Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-09-17, 19:04   #16
Blappe
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 226
Standard

Med andra ord så skiljer det inget mellan dom förutom fodralet och att man får en filmsnutt på köpet. Right?

/Blappe
Blappe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-22, 11:19   #17
ThomasF
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 65
Skicka ett meddelande via ICQ till ThomasF
Standard Ni som beställt från Auran

När ni beställt TRS2006 kunde ni följa orderstatus på Planet Auran - Order-History-Status då ?

Beställde mitt 16 September med det syns inte på orders ännu.
__________________
TFL
ThomasF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-22, 11:50   #18
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Blappe
Med andra ord så skiljer det inget mellan dom förutom fodralet och att man får en filmsnutt på köpet. Right?

/Blappe
Du får First class ticket som gäller längre och bättre manual med DVD versionen.
Dessutom så slipper du att byta CD ett antal gånger vid installationen.

/Lars
__________________
LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-22, 12:06   #19
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Å andra sidan är det ju enkelt gjort att kopiera alla 5 cd till hårddisk och sedan bränna på en egen DVD
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-22, 16:41   #20
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ThomasF
När ni beställt TRS2006 kunde ni följa orderstatus på Planet Auran - Order-History-Status då ?

Beställde mitt 16 September med det syns inte på orders ännu.
Nix, för mig syntes ingenting. Det har det gjort vid dom andra köpen, men inte denna gång. Trots det kom TRS2006 i 15:e september.
__________________

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-26, 17:42   #21
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Idag ramlade den in i brevlådan hos mig. Snabba ryck av Auran. Då den beställdes förra fredagen på eftermiddagen. 1 veckas leverans om man räknar bort helgerna.

Innan jag sätter igång och installerar. Är det någon idé att ha kvar 2004 på burken efter installation. Funderar på att avinstallera redan nu och bara spara Worldmappen. Kanske dumt att avinstallera först. Hur har ni andra gjort som redan har kört igång med 2006?
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-26, 21:06   #22
ThomasF
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 65
Skicka ett meddelande via ICQ till ThomasF
Talking

[quote=Bengan]Idag ramlade den in i brevlådan hos mig. Snabba ryck av Auran. Då den beställdes förra fredagen på eftermiddagen. 1 veckas leverans om man räknar bort helgerna.

Innan jag sätter igång och installerar. Är det någon idé att ha kvar 2004 på burken efter installation. Funderar på att avinstallera redan nu och bara spara Worldmappen. Kanske dumt att avinstallera först. Hur har ni andra gjort som redan har kört igång med 2006?[/QUOTE

Mitt ramlade åxå ner idag, och beställt förra fredagen
__________________
TFL
ThomasF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-26, 21:38   #23
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Turgubbar!

Ni alla som fått TRS2006 i brevlådan skall vara "jvlgt" lyckliga. En del av oss har fått betala dyrt (ca, 200 kr, moms + befordran) eftersom vår leverans fastnat i tullen på Arlanda. Auran har deklareat värdet 5 AUD i tulldeklarationen, vi har betalat minst 71 AUD,enligt mailbekräftelse och har måst bekräfta det hos tullverket. Ren skit och smitning från Aurans sida alltså!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 06:18   #24
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
Idag ramlade den in i brevlådan hos mig. Snabba ryck av Auran. Då den beställdes förra fredagen på eftermiddagen. 1 veckas leverans om man räknar bort helgerna.

Innan jag sätter igång och installerar. Är det någon idé att ha kvar 2004 på burken efter installation. Funderar på att avinstallera redan nu och bara spara Worldmappen. Kanske dumt att avinstallera först. Hur har ni andra gjort som redan har kört igång med 2006?
Jag lät 2004 vara kvar, något som kan rekommenderas!

Dels är det smidigt att leta efter gamla saker med TO i TRS2004, TO funkar inte i 2006. Sen om du vill dela med dig av något som även skall funka i 2004 så är det bättre att packa med gamla content dispatcher, packar du i 2006 så lägger den in version 2.5 och man kan inte använda det i 2004.

Du kan ju även importera direkt ifrån din 2004 map med CMP till 2006.

Öh, blev mycket siffror och förkortningar... Har du plats så behåll 2004!
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 10:25   #25
CommanderMike
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 2
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan
Ni alla som fått TRS2006 i brevlådan skall vara "jvlgt" lyckliga. En del av oss har fått betala dyrt (ca, 200 kr, moms + befordran) eftersom vår leverans fastnat i tullen på Arlanda. Auran har deklareat värdet 5 AUD i tulldeklarationen, vi har betalat minst 71 AUD,enligt mailbekräftelse och har måst bekräfta det hos tullverket. Ren skit och smitning från Aurans sida alltså!
Jag slapp också moms denna gång.. Men om man beställer utanför EU då skall man räkna med att moms kan tillkomma. Jag har beställt flera gånger utanför EU och åkt på att betala moms... Det är ingen smitningen från AURAN då de har inget med EU/Svenska regelverket att göra.. Ha detta i åtanke .. nästa gång du beställer utanför EU..

/M
CommanderMike besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:59.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009