Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-08, 14:51   #1
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard Funkar inte...

Jag har nyligen köpt Railsimulator, men när jag skulle installera så stod det bara att koden var felaktig. Fast sen såg jag att det som var ett "G" egenligen
var en sexa... När jag skrev rätt komm jag vidare, men sedan komm inget mera upp. Testade sedan på en annan dator, och då gick det bra att installera. Men när jag sedan skulle starta spelet kom det upp att det inte svaraden och att windows samlade in information om problemet. Sedan stängdes det ner. Jag använder Vista, men Railsimulator ska väl ha Vista-stöd?
bönan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-09-08, 14:54   #2
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan
Jag har nyligen köpt Railsimulator, men när jag skulle installera så stod det bara att koden var felaktig. Fast sen såg jag att det som var ett "G" egenligen
var en sexa... När jag skrev rätt komm jag vidare, men sedan komm inget mera upp. Testade sedan på en annan dator, och då gick det bra att installera. Men när jag sedan skulle starta spelet kom det upp att det inte svaraden och att windows samlade in information om problemet. Sedan stängdes det ner. Jag använder Vista, men Railsimulator ska väl ha Vista-stöd?


Första gången jag installerade gjorde antivirusprogramet att det inte tilläts starta, jag kör med telia säker surf. tog en stund innan jag förstod det. kan vara ide att kolla det.
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-08, 15:47   #3
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Det låter vettigt, för jag har Telia Säker Surf och det stod att programmet nekades. Men hur gör man för att tillåta programet?
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-08, 16:55   #4
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan
Det låter vettigt, för jag har Telia Säker Surf och det stod att programmet nekades. Men hur gör man för att tillåta programet?

ja det är lite bökigt faktiskt, du måste gå in på avancerat under antivirus eller om det är brandväggen. där du styr vilka program som får göra vad, är en hel del menyer att stega sig igenom, sen får du inte tror att det har låst sig, för det tar en bra tid att öppna själva program fliken
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-10, 16:22   #5
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Jag fattar absolut ingenting av de menyerna! Kan du visa lite bilder på hur man gör?
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 19:50   #6
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan
Jag fattar absolut ingenting av de menyerna! Kan du visa lite bilder på hur man gör?

tyvärr är min dator inne på reperation så jag har ingen dator att visa på. jag har ju min bara min bärbara nu.
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-10, 16:25   #7
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Eller så är det så att din dator helt enkelt inte orkar.
Men, det ska gå på en Vista

Senast redigerad av Bombardier Train den 2008-11-10 klockan 16:27.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-11, 01:58   #8
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

Jag försökte få igång spelet i vista, läste i typ tusen forum. hälften fick aldrig igång det i vista, jag fick inte heller igång det i vista så nu har jag xp i datorn igen.
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-17, 18:20   #9
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Smile

Ja fick igång den på Vista men inte på XP!
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:03.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009