Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-10, 19:51   #1
ingmar
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 25
Red face Ostkustbanan forts. Dalarna Stambanan

Hej.

Jag har sedan något år tillbaka fortsatt bygga på ostkustbanan som lades in på det här forumet för några år sedan.

Det första sträckan i början var från Stockholm C - Arlanda C med mellanliggande pendeltågsstationer.
Nu har jag byggt vidare på linjen, både på verklighet och fantasi. Sträckan Stockholm - Arlanda är byggt på verklighet när det gäller hur långt tid det tar att åka sträckan. Det jag har byggt vidare stämmer inte alls i hur avståndet mellan stationerna är i verklighet.
Hursomhellst så har jag byggt vidare via Knivsta och upp till Uppsala.

-"Från Uppsala"-

Uppsala C -(några utvalda små stationer)- Gävle C - Ljusne - Söderhamn - Iggesund - Hudiksvall C

Uppsala C - Morgongåva - Heby - Sala - Avesta Krylbo - Avesta Centrum - Hedemora - Säter - Borlänge - Falun C - Hofors - Storvik - Sandviken - Gävle C

-"Från Gävle C"-

Gävle C - Ockelbo - Lingbo - Holmsveden - Kilafors - Bollnäs - Järvsö - Ljusdal - Ånge - Bräcke - (delar sig en till Östersund och en till Umeå C)

Vissa stationer har jag försökt göra så likt det riktiga som möjligt, och vissa har jag bara gissat mig fram hur stationerna på ett ungefär ser ut. De stationer jag har jobbat mest på är Ånge och Borlänge C.

Sen då till de s k fantasisträckorna. Båda sträcker sig från Borlänge C. Den ena går söder ut till Romme (Romme Alpin) där det är slutstation. Den andra sträckan är den som går mot Vansbro och Malung. Här är inte alla mindre mellanliggande stationer inlagda, men däremot så har jag elektrifierat banan för att jag har gjort en ny fortsättning från Malung till bl.a. Limedsforsen, Sälen och slutstation Särna.

Jag ska försöka lägga upp bilder från banan.
Jag hade tänkt att lägga upp banan i samband med detta meddelande, men det gick inte. Den säger att "säkerhetsbevis" saknas. Jag är ny med allt vad det gäller att lägga upp filer på forum, och hur man ska bygga på Trainz, så jag ber er att ha tålamod med det.

Däremot så vore det guld värt om någon vet hur man lägger upp banan. Jag fick en genomgång av en mycket hjälpsam person på forumet hur man gör om banan till cdp fil och hur man lägger upp i forumet, men sedan dök meddelandet upp.

mvh
Robin
ingmar besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 07:04   #2
nejmeg
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 175
Standard

Just sträckan Uppsala - Borlänge (- Falun) finns redan byggd och upplagd här på downloads (http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ight=dalabanan). Vad är det för "meddelande" du får upp när du ska spara banan?
nejmeg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 09:14   #3
ingmar
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 25
Unhappy Felmeddelande

Okej. Den banan mellan Uppsala och Borlänge är nog troligtvis mer verklighetstrogen än min.
Det felmeddelande som dyker upp är att det inte finns något säkerhetsbevis på filen. Detta måste man då tydligen ha för att få behörighet för att ladda upp filen på forumet. Sen avslutas meddelande med "kontakta administratören"
ingmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009