Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-12-11, 11:40   #1
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard Content Manager

Igår hände något med Content Manager...........listen i övre högra hörnet med "Installed", "Missing dependencies", "Open för edit", mm har försvunnit.....
Har försökt men inte klurat ut hur man återställer det hela.................
Tacksam för lite hjälp.
goran
goran besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-12-11, 14:37   #2
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard Content Manager

Lyckades fixa det till slut - Öppna Content Manager - klicka "File", "Settings", "Filters", "reset to defalts" + "save".
Kanske inte gjort rätt - men jag återskapade CM så att den funkar för mig.
Kommentera gärna!!
PS Har inte klurat ut hur man skapar olika filter i CM........
goran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-11, 19:09   #3
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Antar att det är TS2009/TS2010 vi pratar om här.

Hade samma problem med att filtren försvann själv någon gång och löste det på samma sätt som du. Varför filtren försvann är fortfarande ett mysterium liksom mycket annat i Trainz inre.

Att skapa egna filter är inte så svårt. Gör bara en sökning i rutan till vänster, till exempel Author och korvtiger och tryck på Apply så kommer du få upp alla mina assets som du har installerade i listan. Om du sedan vill spara dessa under en egen flik (filter) så trycker bara på Save knappen bredvid Apply och namnger filtret.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 01:07   #4
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard Content Manager

Yes - det är TS2010 jag använder - problemet har aldrig hänt tidigare..............
Men stort tack Korvtiger!!! Ska försöka skapa lite filter kanske....Kan man spara under olika "bibliotek" tex allt material för svenska banor under en "flik" och allt material för USA-banor under en flik? Blir ju enklare då när man väljer rullande material till resp bana och inte behöver gå igenom tusentals saker.........?? Jag har i alla fall släckt ner allt rullande material förutom svenskt å nordamerikanskt (favoriter)...vilket underlättar. (kör svenska banor o nordamerikanska)
goran
goran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 01:40   #5
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Testa att använda Region och välj USA eller Sweden. Så länge skaparen av asseten har gett den en korrekt region-tagg så kommer de att dyka upp i listan med det filtret.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:59.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009