![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Okej, jag vet att det låter väldigt vimsigt.
Men jag vill verkligen ge t-baneprojektet en sista chans. Just nu gör jag rutten nästan själv och har bett om hjälp. Kan säga er att jag har kommit en bra bit när det gäller Hässelby strand - Hässelby gård. Använder nu som hjälpmedel som Bengans dem-karta över Stockholm och Google Earth. Att kunna granska vägarna och byggnadernas postion och riktning. Glöm inte att följa forumsidan på Trainz. Har uppdaterat lite fräscha bilder på skapandet. Och visst: Ibland måste man ta en paus från skapandet. Man blir ju som sagt trött och då måste man ju vila. LÄNK TILL SIDAN: http://forums.auran.com/trainz/showt...M-SUBWAY-ROUTE |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
2013-11-24 :
Håller på med färgläggning på marken från Hässelby strand till Hässelby gård. Lagt till byggnader, vägar, bostäder m.m (Hässelby strand – Hässelby gård). Bett om hjälp av en medlem från Forums Auran att ta bort några markplaner som inte kommer att användas till t-banerutten. Medlemmen heter Mark Carrara (kallar sig för caar i Forums Auran). Han kommer också att vara en stor hjälp till skapandet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Tre nya bilder på projektet.
Skriv en kommentar om ni vill. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Se över växlarna, skulle inte ens vilja passera dem om jag körde så sakta att det stod still
![]() //J ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tack för tipset.
![]() Länk till sidan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Har fixat de kurviga spåren så att de tågen kan byta spår från vänster till höger.
Färgläggningen fortsätter mellan Hässelby strand - Johannelund, så det går hyfsat bra! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Igår småarbetade jag på rutten och tycker att det ser bra ut.
Dessutom gjorde jag igår ett stationshus i Sketchup till Hässelby strand. Det är tomt på slutstationen utan stationshus och det är ett "måste". Jag ställer mig själv in i en stor uppgift, så om ni vill hjälpa till med stationerna, rutten, sessionen m.m: Skriv till mig ett PM så svarar jag tillbaka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Rackarns externa hårddisk!
Den känner inte till via USB-minnet till datorn. Tur att jag har cdp-filerna på en annan dator vilket är då tur (både rutten och sessionen). Mer info kommer kort... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Har du använt "Säker borttagning av maskinvara och mata ut media"?
Om nej, så har du säkert förstört Ext. HD-USB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Men kommer få en ny i julklapp!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Har varit med om samma sak. Har löst sig genom att jag har pluggat i hårddisken i en annan dator och sedan matat ut via den här datorn. Oftast använder jag inte mata ut funktionen. Är för lat, men som sagt brukar det lösa sig för mig att man pluggar in den i en annan dator.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Då tar du stor risk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Har aldrig förlorat data hittills!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Nu har du, och du gör förhoppningsvis inte om det
![]() Just Trainz har jag dock på datorns hårddisk, vet inte riktigt om det är lämpligt dock? Kanske bäst att skaffa backup snart...
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
tunnelbanan sthlm |
Ämnesverktyg | |