Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-02-06, 17:13   #31
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Har löst det problemet nu genom att använda orginal filerna och spara ace filerna istället. Men nu är det ace filerna som strular då jag la in NT ommålnings ace filen. Felmedelande: X10_NSL_2/NSL_X10_XRPT.ace.
Vad kan det vara som strular nu?
Hej!

Som jag ser det så ser det ut att felet är precis så som du beskriver det ovan.

Som du ser så står det .ace i slutet av raden...

Kolla i alla andra filer som .s, .sd, .wag med mera som tillhör tåget om denna acefil finns med...

Sen en andra fråga som kanske kan vara värt att få reda på är: Är detta ett original som du försöker installera och vad är det för något lok/tågsätt?? Det kan hjälpa en hel del om man vet vad det heter som original....

Med originla menar jag orörda filer...

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-06, 18:01   #32
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av knebert
Hej!

Som jag ser det så ser det ut att felet är precis så som du beskriver det ovan.

Som du ser så står det .ace i slutet av raden...

Kolla i alla andra filer som .s, .sd, .wag med mera som tillhör tåget om denna acefil finns med...

Sen en andra fråga som kanske kan vara värt att få reda på är: Är detta ett original som du försöker installera och vad är det för något lok/tågsätt?? Det kan hjälpa en hel del om man vet vad det heter som original....

Med originla menar jag orörda filer...

MVH Kenneth
Det borde stämma i de övriga filerna för det är en ommålning av orginalfilerna. Det är X10 det rör sig om, Jag tog bort orginal filerna och kopiera in dom ace filerna jag använde till X10 innan msts började strula. Som synes är det jue bara en fil som strular.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 15:38   #33
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Felsökning kan vara ett litet helv..., så ibland/ofta är det bättre att börja om istället. T.ex. så går man ju tillbaks till en backup, vid ruttbygge, om det börjar jäklas...

Vet ju inte hur du gjort, men jag börjar med att kopiera mappen till tåget jag ska måla om, till skrivbordet. OBS! Orginalet låter jag alltid ligga kvar! Sen målar jag om tåget (ace-filerna) och sen döper jag om tåget (mappen, s-, sd-, eng- och wag-filerna).

Flyttar sen det ommålade och omdöpta tåget till Microsoft Games/Train Simulator/TRAINS/TRAINSET och gör en consists! Behöver jag kolla hur tåget ser ut under ommålningen, så använder jag Shape Viewer.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 16:02   #34
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Felsökning kan vara ett litet helv..., så ibland/ofta är det bättre att börja om istället. T.ex. så går man ju tillbaks till en backup, vid ruttbygge, om det börjar jäklas...

Vet ju inte hur du gjort, men jag börjar med att kopiera mappen till tåget jag ska måla om, till skrivbordet. OBS! Orginalet låter jag alltid ligga kvar! Sen målar jag om tåget (ace-filerna) och sen döper jag om tåget (mappen, s-, sd-, eng- och wag-filerna).

Flyttar sen det ommålade och omdöpta tåget till Microsoft Games/Train Simulator/TRAINS/TRAINSET och gör en consists! Behöver jag kolla hur tåget ser ut under ommålningen, så använder jag Shape Viewer.
Nu när jag ändrat om namn på ace filerna så stämmer det. Problemet var att dom hade samma namn som orginal versionen.

Senast redigerad av Sparkfot den 2006-02-08 klockan 13:38.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-08, 18:46   #35
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Konstigt!????

Som jag sagt förut, så behöver man inte ändra namnen på ace-filerna, om man inte ska ha det ommålade tåget i samma mapp som orginal tåget. Men dom andra filerna (och tågmappen) måste döpas om.

Bra att det fungerar nu iallafall!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-08, 20:02   #36
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Konstigt!????

Som jag sagt förut, så behöver man inte ändra namnen på ace-filerna, om man inte ska ha det ommålade tåget i samma mapp som orginal tåget. Men dom andra filerna (och tågmappen) måste döpas om.

Bra att det fungerar nu iallafall!
Jovars,men de låg jue inte i samma mapp utan i två olika fast de hade samma fil namn detta pga att det finns 2 olika version av pendeltåget,antar jag.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-02, 19:40   #37
Lokförarn
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 454
Standard Hej ...

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Jovars,men de låg jue inte i samma mapp utan i två olika fast de hade samma fil namn detta pga att det finns 2 olika version av pendeltåget,antar jag.
Jag tog en titt på den zip fil som fanns i denna tråd med
ett par x10 filer i.
Hittade 3 fel.
Du kan ju testa och se om den fungerar nu.

TW
Bifogade filer
Filtyp: zip NT_X10 eng fil.zip (187.6 KB, 2 visningar)
Lokförarn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-02, 20:23   #38
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lokförarn
Jag tog en titt på den zip fil som fanns i denna tråd med
ett par x10 filer i.
Hittade 3 fel.
Du kan ju testa och se om den fungerar nu.

TW
Viserligen fungerar X10 fel fritt sen jag installerade om orginalfilerna typ men ska se om det funkar bättre.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009