Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Visa resultat för omröstning: Hur röstar du i nyvalet?
Socialdemokraterna 12 31.58%
Vänsterpartiet 5 13.16%
Miljöpartiet 3 7.89%
Moderaterna 6 15.79%
Folkpartiet 0 0%
Kristdemokraterna 1 2.63%
Centerpartiet 3 7.89%
Sverigedemokraterna 6 15.79%
Feministiskt initiativ 0 0%
Annat parti 0 0%
Inte bestämt mig än 2 5.26%
Antal röster: 38. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-12-06, 21:27   #16
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
jag röstar samma som jag alltid har gjort. Med den minsta lilla tur så slipper vi fundamentalisterna på vänsterkanten denna gång......
...and here we go again.

Fundamentalister? Är Socialdemokraterna fundamentalister, menar du?
Jag accepterar och respekterar att du röstar höger. Det står dig helt fritt att så göra. Men jag kräver också av dig att du inte jämför socialdemokrati med extrema terroristgrupper. Skärpning!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-12, 19:32   #17
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Ni som röstade på sossarna får tänka om! Sossarna skär ner InfraNord personal med 150 personer enligt nyheterna på TV.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-13, 11:10   #18
torpal
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Stortorp, Trångsund, Sweden.
Inlägg: 328
Standard

Men Totte då ska du ju veta att det gör de därför att de tvingas regera med Alliansens budget, som föreskriver en minskning av anslagen. I sossarnas egen budget, som blev nedröstad av Alliansen tillsammans med Sverigedemokraterna (de skulle ju inte samarbeta hette det) är anslagen till banunderhåll tvärtom ÖKAT med 1,5 miljarder kronor!

Rätt ska vara rätt.

Rösta istället så vi får en stark regering!
__________________
/Med vänlig hälsning
"Tågny"
torpal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-13, 12:55   #19
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Ni som röstade på sossarna får tänka om! Sossarna skär ner InfraNord personal med 150 personer enligt nyheterna på TV.
Det är inte socialdemokraterna som bestämmer över ekonomiska frågor längre, utan det är Alliansen som tillsammans med Sverigedemokraterna bestämmer över ekonomin i vinter. Socialdemokraterna tvingas helt enkelt genomföra vad Alliansen (inräknat Sverigedemokraterna) bestämt.

Så faktum är att det är Alliansen med Sverigedemokraterna som skurit ner Infranord med 150 personer, om man nu ska se det som du gör det.....
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-13, 15:11   #20
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av torpal Visa inlägg
Men Totte då ska du ju veta att det gör de därför att de tvingas regera med Alliansens budget, som föreskriver en minskning av anslagen. I sossarnas egen budget, som blev nedröstad av Alliansen tillsammans med Sverigedemokraterna (de skulle ju inte samarbeta hette det) är anslagen till banunderhåll tvärtom ÖKAT med 1,5 miljarder kronor!

Rätt ska vara rätt.

Rösta istället så vi får en stark regering!
Fast där håller jag inte med. Självklart väljer Alliansen att rösta på sin egen budget, och att SD också gör det kan knappast ses som ett samarbete från Alliansens håll.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-13, 19:16   #21
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Fast där håller jag inte med. Självklart väljer Alliansen att rösta på sin egen budget, och att SD också gör det kan knappast ses som ett samarbete från Alliansens håll.
Nej.

Men däremot finns det väldigt många kommuner där Allianspartier valt att styra antingen med direkt stöd från Sverigedemokraterna eller faktiskt i ett uttalat samarbete med Sverigedemokraterna.

Dessutom ska vi komma ihåg högerns historia: Att samarbeta med fascistiska partier är ingenting nytt för högerpartier. Det var så Adolf Hitler fick makten i Tyskland på 1930-talet och det var där utrensningen av judar började. Något väldigt många dock verkar ha glömt fullständigt.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-13, 19:32   #22
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Jag tänker börja med att säga att jag vill förbli neutral i höger och vänster frågan.

Men när vi nämner höger historian så kan vi väl även ta upp andra partens historia: http://politikfakta.se/2013/04/socia...els-fredspris/

Inget parti har ett rent förflutet, tider förändras och det gör åsikter också! Så att dra massa paralleller till vad som en gång varit slår tillbaka på än oavsett vart om blockgränsen man står.
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-13, 21:06   #23
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rely Visa inlägg
Jag tänker börja med att säga att jag vill förbli neutral i höger och vänster frågan.

