Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-01, 14:09   #781
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Mariannelund, Sweden.
Inlägg: 1 342
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Affe
När jag körde c20 : an så hörde jag inget tyfon ljud men det jag hörde bra det var hyttdörren och vindrutesaken
Och så finns det två stycken stolpar i interiören som var helt vita...... (Tror att det var m delan)
http://www.e-buzz.net/forum/showpost...&postcount=776
Kanske kan ha med det o göra?
__________________
M.V.H Tobias
år 2014!
------------------------
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 15:08   #782
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Tyfonen,vindrutetorkaren och hyttdörrs ljudet funkade klockrent för mig.
Dock så släcks inte dest.skylten på utsidan av M delen.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 18:41   #783
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Affe
När jag körde c20 : an så hörde jag inget tyfon ljud men det jag hörde bra det var hyttdörren och vindrutesaken
Och så finns det två stycken stolpar i interiören som var helt vita...... (Tror att det var m delan)
Grejen med tyfonen kan vara att den inte hörs särskilt mycket när du är inne i hytten, den är väldigt väl ljudisolerad.

När vi spelade in ljudet under vårt uppehåll i Kymlinge var föraren mycket noga med att stänga hyttdörren innan han tryckte på signalknappen i c:a fem sekunder. Därefter öppnade han hyttdörren och frågade om det blev bra varvid vi alla ute på plattformen tittade frågande på honom och sa "Va, va' sa' du?".

Det handlar om 140 dBA på nära håll, ungefär som ett jetplan som startar....

//Lars S
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 18:49   #784
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av UP6936
Grejen med tyfonen kan vara att den inte hörs särskilt mycket när du är inne i hytten, den är väldigt väl ljudisolerad.

När vi spelade in ljudet under vårt uppehåll i Kymlinge var föraren mycket noga med att stänga hyttdörren innan han tryckte på signalknappen i c:a fem sekunder. Därefter öppnade han hyttdörren och frågade om det blev bra varvid vi alla ute på plattformen tittade frågande på honom och sa "Va, va' sa' du?".

Det handlar om 140 dBA på nära håll, ungefär som ett jetplan som startar....

//Lars S
Jag hörde iallafall tyfonen klart och tydligt, som ett mindre flyglarm när man trök på knappen i hytten.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 18:50   #785
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

En historia till från den tidiga söndagsmorgonen värd att berätta är inspelningen av ljudet från nödbromsning men Nödstopp-knappen. David sa till föraren att accellerera upp till 80 km/h och sedan trycka på knappen. Kul, sa föraren, det här har jag aldrig gjort förut. Varefter han drog på för fullt och sedan tryckte på knappen.

Håll till godo med ljudet. Det är autentiskt och något som inte hörts av särskilt måmga!

//Lars S

Senast redigerad av UP6936 den 2007-08-01 klockan 22:52.
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 19:44   #786
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

om tyfon ljud, jag trodde att den var loud, speciellt när man jämför den med det gamla ljud!

om stolpar som är vita, kan du skicka en screenshot till mig av dem. Det är möjligt att en små del är vit. Jag har "exported" hela modellen igen och det finns så mycket delar att det är möjligt att jag har inte sett buggen.

(när jag exporterar, måste jag ta modellen från 3dsmax och sen över till gmax och sen till trainz .im format. När jag exporterar över till gmax finns det några små saker som går illa. t.ex. delar av tåget blir vit. Så varje gång måste jag kolla varje små delar av tåget för att ser om den är okej eller blir vit. Möjligt att jag har inte sett allt!).

Om din tyfon ljud fungerar inte kan du först försöka att ta bort tåget på din layout och sätt den tillbacks. delete the train on the layout and put it back. Om det fixar inte, då, som sa, måste du ta bort hela tåget via att söka för min kuid 171003 och sen installera 1.1 igen!


