Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > SST - Simulator för spårburen trafik > SST - Simulator för spårburen trafik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-22, 12:35   #16
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

ok, synd, när man tydligen kört hela sträckan så kör man in i en vit vägg. Drömmen vore att kunna köra Cst-G med denna simulator och med X2000 tåg eller dyilkt jag hittade förresten inte knappen där man ändrar vy från hytten, det är inte tab iallafall, den funkar inte liksom f5 heller. Jag gasar och bromar med pil upp resp pil ner och tutar med h och ändra signaler med 1 och 2. det är de funktioner som funkar för mig.
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-26, 10:57   #17
sebbekurth
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Göteborg
Inlägg: 15
Skicka ett meddelande via MSN till sebbekurth
Standard

Undra hur det går med den nya releasen.. det är ju ganska tråkigt att man inte kan läsa om den någonstans mer än här på forumet..
__________________
MVH:
Sebastian
sebbekurth besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-17, 19:06   #18
Bengtel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Malmö, Skåne, Sweden.
Inlägg: 174
Skicka ett meddelande via MSN till Bengtel
Standard

Jag tycker de kunde bygga hela sträckan Jönköping-Nässjö istället för den sträckan som är...de kan bygga hela. Inga riktiga ändstationer Husqvarna/Äng.
Bengtel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-17, 21:12   #19
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengtel
Jag tycker de kunde bygga hela sträckan Jönköping-Nässjö istället för den sträckan som är...de kan bygga hela. Inga riktiga ändstationer Husqvarna/Äng.
Nassjo ar ju hemskt stor station och lar ta lang tid att bygga realistiskt(plus att det skulle krava en bra dator om man staller ut nagra tag pa sparen dar) och Jonkoping ar ju enormt stort som stad med Vattern sa man ville nog inte bygga det av tidsskal?
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-20, 22:53   #20
X2000
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm,& Småland , Sweden.
Inlägg: 5
Standard Jobbas det alls på den eller är den nedlagd?

Nu har det varit tyst länge, man börjar undra om dom helt lagt ned projektet?
Projektsiten verkar inte heller uppdateras med någon info.

Är det någon inblandad som läser här och kan rapportera tack.

Går det att få tag i den åtminstone delvis buggfixade version som tydligen kördes på Nordic Rail. Börjar bli lite trött på att hålla 38km/h i en halvmil eller så innan atc:n ger grönt för 120km/h alternativt börja trixa i filerna.

Visst sträckan är lite udda men det är ju roligt med en fungerande atc om dom lyckas fixa till buggarna så atc fungerar hjälpligt åtminstone.

Tråkigt att det är så tyst från projektet ,hoppas det jobbas vidare på simulatorn, var ju roligt med något med realistisk approach och inte bara ett spel(dessutom gjord för svenska förhållanden).

Msts är ju ett spel med som standard ganska usel fysik, default tågen tvärnitar ju som en bil och axar ibland som en också. Ändå har många knåpat ihop många underbara tåg som både ser ut som och beter sig som tåg ska.
Allt jättearbete många lagt på fordon & rutter gör den rolig ändå att köra.

SST är/var ju tänkt att kunna ge en realistisk simulering av bla signalsystemet som är svår/omöjlig i spelsimulatorerna
Som jag förstått skulle programegenskaperna kunna möjliggöra mer avancerad simulering av signal/bana/fordons egenskaper längre fram
X2000 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-21, 00:17   #21
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Vet inte hur det står till med SST i dagsläget, men faktum att det inte blev som dom sa, månadsvisa uppdateringar efter releasen, får mig att känna att det inte går jättefull fart framåt, tyvärr... Hoppas jag har fel...

Det jag i dagsläget egentligen tror mer på i det här sammanhanget, SST får ursäkta, är då TMTS, eftersom det som kommer ut som spel från P.I. Engineering är en variant från den proffesionella tågsimulatorn dom också säljer/kommer sälja. Den riktar sig till vilken järnvägsförvaltning som helst, så den kommer säkerligen kunna anpassas med full ATC-funktionalitet likaväl som svensk signalering och utmärkt fysik. Hur långt man kan komma i "spel-versionen" av TMTS återstår ju att se, men att man kommer nå betydligt längre än vad MSTS nått står nog utan tvivel, om jag ska tolka de olika informationer man sett hittills på nätet.

En stor och påtaglig fördel med TMTS kontra SST är att TMTS är ett kommersiellt program och kommer såvitt jag förstår vidareutvecklas och finnas support på. Det har inte uttalats något i den vägen för SST, då det hittills bedrivits som forskningsprojekt, med möjligheter till vidareutveckling til utbildningssimulator, men det har inte rymts i nuvarande projekt, om jag förstått det rätt.

Just den proffesionella TMTS-versionen har det inte pratats så mycket om ska dock tilläggas, så lite spekulations-krydda får adderas i det jag säger, men en o annan kommentar har man ändå kunnat snappa upp. Eller, räkna ut själv...


Nåväl, SST skulle tråden handla om ja, tillbaka dit... Oxå nyfiken på en status-rapport onekligen...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009