Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > MS Trainsimulator 2 - Allmänt om MS Trainsimulator 2

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-30, 03:40   #46
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Till admin på detta forum...

Jag och (kanske????) flera är inte så bra på att formulera sig och speciellt inte på engelska. Skulle ni kunna vara så snälla och skriva en skrivelse till Microsoft om protest angående deras nedläggning av simulatorerna Train Simulator 2 och Flight Simulator. Så kan vi skicka en gemensam protest ifrån detta forum mot deras beslut.

Vad tycker ni om detta?
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 03:50   #47
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Till admin på detta forum...

Jag och (kanske????) flera är inte så bra på att formulera sig och speciellt inte på engelska. Skulle ni kunna vara så snälla och skriva en skrivelse till Microsoft om protest angående deras nedläggning av simulatorerna Train Simulator 2 och Flight Simulator. Så kan vi skicka en gemensam protest ifrån detta forum mot deras beslut.

Vad tycker ni om detta?
Låter väl som ett bra förslag, då en större (förhoppningsvis) grupp av personer från ett och samma ställe, kan ju gämföras lite med ett företag, protesterar. Får väl lite mer gehör än en ensam röst kan man tänka. Sen om det hjälper....men många bäckar små kan bli till en J*VLIGT STOR å. MVH. Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 13:43   #48
mjtag
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Stockholm, Sweden.
Inlägg: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Till admin på detta forum...

Jag och (kanske????) flera är inte så bra på att formulera sig och speciellt inte på engelska. Skulle ni kunna vara så snälla och skriva en skrivelse till Microsoft om protest angående deras nedläggning av simulatorerna Train Simulator 2 och Flight Simulator. Så kan vi skicka en gemensam protest ifrån detta forum mot deras beslut.

Vad tycker ni om detta?
Den här nedläggningen var ju verkligen tråkig. Jag såg verkligen fram emot MSTS 2 och dess nya möjligheter. Jag hoppas verkligen Microsoft behagar tänka om. Vad gäller iden ovan tycker jag den är jätte bra. Är inte heller så bra på att formulera mig på engelska.
__________________
Hälsningar från Martin.

Besök gärna min blogg eller hemsida
mjtag besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 15:23   #49
Steinar
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: , , Norway.
Inlägg: 54
Standard

fick ett svar idag

Hello Steinar,

Thank you for contacting Microsoft Customer Service.

I understand from your e-mail that you would like to know if Microsoft would release Microsoft Train Simulator, which is still in the development phase, even if Aces Studio that develops Flight Simulator games has been closed.

Even though Aces Studio is closed, Microsoft will continue developing simulator games and you can purchase them.

Microsoft has not yet announced any plans regarding Microsoft Train Simulator. Please visit the Microsoft Game Studio web site at

http://www.microsoft.com/games/default.aspx

This page will be regularly updated with announcements, news, and information.

Vet ikke helt hvordan man skal tolke det her. Svaret er seg en politiker verdig der de hverken sier ja eller nei.
Steinar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 15:38   #50
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Grattis Steinar, för att du faktiskt fick ett initierat svar, om än ett politiskt sådant... Det är i alla fall betydligt mer än det standard-svar som jag har fått.

Sätter ju lite lite fart på funderingar... vad ska dom t.ex utveckla för simulator-spel, om inte åtminstone MSFS??

__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 18:18   #51
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Det här påminner lite om frågan om hurvida Märklin kommer att läggas ner.
Om man tittar bara på siffrorna borde man lagt ner för länge sedan men på olika sätt har man hållit den elefanten vid liv. Att Microsoft är ett så stort företag att det olika delarna inte vet vad de andra gör är ju något det skämtas mycket om. Nu är det ju varken cheferna eller ägarna som styr Microsoft utan det sitter några siffernissar och bestämmer trots att det enda dom kan är att stapla siffror på olika sätt.
För tillfället ser det mörkt ut för MSTS2 men för att ni inte ska bryta ihop så kan det vara läge att testa KUJU/EA/Railsimulator eller Auran TS2009.
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 18:36   #52
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Även jag fick svar idag...

Hello Mikael,

Thank you for contacting Microsoft Customer Service.

I appreciate you for taking the time to provide your feedback. I am forwarding your valuable feedback to the appropriate Microsoft Group for review. Your feedback is important to us. It will be instrumental for us to improve the products and services.

If you have any concerns using Microsoft products or services, please feel free to write us back.

Thank you,

Venu
Microsoft Customer Service Representative



Vet inte om det var ett standardsvar? Men men..
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 20:31   #53
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L
Även jag fick svar idag...

Hello Mikael,

Thank you for contacting Microsoft Customer Service.

I appreciate you for taking the time to provide your feedback. I am forwarding your valuable feedback to the appropriate Microsoft Group for review. Your feedback is important to us. It will be instrumental for us to improve the products and services.

If you have any concerns using Microsoft products or services, please feel free to write us back.

