säker på min sak men i med att jag sett flertalet positiva ledtrådar som pekar åt samma håll så är jag försiktigt optimistisk.

Och jag har spelat flertalet spel på listan över spel som folk på studion har varit med och gjort och nästan alla faller in under simulator kategorin pga dom sakerna dom försöker uppnå, och jag tolkar deras "press release" som att dom mestadels kommer att syssla med simulatorer.

Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-10-14 klockan 18:58.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 19:23   #11
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Då ser det kanske ganska ljust ut? Är det någon som vet om det kommer att vara samma rutter och med samma funktioner i demon? (World of Rails m.m)
__________________
//Bombardier Train



Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-10-14 klockan 19:28.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 19:36   #12
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Inget är skrivet i sten men flera av rendersarna i den här videon vart ju alldrig släppta när projektet lades ned, jag har ju stora förhoppningar på detta då det är mer än en ledtråd som pekar åt samma håll.

iaf, videon jag snackar om är : http://www.youtube.com/watch?v=ykwv_OJIlv8

Mycket väl arbetade grejer och mycket nykommet som ej fanns när det lades ned, mycket mycket lovande!
Wow, otroligt snygga å välgjorda grejjor på den filmen, allt från tåg, cab, hus mm.
Blir svårslaget om något sådant släpps.
Skulle ju vara värt hur mycket pengar som helst bara att få köra jänkee-tåg i den lokförarmiljön.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 19:48   #13
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Wow, otroligt snygga å välgjorda grejjor på den filmen, allt från tåg, cab, hus mm.
Blir svårslaget om något sådant släpps.
Skulle ju vara värt hur mycket pengar som helst bara att få köra jänkee-tåg i den lokförarmiljön.
Det som väcker mitt intresse med filmen är ju just att flertalet renders faktiskt är nya och inte visats före projektet lades ned, det är ju ganska spännande.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 20:13   #14
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Men kommer Microsoft bara släppa en demo?
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 20:25   #15
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Men kommer Microsoft bara släppa en demo?

Jag har inte sagt att det garanterat kommer släppas något, jag har bara sagt att det är så jag tolkar infon jag får med hjälp av kunandet jag har, och om nu en demo av TS 2 släpps så är det EJ av MS, MS har laggt ned studion, nu är det en helt ny studio vi snackar om. Finns inga som helst garantier för att dom faktiskt sysslar med en tåg simulator, dom kan likväl jobba med ett spel om blommor för allt jag vet, men med det underlaget som finns att gå på så tolkar jag det som att det finns en möjlighet att dom fortsatt projektet i egen regi utan microsofts inblandning.

Men som sagt, ta inget för givet för det finns inga garantier före vi har fått mer info från studion.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:06.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009