Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-10, 23:25   #1
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Smile Skriptade blinkande svenska försignaler

Jag har testat att modifiera några svenska försignaler så att de går att använda till AI-förare, Autopilot och manuell förare. Dessa signaler ger alltid ett tydligt besked både visuellt, och till alla typer av autopiloter.

OBS, signalerna har blinkande lampor!

Jag har just nu gjort om "L Distant 3" och "R Distant 3", och jag ämnar att göra om alla svenska signaler som har blinkande förhandsbesked, inklusive dvärgarna. Om jag får tillstånd att ladda upp dessa på forumet kommer jag att göra det.

Ett litet problem är det dock med försignalerna, fästpunkterna (attachments) a.light0, a.light1 och a.light2 pekar åt fel håll, bakåt istället för framåt. Jag har gjort en liten work around för att rätta till detta, men det vore bra om jag kom i kontakt med upphovsmannen så att hon/han kunde rätta till detta.

EDIT: Jag har också tittat på hur man skall kunna göra signalerna för vägkorsningarna mer intressanta. Titta också på denna sida så ser ni vilka signaler jag ämnar att modifiera (signaler med blinkande sken). http://www.njm.nu/signal.html

Funktionen på försignalerna är som följer.
-
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Blinkande försignaler.jpg (50.6 KB, 313 visningar)
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2007-04-11 klockan 03:20.
svenolov besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-04-11, 07:38   #2
hgkn
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Hässelby Vst, Sweden.
Inlägg: 762
Standard

Det vorre mycket trevligt att få dom korrekta funktionerna på signaler och även på järnvägsövergångar. Nu kan inte jag någonting om skript, men jag tänker på LLJ's plåtstins där man använder trigger för att styra plåtstinsen skulle man inte på samma vis kunna styra järnvägsövergångar och tillhörande signaler?
Lycka till med jobbet.
__________________
hgkn@bahnhof.se
hgkn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-04-11, 16:25   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Tackar på förhand Svenolov.
Det här är något jag har sett fram emot länge.
När signalerna gjordes, så gick det ju inte att få till blinkande signaler i Trainz, sen har det hänt en hel del.
Hoppas att du får OK med tillstånd för uppladdning och att fortsatt arbete går bra för dig.
Verkligen uppskattat arbete från min sida och troligen från många andra håll också.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009