Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-05-04, 17:52   #1
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Smile För dom som vill se min bana.

Har gjort en video om när jag kör tåg på min bana för dom som är intresserade. Banan är LÅNGT ifrån klar men spår kontaktledning och lite träd finns. Banan går en så länge från Linköping till Norrköping.
Hoppas ni tittar! (Trainz 12)

https://www.youtube.com/watch?v=-76XWBfzwTY

----------------------------------------
/Arvid\
germundal besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-05-04, 18:53   #2
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Applåder

Sällan man ser sådant från Trainz! Häftigt.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-05-04, 19:18   #3
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Talking

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Applåder

Sällan man ser sådant från Trainz! Häftigt.
Tack så mycket!
germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-05-04, 20:33   #4
bastuträsk
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2015
Ort: Vilhelmina
Inlägg: 22
Standard Bra att du visar vad du har.

Ser att du har höga ambitioner och det är ju lovvärt ... bravo.
För min del är nog sagan över vad det gäller trainz 2010 med en hel del problem som verkar vara oöverkomliga. Lite besviken på det mesta för att få till det något så när realistiskt .... fast ändå inte realistiskt känns det.

Har väl kommit ungefär lika långt som du i utförandet och har lyckats med att skapa en 6,2 mil lång 60-tals SJ-bana efter Enirokarta, det tar 1 timme och en kvar att komma från Bastuträsk till Skellefteåhamn ... upplysningsvis.
Om du är allmänt intresserad om SJ så finns det en bok att låna på "biblan" Skellefteåbanan av Rälsbussföraren Rolf Forslund där jag har mina rötter. Mycket lärorik bok om hur det var förr i tiden.
Jag vill också ge dig en eloge för att du tog dig tid att göra en video. Det borde var betydligt fler av oss som är intresserad att bygga banor att använda sig av video föra visa hur man tänker och hur man bygger.

Ligger lågt ett tag med banbygget och kommer senare att ladda ner Tane.

Vi som inte är så etablerad på detta forum får ju ge ett STORT TACK till alla VETERANERNA som läger ned så mycke tid och engagemang för att få till svenska tåg, vagnar och allt det övriga. Det gör nog att tågsimulator körning kommer att bli mer populärt.
Hej så länge.
bastuträsk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-05-04, 20:36   #5
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av bastuträsk Visa inlägg
Ser att du har höga ambitioner och det är ju lovvärt ... bravo.
För min del är nog sagan över vad det gäller trainz 2010 med en hel del problem som verkar vara oöverkomliga. Lite besviken på det mesta för att få till det något så när realistiskt .... fast ändå inte realistiskt känns det.

Har väl kommit ungefär lika långt som du i utförandet och har lyckats med att skapa en 6,2 mil lång 60-tals SJ-bana efter Enirokarta, det tar 1 timme och en kvar att komma från Bastuträsk till Skellefteåhamn ... upplysningsvis.
Om du är allmänt intresserad om SJ så finns det en bok att låna på "biblan" Skellefteåbanan av Rälsbussföraren Rolf Forslund där jag har mina rötter. Mycket lärorik bok om hur det var förr i tiden.
Jag vill också ge dig en eloge för att du tog dig tid att göra en video. Det borde var betydligt fler av oss som är intresserad att bygga banor att använda sig av video föra visa hur man tänker och hur man bygger.

Ligger lågt ett tag med banbygget och kommer senare att ladda ner Tane.

Vi som inte är så etablerad på detta forum får ju ge ett STORT TACK till alla VETERANERNA som läger ned så mycke tid och engagemang för att få till svenska tåg, vagnar och allt det övriga. Det gör nog att tågsimulator körning kommer att bli mer populärt.
Hej så länge.
Tack!

-------------------------------
/Arvid\
germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
banor

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:00.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009