Men när vi nämner höger historian så kan vi väl även ta upp andra partens historia: http://politikfakta.se/2013/04/socia...els-fredspris/

Inget parti har ett rent förflutet, tider förändras och det gör åsikter också! Så att dra massa paralleller till vad som en gång varit slår tillbaka på än oavsett vart om blockgränsen man står.
Det finns en vital skillnad här, rely. Det är att inget av de andra partierna lägger fram förslag som härstammar från deras smutsiga historia. Vänsterpartiet kommer aldrig att förbjuda oliktänkande och Socialdemokraterna kommer liksom inte att nominera nazister till fredspris.

Men Sverigedemokraterna lägger gång på gång fram fascistiska och rasistiska förslag till riksdagen. Och ett parti som lägger fram fascistiska förslag är faktiskt ingenting annat än ett fascistiskt parti.
Vill man inte bli kallade rasister och fascister, ska man nog sluta att bete sig som sådana.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-19, 04:24   #24
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

5 röster på SD. Någon som vågar stå för det? Näää........
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-19, 06:19   #25
Traingoal
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: ,Ängelholm , Sweden.
Inlägg: 539
Post

Jag röstar på SD!

Och det står jag för!!!!!!!

Som pensionär betalar jag 30 % i skatt.

Var vänlig och läs på SverigeDemokraternas hemsida och bilda er egen uppfattning.

Låt inte styras av DDR-MEDIA som lever i sin egna skyddade Kvarter tex Södermalm.

SRT Opartisk Objektiv BULLSHIT!!!!!

ÄR FLY FÖRBANNAD PÅ ERA NEDLÅTANDE OCH HÅNFULLA SÄTT......

Jag struntar i vad ni röstar på, för det är er Ensak.

Sedan Husby-Upploppen håller utländsk Media ögonen på Swedistan!

Denna utslagning av Svenska Åkerier är skrämmande.
Men det är ju inte så konstigt, Facket Transport ägnar sig att förfölja och utesluta medlemmar som inte Röstar Rätt. Facket struntar i sina medlemmar vad dom tycker
och tänker.

Till Micke L : VET HUT PÅ DIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Traingoal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-19, 14:12   #26
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Oavsett vilka fördelar som dras av att rösta på SD så kommer jag aldrig att sympatisera med ett parti som vill låta dessa fördelar/förändringar ske på bekostnad av människors lika värde.

Dessutom bevisar de högre uppsatta politikerna i partiet gång på gång hur fantastiskt oseriösa och obildade de är. Titta bara på järnrörsskandalen, bara den är nog för att jag vill ha SD i närheten av riksdagen. SD är rasister och även fast de försöker att dölja det till det yttersta så avslöjar de sig själva gång på gång.

Men det är åtminstone bra att du står för det, många röstar på SD men kan knappt se sina vänner i ögonen efteråt och håller tyst om det.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-19, 14:30   #27
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Jag är också pensionär som betalar för mycket skatt. Jag röstar inte på SD.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-19, 19:01   #28
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
5 röster på SD. Någon som vågar stå för det? Näää........
Vad är poängen med frågan om SD?

Jag ser flera andra röster på andra partier än SD i den här omröstningen men du ifrågasätter inte om dom står för det dom röstat på. Det blir ju faktiskt en löjlig diskussion om det "krävs" att dom som röstat på ett (1) parti på något sätt skall framtvingas att stå för det. Träder inte alla fem fram så får du vatten på kvarnen, eller?

Hyckleri är att nämna "lika värde" när tydligen inte SD's väljare inte är lika mycket värda. Lika värde verkar gälla när det passar.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-19, 19:12   #29
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Traingoal Visa inlägg
Jag röstar på SD!

Och det står jag för!!!!!!!

Som pensionär betalar jag 30 % i skatt.

Var vänlig och läs på SverigeDemokraternas hemsida och bilda er egen uppfattning.

Låt inte styras av DDR-MEDIA som lever i sin egna skyddade Kvarter tex Södermalm.

SRT Opartisk Objektiv BULLSHIT!!!!!

