Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-11, 22:46   #196
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av goran Visa inlägg
Hej Lan!

Tack för överföringsrampen!!!!!
Den var efterlängtad till smalspårsbanorna jag håller på och bygger!

Har just testat rampen och har lite funderingar kring det hela -
har sett rampning i verkligheten b l a både i Deje och Uppsala Östra.
Går det att göra en realistisk rampning? Provade att dra av normalspårsvagnar från överföringsvagn med T21 men det gick inte att koppla normalspårsvagnen till loket. Loket kunde "köra in" i normalspårsvagnen. Vidare när jag backade överföringsvagnarna mot rampstoppet kunde vagnarna köra in i rampen...de kände inte av normalspårskanten.
Vidare hur får man bort stoppklossarna på normalspårsvagnen när de skall köras av?

Tacksam för instruktioner hur det hela är tänkt att fungera.

Göran
Tyvärr så är det inte möjligt att rampa "på riktigt"... Trainz tillåter inte det.

Och till Lennart, igen: Är det möjligt att göra så att koppelstången lok-vagn blir osynlig då den är okopplad med vagn? Det skulle underlätta rundgång! (och uppställning av vagnar, som sedan ska ta och kopplas på lok)
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-11, 22:51   #197
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av goran Visa inlägg
Hej Lan!

Tack för överföringsrampen!!!!!
Den var efterlängtad till smalspårsbanorna jag håller på och bygger!

Har just testat rampen och har lite funderingar kring det hela -
har sett rampning i verkligheten b l a både i Deje och Uppsala Östra.
Går det att göra en realistisk rampning? Provade att dra av normalspårsvagnar från överföringsvagn med T21 men det gick inte att koppla normalspårsvagnen till loket. Loket kunde "köra in" i normalspårsvagnen. Vidare när jag backade överföringsvagnarna mot rampstoppet kunde vagnarna köra in i rampen...de kände inte av normalspårskanten.
Vidare hur får man bort stoppklossarna på normalspårsvagnen när de skall köras av?

Tacksam för instruktioner hur det hela är tänkt att fungera.

Göran
Ledsen Göran, men det du vill fungerar inte ALLS just nu!!!

Normalspårsvagnarna är laster, inga riktiga vagnar, överföringsvagnarna går på ett spår och normalsspårslok och vagnar på ett annat - och "aldrig mötas de två".

Du har nog lite för höga förväntningar på vad man kan göra i Trainz !!!!

Jag har sagt detta tidigare: Utan avancerad skriptning (och kanske inte ens då) kan det du drömmer om bli verklighet !!!???
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-11, 23:01   #198
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard Överföringsramp

Hej Lan och Jocke

Tack för svaren!!!
Som ni förstår så kan jag inte så mycket om tekniken hur man bygger "pusselbitarna" till TRAINZ - utan bara bygger egna banor resp bygger om bef banor (svenska och amerikanska)och använder med stor tacksamhet det material som ni konstruerar och lägger ut på forumet. Stort tack för allt ni åstadkommer!!
Det är häftigt att överhuvudtaget kunna lägga in en överföringsramp i en svensk bana!!!

Göran
goran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009