Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-06, 13:17   #1
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard Värt att köpa ts12?

Fick ett trevligt erbjudande om att köpa TS12 för 75% rabatt.. Känns som en helt okej deal, men frågan är, är det värt det? =)
Så ni som har haft TS12 och äldre versioner av TS, vad säger ni? =)
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 13:53   #2
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Jag tycker du skall ta erbjudandet. Det är inte fel att köpa spelet därför det är ett "nytt" spel. Det allra mesta är sig likt fast det har några nyheter såsom att kunna zooma ut från närbild till kartbild. Nackdel: De inbyggda träden känns lite plastiga och jag använder inte dessa. Det finns bättre träd att ladda ner från nätet. Annars tycker jag som helhet att spelet är okay.
Mycket av tidigare material blir rödmarkerat i listan men det mesta går ändå att använda. Kanske någon annan har andra synpunkter?...
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.

Senast redigerad av benkegbg den 2012-11-06 klockan 13:54.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 16:14   #3
Erafjel
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Järfälla
Inlägg: 135
Standard

Jag instämmer i vad benkegbg skriver. Rödmarkeringarna går i många fall att fixa med lite handpåläggning. Sedan börjar det ju komma fler och fler assets som kräver TS12, så om man vill kunna utnyttja allt det nya så behöver man den versionen. Till 75 % rabatt är det absolut prisvärt.
Erafjel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 22:12   #4
trainz_cj
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Bjärsjölagård
Inlägg: 61
Standard

Jag instämmer oxå. TS 12 är en bra simulator, låsa sig nästan aldrig och är bättre för performance svågare dator.
Även om du måste fixa en del av den gamle content, men det går att fixa. Eller fråga här när du behöva hjälp.

Så det är bara att köpa ...
trainz_cj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 22:45   #5
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Jag begriper inte ett dugg och när jag frågar efter manual så får jag bara svävande svar. Och frågar jag hur jag lägger in en egen bana skickas jag runt. Jag har tvingats att registrera mig tre gånger för att få 0 svar på mina två enkla frågor.

Jag har på något sätt lyckats komma in i Surveyor. Dom små krumelurerna som föreställer kommandon kan jag inte se.

Ett simulatorspel, som uppenbart saknar manual annat än det som följer med cd-skivan och som bara handlar om tågkörning, kan inte vara något för mig.

Kanske någon vänlig själ kan upplysa mig om vad de små krumelurerna, som jag alltså inte kan se, är för några.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009