Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-17, 02:52   #31
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Kolla din inbox Micke
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 16:47   #32
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Tack för din starthjälp, hgv! Dock skiter det sig direkt, detta är varför jag avskyr allt med dekaler osv.

När den ber mig välja developer-mappen så hittar jag ingen som heter Source och då ingen som heter developer i den.

Jag har försökt att skapa en ny Sourcemapp med developer i sig, men det hjälper inte, får samma felmeddelande ändå! HJÄLP!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg fel.jpg (205.6 KB, 58 visningar)
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 17:05   #33
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Den behöver inte heta developer. Alltså

\railworks\Source\Micke.L t.ex. ska du ha som mapp.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 17:07   #34
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Den behöver inte heta developer. Alltså

\railworks\Source\Micke.L t.ex. ska du ha som mapp.
Alltså enda stället jag har en sådan mapp är under Assets. Försökte välja den först, men den vägrade då också!

Fanns ingen Sourcemapp första gången jag försökte, och ja, det funkar inte att skapa en ny heller...

EDIT: Ni kan se på bilden vilka mappar jag har där Source borde ligga...
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!

Senast redigerad av Micke.L den 2013-05-17 klockan 17:26.
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 17:26   #35
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Jag har dessvärre inte tid att bygga ett helt tåg till eftersom jag redan har X31K, Y2 och Y31. Objekt har jag tid till, men det krävs att det finns goda referensbilder + mått (som jag dessutom kan ta och göra texturer utifrån) innan jag sätter igång med något.

Tackar för att jag blivit nämnd
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 17:35   #36
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av granders Visa inlägg
Jag har dessvärre inte tid att bygga ett helt tåg till eftersom jag redan har X31K, Y2 och Y31. Objekt har jag tid till, men det krävs att det finns goda referensbilder + mått (som jag dessutom kan ta och göra texturer utifrån) innan jag sätter igång med något.

Tackar för att jag blivit nämnd
Tåget har Andreas tagit hand om, vilket ser riktigt bra ut Men skitbra om du kan bygga diverse småobjekt. Givetvis kan jag ordna fram bilder, och ev. även mått dock kan det bli svårare
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 17:39   #37
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Mått kan jag hämta från Google Maps sålänge jag får hänvisning till vart själva objektet jag ska bygga ligger.

Vill dock påminna, som det står i min signatur, att skolan är fokus i cirka 2-3 veckor till vilket gör att bara en handfull av saker jag vill hinna klart kan bli gjorda i dagsläget, och just nu i någon vecka till ligger även Y31 på fokus eftersom det projektet pågått ett tag Men jag kan åsidosätta den tid det krävs för att få färdigt några objekt då och då
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 17:46   #38
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av granders Visa inlägg
Mått kan jag hämta från Google Maps sålänge jag får hänvisning till vart själva objektet jag ska bygga ligger.

Vill dock påminna, som det står i min signatur, att skolan är fokus i cirka 2-3 veckor till vilket gör att bara en handfull av saker jag vill hinna klart kan bli gjorda i dagsläget, och just nu i någon vecka till ligger även Y31 på fokus eftersom det projektet pågått ett tag Men jag kan åsidosätta den tid det krävs för att få färdigt några objekt då och då
Absolut, de specialbyggda objekten är det inte bråttom med, jag kommer att börja med att lägga spår och bygga större delen av omgivningen, sen om jag stöter på ett objekt som skulle vara kul att ha och inte går att ersätta av ett som redan finns så kontaktar jag dig Än så länge försöker jag få igång rw-decal vilket går sådär eftersom jag verkar sakna en mapp. Men jag hoppas någon kan hjälpa mig med en lösning så att jag kommer igång!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 18:48   #39
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Försöker du göra fler dekaler med RWDecal? Source-mappen finns inte från början utan du får skapa den själv. Som Basse skrev ska den ligga i Railworks rotmapp.

I Source-mappen skapar du en "developer"-mapp, det är alltså i den mappen som du stoppar dina projekt. Varje projekt har i sin tur sin egen mapp. T.ex:

railworks\Source\Micke\Roslagsbanan

EDIT: Om du läser felmeddelandet du fick så står det ju där också exakt var Source-mappen ska ligga.

Senast redigerad av Hgv den 2013-05-17 klockan 18:49.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 19:03   #40
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Försöker du göra fler dekaler med RWDecal? Source-mappen finns inte från början utan du får skapa den själv. Som Basse skrev ska den ligga i Railworks rotmapp.

I Source-mappen skapar du en "developer"-mapp, det är alltså i den mappen som du stoppar dina projekt. Varje projekt har i sin tur sin egen mapp. T.ex:

railworks\Source\Micke\Roslagsbanan

EDIT: Om du läser felmeddelandet du fick så står det ju där också exakt var Source-mappen ska ligga.
Nu så fick jag till det, oklart vad som inte funkade förut men nu ska jag försöka fixa dekaler.. Vi får se hur det går
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 19:34   #41
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Suck. När jag gjort dekalerna i RWD, gått in i spelet, kryssat i Micke.L så kommer mina dekaler inte upp i listan.. O när jag trycker på vissa av de som hgv har gjort så kraschar spelet.

Det här är anledningen till att jag ogillar att jobba med att fixa och placera dekaler.. Har bara dåliga erfarenheter. Vet någon vad problemet kan vara? Dekalerna har liksom skapats, det går att kryssa i "Micke.L/Roslagsbanan" i spelet men sen finns dekalerna inte att placera ut...
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 19:51   #42
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Vet tyvärr inte. Men det kan vara värt att kolla i Assets\Micke.L\Roslagsbanan om du har några dekaler där. Det ska vara bin-filer i Roslagsbanan\Environment\Terrain\Decals och TgPcDx-filer i Roslagsbanan\Environment\Terrain\Decals\aces. Om filerna inte finns så har ju något gått fel vid exporteringen från RWDecal (fick du några felmeddelanden?).

Det kraschar med mina dekaler säger du, är det med alla eller vissa filer bara? Har inte varit med om det själv men kan tänka mig om det bara sker med vissa filer att din dator har svårt att orka med stora dekaler.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 19:58   #43
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Japp, både bin-filer o de andra finns. Hittar inte dekalerna under någon kategori i spelet. Trots att de är förkryssade. Sjukt störigt!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 20:29   #44
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

De ska ju vara under övrigt-kategorin (längst ner till höger) med namn "GE: (namnet som du angav)".

Har du clearat cache?
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 21:22   #45
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Hmm, verkar som min dekal finns, fast det är den som krashar när jag trycker på den... Ska försöka göra ett test till. Återkommer!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009