Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-06-24, 10:27   #1
snobben
Member
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sundbyberg, Sweden.
Inlägg: 51
Skicka ett meddelande via ICQ till snobben Skicka ett meddelande via MSN till snobben
Standard Trs2004 och Auran DS

Hejsan alla.

Jag kommer inte åt DS via mitt TRS2004.
Om jag loggar in via webbsidan som vanligt så är det inga problem eller om jag använder att logga in via första menyn när man startat TRS2004.
Men när jag använder valet train exchange på huvudspelsmenyn så får jag bara felmeddelandet att jag inte kan logga in eller om jag skall starta en bana som jag inte har allt nerladdat till och använder då länken ladda ner det jag saknar så får jag meddelandet att det inte finns något på DS att hämta och ändå så vet jag att det finns där.

Jag har registrerat mitt kuidnummer (userid) som man skall flera gånger men ändå så vill det inte funka.

Är det någon som vet vad det är för fel?

/Fredrik Franzén

nice guy
snobben besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-06-24, 11:01   #2
rotten
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Skellefteå, Sweden.
Inlägg: 160
Standard

När du startar Trainz kommer det först upp en mindre meny. Där väljer du Configure Trainz och matar in dina uppgifter på den första fliken.

EDIT:
Det finns bra beskrivet i följande tråd: http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7950

//John
rotten besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-24, 11:06   #3
snobben
Member
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sundbyberg, Sweden.
Inlägg: 51
Skicka ett meddelande via ICQ till snobben Skicka ett meddelande via MSN till snobben
Standard

Redan gjort tusentals med gånger men det ville ändå inte funka.

/Fredrik Franzén

nice guy
snobben besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-24, 11:59   #4
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Hej.

En tanke bara, har du någon brandvägg eller liknande som kan störa?
Har det fungerat men helt plötligt lagt av?

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-24, 13:50   #5
snobben
Member
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sundbyberg, Sweden.
Inlägg: 51
Skicka ett meddelande via ICQ till snobben Skicka ett meddelande via MSN till snobben
Standard

Jag har nortons brandvägg, men det vill inte funka även om jag stänger av den eller tillåter auran som hemsida.

nice guy
snobben besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-05, 16:32   #6
hstenow
Junior Member
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , .
Inlägg: 23
Standard

Har samma problem. Har stängt brandväggen, konfigurerat Trainz, registrerat mig och allt annat. Inget hjälper! har bytt dator i våras och installerat om TRS 2004, kan det ha med det att göra?
hstenow besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Trainz - FAQ , Vanliga Frågor [Läs här först] emges Trainz - Allmänt om Trainz 0 2004-01-29 11:15
Lista över fixar i SP1 till TRS2004 Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 1 2003-11-20 18:20
STW och Auran presenterar svenskt i TRS2004 Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 18 2003-10-01 00:00
Lite kortfattad info om vad Henk från Auran sa Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 3 2003-08-13 11:29



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009