Thank you,

Venu
Microsoft Customer Service Representative



Vet inte om det var ett standardsvar? Men men..
Fick samma svar, så jag gissar att det är ett sådant.
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 20:59   #54
Steinar
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: , , Norway.
Inlägg: 54
Standard

hey

jepp man kan börja att fundera över det svaret jag fick...fortfarande er ju
msts sidan uppe och går, hvilket jag nu tycker at dom borde ha gett en beskjed om at det er nedlagt..men om dom fortfarande är osäkra, kan ju det förklara varför sidan fortfarande er uppe och går..så kanskje det finns hopp?
Steinar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 22:25   #55
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel
Fick samma svar, så jag gissar att det är ett sådant.
Samma här, det var samma person som skickade till flera vad det verkar...
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 22:27   #56
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Tråkigt, men jag är glad att dom svarade mig iaf.. Förväntade mig inte det
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 11:52   #57
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

http://tsinsider.com/Articles/AboutTS2/AboutAces.aspx
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 12:27   #58
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Här är Googles översättning:
Genom att nu, många av er har hört att Microsoft har stängt Aces Studio, förläggaren av Microsoft Flight Simulator och Microsoft Train Simulator. Detta var inte en återspegling av kvaliteten på de produkter Aces har utvecklats, försäljning prestanda i spel, eller kvaliteten på laget i ess. Denna svåra beslut fattades att anpassa Microsofts resurser med våra strategiska prioriteringar. Som ett resultat av detta svåra beslut, utveckling av nästa version av Train Simulator är uppskjutet på obestämd tid.

Microsoft Game Studios satsar betydande resurser på många spännande och nya områden inom spel och underhållning, inklusive Windows-spel. Vi anser att dessa framtida investeringar kommer att driva innovation, gemenskap och samarbete till aldrig förr skådade nivåer och kommer att ge mer samverkan med våra pågående investeringar i Games for Windows - LIVE samt andra Windows underhållning teknik.

Vi är ödmjuk och stolt över det engagemang och stöd att Train Simulator franchise har utvecklats. Detta inkluderar du den stora gemenskapen av railroading simmers samt levande tredje part ekosystem som har utvecklats runt om i spelet. Tack för din förståelse för vårt beslut och för ert fortsatta stöd.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-02, 13:52   #59
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

Microsoft upphör aldrig att förvåna.
I ena andetaget meddelar man att ett etablerat spel med en efterlängtad uppföljare med bra "försäljningsprestanda" kasseras pga, tycker jag, diffusa anledningar, när man i nästa andetag talar om att stora resurser kommer att läggas ner på nya, oprövade inovationer inom gaming.
Man kan ju undra om Microsofts "sifferbollningsnissar" (börjar likna "bollkallar") har tillgång till spåkulor.
Förståligt om man vill hänga med i utvecklingen gentemot konkurenter, men inte förståligt om man tittar ekonomiskt.
Vad kostar all den nya satsning , som det tydligen finns pengar till, på all oprövad gaming kontra färdigställa trainsimulator som dom själva höjer till skyarna och som man redan vet är en bestseller.
Och dessutom har man mage att begära att man ska fortsätta att ge dom sitt fulla stöd. Till vadå? Nästa spel som blir en succe och som när det är dags för en uppföljare än en gång "blåser" konsumenterna på när alla längter som mest.
Tycker det vilar lite desperation över det hela för att, kan man tänka, Vista inte alls blev den succe man tänkt sej och även kommande Win 7 ståtar med frågetecken vad det gäller kompabilitet inom gaming bl.a.
Nää, lita på Microsoft gör man inte. Politiker är ju för f*n mer trovärdig.
MVH. Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2009-02-02 klockan 22:03.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-02, 16:27   #60
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal
Microsft upphör aldrig att förvåna.
I ena andetaget meddelar man att ett etablerat spel med en efterlängtad uppföljare med bra "försäljningsprestanda" kasseras pga, tycker jag, diffusa anledningar, när man i nästa andetag talar om att stora resurser kommer att läggas ner på nya, oprövade inovationer inom gaming.
Man kan ju undra om Microsofts "sifferbollningsnissar" (börjar likna "bollkallar") har tillgång till spåkulor.
Förståligt om man vill hänga med i utvecklingen gentemot konkurenter, men inte förståligt om man tittar ekonomiskt.
Vad kostar all den nya satsning , som det tydligen finns pengar till, på all oprövad gaming kontra färdigställa trainsimulator som dom själva höjer till skyarna och som man redan vet är en bestseller.
Och dessutom har man mage att begära att man ska fortsätta att ge dom sitt fulla stöd. Till vadå? Nästa spel som blir en succe och som när det är dags för en uppföljare än en gång "blåser" konsumenterna på när alla längter som mest.
Tycker det vilar lite desperation över det hela för att, kan man tänka, Vista inte alls blev den succe man tänkt sej och även kommande Win 7 ståtar med frågetecken vad det gäller kompabilitet inom gaming bl.a.
Nää, lita på Microsoft gör man inte. Politiker är ju för f*n mer trovärdig.
MVH. Ekan
Ja, vad skall man säga...

Lägger med en länk istället...
Tror att Microsoft nog har svårt att överleva i dagens USA...
  Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:14.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009