Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-05, 23:22   #1
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard Content manager startar inte....

Fick problem med datorn så att TRS 2006, 2009 o 2010 måste avinstalleras. När jag åter installerade TRS 2006 och skulle starta CM så ville den att jag skulle registrera serienumret igen på min Auran Profile - gjorde detta men fick till svar att jag redan har registrerat numret!?!? Tacksam för lite hjälp
goran besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-04-05, 23:57   #2
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av goran Visa inlägg
Fick problem med datorn så att TRS 2006, 2009 o 2010 måste avinstalleras. När jag åter installerade TRS 2006 och skulle starta CM så ville den att jag skulle registrera serienumret igen på min Auran Profile - gjorde detta men fick till svar att jag redan har registrerat numret!?!? Tacksam för lite hjälp
Har du även inst. 2009 & 2010?

Vill minnas, när jag fick gör en ominst. på både mitt 2006 & 2009, att jag råkade ut för samma sak.

Beklagligt nog, så har jag minne som en gammal kratta, men minns i.a.f. att jag var tvungen att inst. i en viss ordning, och det är där minnet sviker. Minns alltså inte vilket jag var tvungen att inst. först, 2006 eller 2009, för att bägge vers, inkl CM/CM2 skulle funka klanderfritt.

Kanske finns någon annan som har bättre minne än mej, annars kan du ju prova att ändra din installationsordning om inte annat.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-05, 23:58   #3
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard CMP startar inte

Kom på lösningen själv - fick gå in i CMP under "file" + "settings" + "internet" + fylla i "username" + "password" igen - och vips så fungerade det hela igen!

Goran
goran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-06, 00:05   #4
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard CMP startar inte

Tack ekan!
Nej jag har bara installerat 2006 för tillfället - beställt en ny dator med mera "sprutt i" och kommer att koncentrera tågsimalatorerna där. Tycker 2006:an fungerat fantastiskt bra - vill helst inte gå över till 2009 o 2010 men detr finns väl knappast något val - såg att den fantastiska kolbanan East Kentucky finns nu även till 2010. Har installerat och byggt ut denna bana under flera år i 2006:an - har aldrig tröttnat, men nu är det hela raserat...........bara och börja om igen
Goran
goran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:08.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009