Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-05-27, 23:12   #1
Zäta
Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 55
Standard Är JBJ2 släppt ?

Var kan man isåfall ladda hem den? (hittar inte "gamla" länken).

Mvh Zäta

Zäta besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-05-27, 23:21   #2
Trigger
Senior Member
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Helsingborg, , Sweden.
Inlägg: 1 513
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Nej den är tyvärr inte släppt ännu. Har för mig att Pursche sa att den inte skulle släppas förräns till nästa år möjligtvis.

MVH:Trigger


Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-05-28, 13:04   #3
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Nog hoppas jag att den släpps före nästa år. Situationen är följande:

Version 2 som banbyggarna jobbade på blir det ingenting med. Den slutade fungera eller hur det var.

Det jag gör är att ta bort alla värstingbackar i JBJR1. Alla signaler är också borta och små andra justeringar är gjorda på spåret. T ex så finns det nu många fler växlar mellan upp och nedspår så att man kan göra riktiga växlingsturer. Jag har de senaste 6 veckorna gått igenom hela sträckan från Bjushöhamn till Jarlsberg/Västerby och är nu klar med själva spåret.

Jag har använt ett program som heter Route_Riter, den packar ihop rutten, och har en fungerande version som jag just nu kallar för version 1.11. Rutten är på 65Mb. Den skickar jag vidare till han som är kung på att göra landskap, nämligen Hawk. Om han vill ha den vill säga. Han fick en annan version igår (28/5) som var korrupt men idag funkar den. Detta beror ju på att även Route_riter är under utveckling och det finns lite små buggar att komma förbi.

När/om han är/blir klar så är det dags för signaler och vägövergångar. Sedan så bör den kunna släppas. Vad det blir för version vet jag inte men det blir inte så stora förrändringar som aviserats i vintras. Några exempel på förändringar:

- Ny godsbangård i Bjusjöhamn.
- Alla 'rundspår' är borta och omgjorda till stickspår, stickspår som går vidare till andra svenska rutter.
- Nya växlar så att man kan komma från ena dubbelspåret till andra dubbelspåret.
- Nya växlar och stickspår på några bangårdar där det skall stå koppellok som får hjälpa de tunga tågen uppför backarna
- En helt ny spårdragning med max lutning 1200 (ca 21 promille) mot toppen av rutten.
- Några fler spår i Västerby för mina tåg :-)

Saker som hänt 'på vägen':

- Västra Svartbrandten och fäbodarna finns ej mer. Detta pga den nya sträckningen. De syns däremot från spåret om man tittar noga på andra sidan dalen. Spår och elstolpar är borttagna men hus och annat finns kvar.
- Fabriken mellan Säringe och Jarlsberg finns ej mer. Den tilesen var tom av någon anledning. Jag hoppas att Hawk kan återskapa den.


Det är läget idag. Ingen vet när eller om den kommer att släppas. När/om vi är/blir klara så skickas den till banbyggarna för en kritisk granskning innan den släpps. Troligen någon gång på höstkanten. På sommaren så skall man förresten inte sitta vid datorn egentligen utan vara ute i det vackra svenska sommarvädret.




/Pursche



Vd på VBK-Tåg och Högste ansvarige på
Svenska Virtuella Tågledningen
Pursche besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-05-28, 13:13   #4
bobjörk
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Nacka, , Sweden.
Inlägg: 902
Skicka ett meddelande via ICQ till bobjörk Skicka ett meddelande via MSN till bobjörk Skicka ett meddelande via Yahoo till bobjörk
Standard

Alla andra trafikbolag då? Skall vi trängas hos BK Tåg?
Alla signaler borta? Lite tråkigt eller?

Jonas M. Bobjörk

http://www.bobjork.nu/download/btab/
VD, BTAB
Knr, Connex

Edited by - Bobjörk on 28 May 2002 13:14:28
bobjörk besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
SP2 beta släppt! Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 39 2004-04-28 20:28
Danskarna har släppt KUSTPILEN!!!!!! DJ Clinton 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 3 2003-07-14 13:32
Banbyggarna informerar, JBJ2 Banbyggarna MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2002-11-04 16:24
Pursches kommentar till JBJ2 (lås sedan) Pursche MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 0 2002-07-18 19:26
Ny avi-film släppt Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 0 2001-08-23 11:14



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:02.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009