Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-28, 00:34   #1
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard Fråga till objektbyggarna

Hur ställer ni er till att man skickar med era objekt i nedladdningen av rutten?

Börjar ju bli en del svenska objekt och det kan vara svårt för t.ex. dom i andra länder att hitta objekten här.

En annan idé vore att göra som uktrainsim med sina UKTrainSim Freeware Packs ( http://www.uktrainsim.com/FreewarePacks/ ), att samla alla svenska saker i olika paket...
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2012-02-28 klockan 00:35.
Pierre besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-02-28, 00:55   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Jag är positiv till vilket som, mina objekt får gärna skickas med en rutt. Den Readme som finns med mina objekt bör ju dock alltid finnas med, så det finns nån spårbarhet vad det är som faktiskt finns med i rutten. En egen mapp i rutten med nått bra samlingsnamn för ingående read-me:s kanske kan vara en god ide.

Att samla alla svenska saker i ett paket, helt ok för min del också.

Jag betraktar ju objekt som ska användas i rutter som nästan självklart att dom på något sätt måste hållas tillgängliga på ett lätt sätt. I MSTS fanns ju prylarna med redan i rutten , inget jag brydde mig om. Trevligt att se bilder på när grejjerna används helt enkelt.

Fordon vill jag dock ha lite mer kontroll på, eftersom jag avser att för de flesta ha löpande uppdateringar av "paket". Så det är exklusivt banbyggarna för min del.

Bra Pierre att du tog upp ämnet, ska se till att ha sådant tillstånd med i redame:n för nästkommande objekt.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-28, 01:03   #3
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Hur ställer ni er till att man skickar med era objekt i nedladdningen av rutten?

Börjar ju bli en del svenska objekt och det kan vara svårt för t.ex. dom i andra länder att hitta objekten här.

En annan idé vore att göra som uktrainsim med sina UKTrainSim Freeware Packs ( http://www.uktrainsim.com/FreewarePacks/ ), att samla alla svenska saker i olika paket...
Menar du att skicka med alla objekt istället för att nerladdaren måste jaga rätt på objekten från sitt ursprung? Det är något jag tänkt på också men kan inte se någon skillnad i den lösningen än att alla måste ta sig till objektets ursprung och ladda ner det. I dessa fall är svenska paket, som du säger, ett bra alternativ.

Jag är för att skicka med objekt, ser ingen skillnad i att de är med från start än att de laddas ner (möjligen att unika besök skulle generera pengar via ads?) Utan snarare att det bara blir strul och ingen sedan orkar skaffa grejerna. Detta gäller såklart inte payware/donationware.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-28, 01:09   #4
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Hej
Mycket bra initiativ, skulle man råka ha vissa objekt innan, så skrivs dom ju bar över.
Det är ju just sådant som kan driva en till vansinne, att hitta alla olika objekt till en rutt

Jag glömmer aldrig den där Carbonia 3.1, jag höll på i veckor och letade objekt, men skulle tro att jag bara fick ihop ca 75 procent.
Ingen hjälp fanns att få heller.
Jag gör aldrig om det
__________________


Senast redigerad av Hawk den 2012-02-28 klockan 01:13.
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-28, 01:31   #5
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Just det ja, bra Basse. Det jag sa ovan gäller ju inte payware/donationware, men det har jag reglerat redan i readme, som inte tillåter objekten att ingå en en betal-rutt.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 20:58   #6
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Jag tycker inte om att saker packas med rutter.
Dels blir filerna för nedladdningarna av rutterna större och dels finns det en massa olika versioner i cirkulation.
Däremot är jag positiv till samlande paket och släpper gärna mina saker till sådana bara någon annan håller i paketet.
Som kanske märkts har jag inte haft mycket tid till RailWorks på ett tag.
Har saker i pipen men fruktat svårt att få inspiration till att färdigställa det.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:20.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009