Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-05, 00:48   #16
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Mitt minne är inte var det har varit men skall det inte finnas en bana eller något som sträcker sig från över Öresund till Köpenhamn. Skulle den delen kunna fogas ihop med det du gjort?
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-05, 14:04   #17
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg Visa inlägg
Hej Rock!
Kul att du gillar mina banor.
Jag kan inte garantera att avstånd och längder stämmer i verkligheten.
Allt jag gjort har skapats med SRTM där bilden ligger på cirka 10 km höjd.
Sedan är ju skarvarna inte alls perfekta. De överlappar på vissa ställen och går lite "dubbelt" på andra. Jag upplever också att utrymmet på stationerna är små för stora spårplaner. Man får ta det lite med fantasins hjälp och fuska till det lite. Jämnar till exempel ut marken plant på de områden som stationerna ska ligga och så vidare.
Lycka till

PS: Jobbar just nu med en förlängning norrut som man kan lägga till Skånebanan. Från norra biten vid Eldsberga och uppåt. Är klar till Varberg just nu.
Vi har ju de andra projektet järnväg i söder som bygger mer exakt än jag kommer och göra, jag kommer och foga ihop alla dina bitar och bygga lite för min egen del för och lära mig. Stationerna löser jag med google earth. Tycker de här blir så pass bra ändå att jag vill göra de, de kan ju hända jag släpper de senare givetvis med credit åt ditt håll för grundfilerna m.m. Men de blir inte i samma höga kvalitet som järnväg i söder och de här lär ta rätt lång tid jag är ju lite petig.

Jag kommer och jämna till stationsområdena lite och så där och ska försöka få dom så bra de går.
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:58.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009