Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-29, 15:21   #16
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Det är kanske klokare att göra en annan typ av samarbetsprojekt, ex. Sthlm - Uppsala eftersom det är normalspår osv.

Ska vi däremot bygga denna linje så hoppas jag att någon annan kan ta på sig att lägga DEM/spår så kan jag sedan bygga miljöer och stationer.. För spår är inte min grej att lägga... Föredrar att bygga miljöer. Jag började ju att bygga lite vid Ulriksdal - Helenelund för längesen i RS men det blev inte så mycket av det, men om man börjar med DEM osv så har man en bättre grund. Sen är jag inte alls bra på att bygga större bangårdar så som Stockholm C.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 15:29   #17
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Stockholm - Uppsala är kanske inte den perfekta sträckan att börja med. Stora bangårdar och komplicerade spårplaner. Är det OKB som gäller kanske Uppsala - Gävle är bättre att börja med? Det går ju alltid att förlänga!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 15:33   #18
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Stockholm-Uppsala vore helt klart intressant! Dessutom lätt att sätta upp delmål på sträckan, typ börja med Stockholm-Ulriksdal eller nåt i den stilen. Dock är det en ganska komplicerad sträckning, så man får nog räkna med att det är ett projekt som tar "en stund" även om man är flera som hjälps åt.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 16:23   #19
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Gävleområdet är väl redan på g av någon till RW(?) Det är dumt att bygga i närheten av där andra bygger eftersom man då riskerar att bygga dubbelt!

Malmö-området är också på G, och även Norrland. Så Stockholmsområdet är väl det enda som inte är på g just nu? För Totte är ju nere i Göteborgsregionen.

Så Stockholm - Märsta - Uppsala är väl rätt intressant? Även om det är komplicerat i Stockholmsområdet så har man ju en riktigt bra grund för fortsatt bygge om man har byggt Stockholm.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 16:38   #20
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Gävleområdet är väl redan på g av någon till RW(?) Det är dumt att bygga i närheten av där andra bygger eftersom man då riskerar att bygga dubbelt!

Malmö-området är också på G, och även Norrland. Så Stockholmsområdet är väl det enda som inte är på g just nu? För Totte är ju nere i Göteborgsregionen.

Så Stockholm - Märsta - Uppsala är väl rätt intressant? Även om det är komplicerat i Stockholmsområdet så har man ju en riktigt bra grund för fortsatt bygge om man har byggt Stockholm.
Jag ska ha en version kvar av mitt och Mawkish lilla samarbete vi hade tidigare där alla spår är lagda från Älvsjö till Solna ungefär. DEM-data och RWDecal är använt. Om det är något som är intressant så kan jag försöka hitta filerna och utgå från det. Jag ska inte lova något men ska försöka kolla på det i dagarna.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 16:54   #21
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Jag ska ha en version kvar av mitt och Mawkish lilla samarbete vi hade tidigare där alla spår är lagda från Älvsjö till Solna ungefär. DEM-data och RWDecal är använt. Om det är något som är intressant så kan jag försöka hitta filerna och utgå från det. Jag ska inte lova något men ska försöka kolla på det i dagarna.
Det kan ju vara en mycket användbar början, kolla gärna på det i dagarna, jag är inte hemma för tillfället men kommer hem i slutet på nästa vecka och kan i så fall ta en titt på det

Kolla din pm förövrigt
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 17:33   #22
Andreas13
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
Standard

Får se om jag orkar göra hela tåget, för det är inget tåg som jag gillar precis.
x10p.jpg
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014:
Y31
X40
Kinnekullebanan
----------------------------------------------------------------
Gå gärna in på mina hemsidor.
http://andreashoff.se
www.andreashofftag.net
http://andreas13railworks.webs.com
Andreas13 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 17:37   #23
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas13 Visa inlägg
Får se om jag orkar göra hela tåget, för det är inget tåg som jag gillar precis.
Bifogad fil 58952
Ser fint ut! Nu verkar det dock som att vi börjar med Uppsala-banan, däremot så funderar jag på att bygga Roslagsbanan från minnet, och foton dvs utan DEM osv. Så tåget görs inte förgäves om du nu orkar fortsätta!

Så kör i vind, och orkar du inte så orkar du inte
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 17:37   #24
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Tänkte precis som dig Micke, Malmö och Göteborg är på gång, så det är ju bara Stockholms området kvar. Om man nu vill bygga runt en storstad!? Vore guld om ni får fortsätta på Basse och Mawkish´s projekt, då är det jäkligaste avklarat!

Jag la själv alla spår mellan Gnesta och Uppsala, men körde på utan dem och dekaler. Blev inte riktigt nöjd och lessnade sen. Började alldeles för stort...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 20:17   #25
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Om vi väl hade hållit oss kvar på roslagsbanan hade man börjat med dagens form, och sedan när det är klart bygger man om den till klassisk form för att sedan bygga ut det.

men stockholms bangård är ju bra att ha, jag har ju lite tankar på att bygga mälarbanan och andra banor runt mälardalsregionen, och har vi en bana till uppsala som utgångspunkt så är jag med och sammarbeta i det här projektet, framförallt på bangårdarna i Stockholm!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 21:20   #26
Andreas13
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
Standard

x10p1.jpg.....
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014:
Y31
X40
Kinnekullebanan
----------------------------------------------------------------
Gå gärna in på mina hemsidor.
http://andreashoff.se
www.andreashofftag.net
http://andreas13railworks.webs.com
Andreas13 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 14:31   #27
alex
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Östergötland
Inlägg: 864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Gävleområdet är väl redan på g av någon till RW(?) Det är dumt att bygga i närheten av där andra bygger eftersom man då riskerar att bygga dubbelt!.
Jodå Gävle är på g av mig. Jag hade tänkt att bygga Gävle-Ånge.
__________________
Mvh Alexander
alex besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 15:32   #28
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Snyggt, Andreas!

@alex

Ja precis! Det är ju också en bra utgångspunkt för att fortsätta Sundsvall osv sedan
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 18:05   #29
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Eftersom Andreas fixat spår och har ett snyggt tåg på g, och det dessutom "sket sig" med Basses påbörjade Stockholmsbana, tänkte jag ta tag i att bygga en Roslagsbana ändå.

Men skulle behöva hjälp. Jag får inte riktigt till det med DEM/Dekaler och undrar om någon god själ skulle vilja hjälpa mig igång med bygget genom att skapa en rutt som heter "Roslagsbanan", fixa DEM och dekaler, placera ut dessa rätt i rutten och sedan skicka rwp-filen till mig. Jag kan då börja att bygga. Så vore oerhört tacksam om någon kunde ordna detta. Jag kontaktade newS angående hjälp med detta men har inte fått något svar än, och jag vill gärna komma igång med bygget.

Givetvis får den som hjälper till cred för det i readme osv osv! Så snälla hjälp!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-16, 23:09   #30
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Ingen som har tid över och kan hjälpa mig med detta? Swen visste inte när han har tid, vilket är förståligt, men vore ju soft om jag kan komma igång snart för under sommaren kommer jag inte ha någon tid.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:01.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009