Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övriga simulatorer > Övriga simulatorer > Allmänt om Run8

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-21, 15:36   #1
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard Hur man INTE växlar över vall...

Det här forumet är ju dött som graven just nu. Jag försöker liva upp det lite med att visa en bild på hur det kan gå om man inte är med på noterna när man växlar vagnar över vallen i Barstow och glömmer att rensa upp spåren vagnarna rullar mot. Resultatet blev inte så lyckat
Bifogade bilder
Filtyp: jpg BAR HumpYd FUBAR.jpg (202.2 KB, 94 visningar)
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-04-21, 23:36   #2
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Jo det är ganska dött.
Jag har varit den trogen men nu börjar jag att tveka för framtiden.
Känns som den kört fast och inte utvecklas vidare.
Den har multiplayer och bra fysik men dålig grafik man kan inte göra egna banor och lok. Materialet är bara amerikanskt. Det kommer ut en rutt per år.....

Xna har minnes problem som gör tydligen att man inte kan göra grafiken bättre än den är idag (dålig)
John utvecklaren skrev en gång att man borde kanske lämna Xna och skriva på ett annat programspråk (C) men då får man börja om från början.....

Jag tror då mer på de 2 simulatorna som har Unreal som plattform i framtiden.

That 2gb memory thing is a real thorn in my side, however, once i can get the program off XNA, I can change to dotNet 4.5 which should relieve me of that gorilla on my back called "2gb". lol

Either that or completely port over to C++ and get out of managed-memory all together. But that opens up too many cans of worms, and managed-memory environments are very nice for a simulator like this.

_________________
John G.
Run8 Lead Programmer

Senast redigerad av jorgen3 den 2015-04-21 klockan 23:45.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:41.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009