Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-02-29, 19:37   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Verklighetstrogrna växlar och korningar?

Sen TSR2004 släpptes har många brottats med att framställa naturtrogna växlar i Trainz. Mike Banfield (http://www.btinternet.com/~michael.banfield/trainz/) har fungerande växlar och växelomläggare till UTC och tidigare. Dessa fungerar tyvärr inte i TSR2004 (Växelomläggarna fungerar inte, visar rött!). Finns det ingen på detta forum av duktiga konstruktörer som kan göra en insats? Jag har försökt med fixedtrack men MOJunction tycks inte fungera där heller. Har testat alla möjliga varianter, men inget tycks fungera.

[u]Värför är detta så viktigt?</u> Jo, vi som försöker bygga banor efter verkliga förebilder, vill att spåren skall se verkliga ut (och inte som i Trainz, spagetti som knappast tåg kan ta sig igenom).

Med nya möjligheter att skapa naturtrogna banor m.h.a. RMWDLX och HOG, borde vi kunna bygga naturtrogna spår!

Mitt projekt just nu är Eds Bruk - Helgenäs, en 600mm bana för transport av massa, massaved, kalk, tegel mm. Landkapet börjar ta form, 600mm räls är tillverkad, men växlar saknas. En resa till f.d. Eds Bruk är planerad (med digitalkamera).

Här skall byggas massalaster, vedgård, sågverk, tegelbruk, lertag, vedgården i Helgenäs, bryggan i viken Syrsan. flottning i Storsjön, massafabriken i Ed, mm! Lok och vagnar då? Jag kör med fFestiniog Railways (http://www.ffestrail.co.uk/downloads_for_trainz.htm materiel så länge, tills jag lärt mig tillverka eget i 3Dmax (gmax)

Är Du intresserad, Kolla SJKbok "Skogen tar tåget" (ISBN91-85098-70-1), sid 90 - 114.

Men först, och inte minst! Riktiga växlar och korsningar! Hur gör man???




LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-02-29, 19:47   #2
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

det går inte....

varför tror du att Mike Banfield inte har gjort nåra?....

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-29, 19:49   #3
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Vi som är betatestare har också påpekat detta att de inte längre fungerar.

___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Snygga växlar, korsningar och spår lan 3D-design - Trainz 3 2003-09-16 08:10
Kontaktledning i växlar Json Landskapsdesign - Trainz 10 2003-05-26 23:11
Tåg spårar ur, fel växlar läggs om... Pelle E MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2003-03-08 21:33
Hur får man fria växlar? kritse MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 5 2003-01-28 14:37
Hjälp, hur gör jag. Växlar. Bengan Landskapsdesign - Trainz 17 2003-01-12 14:41



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009