Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-02-07, 20:13   #1
erikgoran
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2016
Ort: Järfälla
Inlägg: 59
Standard Trainz 2019 inköpt

Har nu införskaffat TRS 2019 - hoppas det finns några fler här på forumet som också har börjat köra TRS 2019. Här kommer en fråga: I TRS 2010 som jag kört nu i många år kan man i början av varje session ställa in med ett enkelt knapptryck om man vill köra med i "DCC mode" eller "Cab mode"........I TRS 2019 hittar jag inte den funktionen utan varje session startar med att alla lok/session är i DCC-mode och för att ändra detta måste man leta upp varje lok i banan och ändra till Cab mode..........och skickar man dessutom runt lite tåg till olika destinationer på banan med "run to-" resp "navigate to"-funktionerna så återgår resp lok till "DCC-mode" efter avslutat uppdrag........mycket irriterande! Men jag har kanske missat någon inställning.............om inte så är det en stor försämring i jämförelse med TRS 2010 (som fungerar ypperligt)
erikgoran besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 02:30   #2
erikgoran
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2016
Ort: Järfälla
Inlägg: 59
Standard Cab Mode - DCC Mode

Hittade rätt "knapp" nu - man får gå in i inställningarna för Quick Drive och "kryssa" i "Cab Mode". Är det så också för TANE?
erikgoran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 09:36   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

Har du köpt ditt TRS2019 som DVD/USB eller har du fått ladda hem via länk hos N3V?
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 10:43   #4
NEBO
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Järfälla
Inlägg: 106
Standard

Längst ner till höger på skärmen finns det tre punkter. Tryck på den nedersta två gånger så får du fram en ny vy med en dubbelpil riktad nedåt. Klicka på den så kan du lägga in hur du vill tåget ska köras
__________________
nebo
NEBO besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 16:36   #5
erikgoran
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2016
Ort: Järfälla
Inlägg: 59
Standard Trs 2019

Hej Bengan o NEBO!
Bengan:
Jag har köpt TRS 2019 via STEAM och laddat ner det därifrån - man köper "värdecheckar" med värde lika mycket som spelet kostar - laddar in på STEAM och då kan TRS 2019 laddas ner. (Spel på CD har nog mer eller mindre försvunnit)
NEBO:
Vad jag efterlyser är en "knapp" lika som i TRS 2010 där man redan från början bestämmer hur man vill köra ALLA loken i resp session.
Knapparna (3 st i TRS 2019) vid "körkontrollen" längs ner i "session-läge" verkar alla ha samma funktion - växlar mellan DCC/Cabmode o dubbelpil med "slips" för "drive to", navigate to, mm - men endast för det lok eller sammankopplade lok man klickat på.
erikgoran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009