Skyltarna som inte stänger på M delen kan vara normalt. Fungerar i 2006 bara. Jag provar nånting med 2004 och dörrarna i v1.1, om dem alltid fungerar med AI ska det vara en bra nyhet och det ska inte finnas nån skillnad med dörrarna i 2004 och 2006 med v1.2 och saker som är "depandant" av dörrarna i 2004 (t.ex. m del skyltar som stänger av) ska fungera lika bra i 2004 än i 2006.
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 19:58   #787
Affe
Tidigare TriQz
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
Standard

Jag tycker inte att det är så farligt ...
Men det ser konstigt ut...

envitstople.jpg

Jag ber om ursäkt för den dåliga bildkvaletén...!
__________________

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 20:07   #788
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

f**

Okej, jag vet dem. Det låter som jag har glömt att fixa dem. Jag måste alltid fixa dem där stolpar varje gång jag exportera tåget till gmax. (det finns några mer men dem där gör alltid samma problem). Förlåt för det.

Kan du kolla om det händer bara när tågets ljus är på? Gör det samma sak när ljus är av?

Senast redigerad av SVoyager den 2007-08-01 klockan 20:08.
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 21:40   #789
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

Har fixat det och uppladat v1.1 igen. Du kan också nedladda bara del 1av3 för M delen av tåget finns i denna, du kan också nedladda hela paketet igen om du vill.

SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 21:48   #790
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Kanonbra Svoyager, du är jätteduktig, det enda som saknas är utropet för Danderyds Sjukhus, det är fortfarande att det kommer: "DING DING DING Nästa" Sedan kommer det upp en felmeddelanderuta, däremot fungerar Åkeshov nu. Mvh Johnny Nilsson

Jag ska prova att ta bort alla gamla dokument med utropena till C20 V1.0
__________________


Senast redigerad av Jonmpa den 2007-08-01 klockan 21:50.
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 21:53   #791
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

duh ok. har hittat problemet. lätt att fixa. du behöver bara att kolla i det "Cxx SoundPack/Destination codes" del. kuid2:171003:10:11

det saknar en "h" på danderydssjukhus ljud fil.

det stor danderydssjukus.wav saknar "h" i "hus".

du behöver inte att ändra config.txt filen, bara att ändra ljud filsnamn.
ska upplada igen.

edit: gjort!

SV

Senast redigerad av SVoyager den 2007-08-01 klockan 22:14.
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 21:59   #792
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Standard

Tack för det, tack så hemskt mycket för din ovärderliga hjälp. mvh Johnny Nilsson
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 22:47   #793
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Jag för egen del ändrade helt enkelt som du sa och nu funkar alla stationsutropen som det verkar. Mvh Johnny Nilsson
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-14, 04:14   #794
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Exclamation

Hejsan!!

Förlåt för jag har inte skrivit mycket dem senaste dagarna. Tyvärr har ingenting hänt med C20. Jag flytar till en ny lägenhet här och det ta all fritid jag har. Ingen fritid = ingenting nytt på C20.

Det ska kanske ta lite tid till v1.2 men den ska vara intressant, speciellt med TC och nya ljud system. Jag ska först göra en motor ljud med TC och sen ska jag försöka att göra nånting bra (bättre än sista gången) på 2004-2006 med ljudet.

--

Om v1.1, jag är nöjd med att ingen stort fel hände. Jag har bara en fråga till ni som har trs2004. Hur går det med dörrarna när en AI kör tåget??? Fungerar? Fungerar inte??

mvh!
SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-21, 22:39   #795
ossart
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 13
Unhappy hjälp!

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
>Då David har mycket att göra nu före sin resa till Stockholm så är det inte säkert att han svarar omgående. Sen vore det bra om ni skriver lite extra tydligt då svenska ju inte är hans modersmål.

Precis . Jag har inte så mycket tid för mig. Gå till mitt jobb, köpa kamera och (recorder and microphone?) för resan, svara epost, arbeta på 3dmodell, finns inte så mycket tid kvar . Förlåt för jag har inte svarat tidigare.

Tack till kenny för att updatera den här tråden med senaste nyheterna!

>det ska gå att ändra destinationen enligt länken, men hur?

Du behöver att instalera p-denhert driver command script på din (route?). Sök på DLS, det är lätt att hitta. När du har installerat den, du kan ändra destinationen. Högra click på tåget och du ska ser menyn för att ändra destinationen. Sen ska du ser på listan alla stationer som finns I din (route?). Clicka på rätt stationer och du ska ser rätt namn på tåget. klar!

Cheers
SV
Jag har försökt att hitta det Scriptet på dls men det hittar jag inte!
ossart besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009