Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MSTS / Open Rails - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-26, 01:22   #46
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Nu har jag också provat...

Testade att köra ett X2000 från Uppsala till Stockholm i explore på hösten och det gick inte alls...fattades texturer. Men på sommaren gick bra. Fick dock en del medelanden om saknade spårbitar (antagligen har jag inte senaste xtracks!?), men det var bara och trycka enter ett gäng gånger.

Men annars var allt ok och jag gillar rutten, du har fått till det mycket bra och man känner igen sig. Bra jobbat! Saknar bara lite aktiviteter nu...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 08:39   #47
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Hej! Norr om Uppsala, på den dubbelspåriga stambanan, fick jag lov att ta bort dödskallesignalerna, det var dem som gjorde så att rutten inte fungerade.

De 3 stycken dödskallarna söder om Uppsala, det stämmer mot verkligheten. Det är tre stycken huvudspår, och varje spår ska ha en egen dödskalle. Däremot vid själva övergången, behövs bara en V-signal för varje riktning. De visar i verkligheten bara om bommarna är nere eller inte, så en räcker.

Tack för att du tycker att mitt landskap är bra!
Hittat ett allvarligt fel. Jag gjorde en aktivitet "Dalatåget" mot Sthlm. Tåget stannade vid Uppsala N kryssningsspår och signalerna står vid växeln. Där är stora felet, du måste flytta signalerna från växeln 100 m bort.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg upskryss.jpg (36.6 KB, 164 visningar)

Senast redigerad av Totte den 2011-12-26 klockan 09:49.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 10:03   #48
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Det ska jag fixa, Totte! Du tipsade mig om att flytta signalerna, men jag måste ha missat att göra det där. Sorry! Jag kanske gör en uppdatering och fixar de fel som ni rapporterar.

Pierre: Har du läst readme? Jag skriver tydligt att rutten ENDAST fungerar sommar & vinter (dock har jag ändå missat vintertexturer till en sorts träd). Kul att du gillar rutten iaf!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 11:14   #49
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Tusen tusen tack Bönan!

Rutten är jättefin.
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 12:19   #50
lukas
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1 055
Standard

Atter en gang , ruten din er kjempefin , det var en fin julegave Det er noen stasjoner mellom Stockholm c og jønkøping som ikke er angitt på sporplanen ( F4 ) De kommer brått på , det er hverken navn eller blått felt på dem . Kommer du til å bygge videre på banen ?
lukas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 12:33   #51
lukas
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lukas Visa inlägg
Atter en gang , ruten din er kjempefin , det var en fin julegave Det er noen stasjoner mellom Stockholm c og jønkøping som ikke er angitt på sporplanen ( F4 ) De kommer brått på , det er hverken navn eller blått felt på dem . Kommer du til å bygge videre på banen ?
Jeg mener Sødertalje st.
lukas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 12:55   #52
lukas
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1 055
Standard

Når jeg kommer retning fra Stockholm til Sødertalje får jeg ved Østertalje st mld om manglende sms fil. Trykker enter men kommer ikke videre . Er det noen som har den sms filen ?
lukas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 16:14   #53
ante
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Mörbylånga, Sweden.
Inlägg: 269
Standard

Hej!

Har gjort en aktivitet mellan Uppsala och Södertälje Syd. När man lämnar Stockholm C så får jag sth 30 km/h ända till Årstabron. Ska det vara så ?

Hälsar
Anders
ante besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 17:17   #54
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Lukas: Det stämmer, det är en korrupt world - fil där, som hindrar Huddinge och Flemingsberg från att synas i Track monitor eller när du trycker på F6. De syns fortfarande i station monitor, F10.

Ante: En miss från min sida, det ska vara 80 km/h på alla spår söderut från Stockholm C.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 20:58   #55
Roar H
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Lillestrøm, Norge
Inlägg: 335
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Lukas: Det stämmer, det är en korrupt world - fil där, som hindrar Huddinge och Flemingsberg från att synas i Track monitor eller när du trycker på F6. De syns fortfarande i station monitor, F10.

Ante: En miss från min sida, det ska vara 80 km/h på alla spår söderut från Stockholm C.
Første gang jeg kjørte fra Södertälje hamn ble noen objekter borte (bl a veier), før Tumba. Andre gangen jeg kjørte derfra manglet flere objekter (deriblant spor). Og Flemingsberg og Huddinge syns ikke på F6 her heller.
I Uppsala stoppes det når jeg bruker tast 3.

Men ellers: En kjemperute!
Roar H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 21:31   #56
lukas
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Roar H Visa inlägg
Første gang jeg kjørte fra Södertälje hamn ble noen objekter borte (bl a veier), før Tumba. Andre gangen jeg kjørte derfra manglet flere objekter (deriblant spor). Og Flemingsberg og Huddinge syns ikke på F6 her heller.
I Uppsala stoppes det når jeg bruker tast 3.

Men ellers: En kjemperute!
Jeg har nettopp kjørt samme strekning nå og opplevde akkurat det samme.

Kjørte samme strekning i går men da var det ikke slik . Turen i går gikk på dagen mens turen nå i mørket.
lukas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 21:36   #57
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Har ingen läst readme:n? Där står det hur man reder ut problemet med objekt som försvinner!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 21:58   #58
lukas
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Har ingen läst readme:n? Där står det hur man reder ut problemet med objekt som försvinner!


1 - 0 til deg bønan Jeg har sovet i timen Igjen takk for fin rute
lukas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 22:33   #59
Roar H
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Lillestrøm, Norge
Inlägg: 335
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Har ingen läst readme:n? Där står det hur man reder ut problemet med objekt som försvinner!
Har lest Readme-filen nå, og hadde samme problem med Northern Denmark og DK2000, og det løste seg med MSTSBin.

Synd at MSTSBin ikke reparerer problemet her, Bönan!
Roar H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 22:44   #60
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Det är för att det är för många objekt här. Testar du i OpenRails så är problemet borta.

EDIT: Jag har samma problem i DK2000H, med MSTSBin. Dock bara på Köpenhamn H och Århus H.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
msts-rutter

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:17.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009