Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övriga simulatorer > Övriga simulatorer > Allmänt om Run8

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-07, 15:59   #1
espendylmodulatorn
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Nybro - Kalmar län
Inlägg: 91
Standard Hur många är vi?

Hur många har simulatorn?

Vore trevligt med kördagar förslagsvis nån helg.
Lite längre pass då.
Och helst bör man väl vara fler än 5 förare.
Körde från ände till ände, tog mej runt fem timmar med några koppelknäckningar och tjuvstopp.
Kanske går det fortare, men ska man köra hela rutten behövs nog nån öppen server i runt 9 timmar..

Espendylen
espendylmodulatorn besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 16:01   #2
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Jag är här, jobbar dock torsdag till Torsdag och kan då inte alltid vara med under jobbarveckorna. Jämn vecka är jag hemma och har chans att vara med om inget annat kommer emellan.

/Pursche
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 16:44   #3
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Jag har simulatorn (den uppdaterade)
Men jag har en riktig arbetsperiod 2 veckor framåt ,ska jobba bägge helgerna bla. Så det är bara sporadiskt på kvällstid, man kan vara med.
Är ibruktagnings besiktningsledare för Sävastklinten (Boden-Luleå) och denna helg ska en växel in och nästa helg ska allt kopplas in. (ställverk 59 esil)

En liten fundering jag har är att ju fler som kör eller är med ju roligare är det, för körningen är ju bara en lite del av totala upplevelsen.
Har läst att man kan vara 40 stycken på en session.

Vi är ju inte jättemånga som har den nu men vi hoppas fler skaffar den, när det kommer ut mera finesser på simulatorn och mer rutter, passagerare tåg etc
så det kan vara bra att inte ha för många sessions på en vecka.
Då är ju intresset desto mer att vara med på de sessions som just går denna vecka. För är man bara 2-3 stycken tycker jag knappt det är värt att köra en session.
För det roliga är ju samspelet med andra tåg ,tågspanare etc

Men denna session på helgen låter kul (men kan inte vara med) Men jag menar mitt på dagen lite hur som helst.
Tror det kan nästan döda intresset som folk har fått för detta. Det kommer att fungera om ett 100 tal har simulatorn men inte nu tror jag.

Men denna del av forumet är det som skrivs det ganska mycket, så vi lär nog få över allt flera människor till simulatorn i framtiden.
Ps ska bli intressant om 2 veckor när det ska bli en stor uppdatering vad den innehåller för intressant. Men nästa rutt är Needles Sub men det blir payware Ds

Senast redigerad av jorgen3 den 2012-09-07 klockan 22:04.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-08, 09:56   #4
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Jag finns här. Har nyss lagt beställningen, så vi får väl se när jag får länken att ladda hem.
Men pga mitt jobb är jag väldigt sällan hemma. Jobbar i grunden tre veckor, ledig en osv, men denna period behövde jag extra pengar så skippade därför min lediga vecka, vilket resulterar i att jag i princip inte lär ha så mycket tid för Run8 förän slutet av september...
Men finns här, och ser fram mot att prova!

Edit då; Länken kom ju med en gång! Laddar ner nu. Jisses, nu är jag som ett barn på julafton. Wowowowowowowowowwowow!!!!!!!!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.

Senast redigerad av Dson den 2012-09-08 klockan 10:09.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-08, 10:30   #5
kjelstad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Falkenbergs Komun
Inlägg: 15
Standard

Jag är här. Och får jag bara igång min huvuddator kan jag Hosta omkring 12-14 timmar 7 dagar i veckan.
kjelstad besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:34.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009