ÄR FLY FÖRBANNAD PÅ ERA NEDLÅTANDE OCH HÅNFULLA SÄTT......

Jag struntar i vad ni röstar på, för det är er Ensak.

Sedan Husby-Upploppen håller utländsk Media ögonen på Swedistan!

Denna utslagning av Svenska Åkerier är skrämmande.
Men det är ju inte så konstigt, Facket Transport ägnar sig att förfölja och utesluta medlemmar som inte Röstar Rätt. Facket struntar i sina medlemmar vad dom tycker
och tänker.

Till Micke L : VET HUT PÅ DIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag slutar aldrig att fascineras över det faktum att de som behärskar språket som allra sämst är de som själva ser sig som mest svenska. Är det för mycket begärt att kräva av en "svenskvän" att han eller hon åtminstone behärskar språket? Tänk på följande ordspråk när du skriver och bär det med dig i framtiden: "På internet kommunicerar vi med tecken. Om man stavar och skriver som en idiot kommer man också att bli behandlad som en idiot". Och med det sagt ska jag försöka ge mig på dina (otroligt dåliga) argument, men tänker också låta bli att ens kommentera ditt bajsnödiga skrikande om kommunistmedia och vänsterextremism så fort man inte är rasist eller nazist.

Du skriver att du röstar på Sverigedemokraterna för att du tycker att pensionärernas skatt är för hög. I budgetomröstningen för ett par veckor sedan röstade Sverigedemokraterna EMOT att sänka skatten för pensionärer. Man röstade istället för att låta pensionärer fortsätta finansiera sänkta skatter för höginkomsttagare. Känns det bra att ditt parti röstade emot det du själv brinner för?

Vad gäller Transport så har man aldrig uteslutit någon som röstar på ett visst parti. Däremot har man uteslutit medlemmar som samtidigt haft förtroendeuppdrag för Sverigedemokraterna. Och det av den enkla anledningen att Sverigedemokraterna är ett antifackligt parti. Man vill alltså förstöra fackets möjligheter till exempelvis stridsåtgärder såsom strejk eller blockad. Sverigedemokraterna sätter också människor emot varandra och vägrar stå för de demokratiska rättigheterna som är fackets värdegrund.
Det är alltså ganska enkelt - man kan inte vara medlem i en förening och samtidigt i en annan förening arbeta för att kraftigt försvaga den andra föreningen. Om du jobbar på Volvo kan du inte samtidigt jobba på SAAB med att stärka varumärket mot Volvo, det kommer inget av företagen att gå med på.
Därför utesluts Sverigedemokrater med förtroendeuppdrag just för att Sverigedemokraterna INTE värnar om fackföreningsrörelsen.

Däremot står det dig helt fritt att rösta som du vill, men du får inte aktivt arbeta mot facket. Enkelt.

Så - om du nu har läst såhär långt (vilket jag betvivlar) och faktiskt tänker bemöta argumenten sakligt istället för att kalla mig kommunist, terrorist, vänsterextremist, svenskfientlig eller något annat som man som icke-rasist uppenbarligen är, så är du välkommen. Men tänker du bara spy ur dig mer bajsnödig galla kan du lika gärna hålla tyst. För din egen skull. Du kommer nämligen själv att bli nedtryckt i densamma.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-19, 19:15   #30
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogge Visa inlägg
Vad är poängen med frågan om SD?

Jag ser flera andra röster på andra partier än SD i den här omröstningen men du ifrågasätter inte om dom står för det dom röstat på. Det blir ju faktiskt en löjlig diskussion om det "krävs" att dom som röstat på ett (1) parti på något sätt skall framtvingas att stå för det. Träder inte alla fem fram så får du vatten på kvarnen, eller?

Hyckleri är att nämna "lika värde" när tydligen inte SD's väljare inte är lika mycket värda. Lika värde verkar gälla när det passar.
Ptja, jag håller till stor del med dig, Rogge. Demokrati ska gälla alla.

Men jag kan samtidigt tycka att röstar man på SD röstar man på ett antidemokratiskt parti som vill avskaffa vitala delar av demokratin. Då kan det ju faktiskt vara läge att leva som man lär. Vill man avskaffa demokratin kan man ju inte heller förvänta sig att bli demokratiskt behandlad....
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009