Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-19, 23:59   #1
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard En t43a i railsimulator, om än knappt

Letade som en tok efter lite 3D-filer men hittade bara en T43 som jag fått via mail av Robban för läääänge sedan när den skulle konverteras till Trainz.

Den fick bli försökskanin i mitt första simpla test att försöka få in något. Det gick väl sådär.

Visst den kommer in men inte som fungerande lok. Blir en statisk modell men det beror mer på att jag inte läst något om hur man SKA göra utan jag mest försökte exportera tills jag slapp en del felmeddelanden så det beror mer på mig än på RS

Loket hamnar någon meter ner i marken så det ser lite skumt ut (på bilden har jag lyft upp den annars ser man bara toppen av hytten) men det gick iaf. Blev jag först?

Om Robban tar illa upp kan jag självklart ta bort bilden och försöka med något eget (när jag väl hittar alla filer till Z65an). Credits går till Robban då det är han som ligger bakom ALLT arbete på denna 3D-modell. Det enda jag gjort är att konvertera själva 3D-modellen från 3D Studio till .3ds och därefter importerat .3ds-filen i 3D Canvas och direkt där expoterat det till Railsimulators filformat .igs

Det hela gick smidigare än jag trott och det är skönt att man inte tappar textur mappningen från 3D Studio till 3D Canvas. Nu ska man bara namnge varje sak rätt för att Railsimulator ska uppfatta att det verkligen ska vara ett körbart lok.

Som jag skrev i annan tråd. Om det är någon som vill ha hjälp att få sin/sina modeller konverterade hjälper jag gärna till om ni själva inte vill köpa 3D Canvas.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Clipboard02.jpg (113.0 KB, 402 visningar)
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se

Senast redigerad av Fredrik den 2007-11-20 klockan 00:08.
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-11-20, 00:02   #2
Affe
Tidigare TriQz
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
Standard

Det första svenska loket till Kuju.
Spännande !
__________________

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-20, 00:42   #3
Robban
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 588
Standard

Nä, ta inte bort något.
Kör vidare istället, så kan jag lära mig "fuskvägen" tills jag sätter igång igen

Robban
hmmmmm.... 70 belubas = 444 SEK i skrivande stund
Robban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-20, 01:20   #4
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

+ moms desvärre. Trodde inte man skulle åka på momsen...
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009