Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-23, 11:39   #1
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard Tankar om Train Simulator 2012

Har testat spelet lite snabbt, dock inget hårdtest. Kan dock konstatera:

- De nya funktionerna med regn/ljus fungerar endast på tåg som fanns med i Railworks från början (dvs inga addons osv). Vilket gjorde mig lite besviken då jag sällan kör med dessa.
- Regnet är sjukt snyggt gjort och vindrutetorkarna fungerar verklighetstroget.
- Äntligen lite ljus på tågen
- Lite nya ljud på tåg och omgivning.

Men som sagt hoppas jag verkligen att de som gjort addon-tåg fixar så att även dessa fungerar med de nya funktionerna
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 11:43   #2
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Har testat spelet lite snabbt, dock inget hårdtest. Kan dock konstatera:

- De nya funktionerna med regn/ljus fungerar endast på tåg som fanns med i Railworks från början (dvs inga addons osv). Vilket gjorde mig lite besviken då jag sällan kör med dessa.
- Regnet är sjukt snyggt gjort och vindrutetorkarna fungerar verklighetstroget.
- Äntligen lite ljus på tågen
- Lite nya ljud på tåg och omgivning.

Men som sagt hoppas jag verkligen att de som gjort addon-tåg fixar så att även dessa fungerar med de nya funktionerna
Dom har gjort det klart hela tiden att med releasen skulle bara core loken vara uppdaterade till den nya standarden, och att dom sen skulle uppdatera sitt eget DLC allt efter som, till den nya standarden.
3D party dlc får utvecklarna själva uppdatera om dom nu gör det.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 12:00   #3
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Dom har gjort det klart hela tiden att med releasen skulle bara core loken vara uppdaterade till den nya standarden, och att dom sen skulle uppdatera sitt eget DLC allt efter som, till den nya standarden.
3D party dlc får utvecklarna själva uppdatera om dom nu gör det.
Men alla deras nya DLC som släpps från och med idag bör väl vara med ny standard?
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 12:05   #4
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Allt som släpps från och med nu ska möta den nya standarden ja.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 12:08   #5
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Här finns en bra FAQ angående TS2012:

http://forums.uktrainsim.com/viewtop...fad95fdda49188
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 12:22   #6
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Googleöversättning: Lite konstigt svenska, men det går ändå.

RW3 / TS2012 lanseringsdagen FAQ
av Kromaatikse tor Sep 22, 2011 11:12

Denna tråd är "stickied" ett tag som en tillfällig hjälp för användare av RailWorks 3: Train Simulator 2012. Vad vi gör här är att skriva några vanliga frågor och svar, bara för att svara på några mycket omedelbar "vad i all världen ...?' svar på den nyligen nedladdade uppgradering.

De moderatorer som är RW-användare har börjat bollen i rullning med ett par inledande Vanliga frågor nedan. Om du har ytterligare frågor - gärna med svaret - lägg till det nedan. Om din fråga och svaret är giltig, kommer vi att inkludera den i listan och ta bort ditt inlägg för att hålla tråden enkel.

Ranger och "hur gör jag ett tåg?" inlägg kommer att raderas.

Lycka till och glad simming.

UKTS måtta team.



F. Varför håller TS2012 försöker installera Microsoft. NET när jag startar spelet?
A. Starta om din maskin, bör detta stoppa det.

Q. RW 3 går bra, men jag ser inte den nya grafiken. Hur aktiverar jag dem?
A. Du har avmarkerat rutan "Train Simulator 2012 Game Engine Technology" i bärraketen är fliken Inställningar. Kryssa i den för att se den nya effekter. Du kan kontrollera tillståndet i denna ruta genom att titta på den stora TSX logotypen i nedre vänstra av Launcher - om detta har ett stort rött X bredvid det, det är avstängd, om en stor grön bock, det är påslagen.

Fråga: Varför ser bakgrunden och avståndet nu alla suddiga?
A. Du har "skärpedjup" och / eller "blomma" påslagen. Du kan inaktivera dessa i den grafiska alternativmenyn.

Q. Jag är lite förvirrad av kantutjämning reglaget på framsidan "wrapper". Vad ska jag välja?
A. Du kan behöva lite trial-and-error. Ju mer du flyttar reglaget åt höger, desto mer kantutjämning tillämpas som gör att dina bilder ser mjukare, men det kan slå din bildhastighet. Om du hitta bildfrekvensen är mycket låg, prova att flytta reglaget åt vänster.

F. Vad händer om jag avmarkerar "TSX Game Engine Technology" rutan? Kommer det att ta bort något, eller stoppa mig med nya linjer eller motorer?
S. Nej, kommer det inte. Det kommer att köra spelet med de "gamla" RW2 grafikmotor så du miste om den nya skuggor och effekter. De flesta människor ska inte behöva göra detta men om ditt spel kommer att påverkas av den nya spelmotor, är alternativet där för att använda den gamla.

F. Varför regnet effekt visar på vissa tåg, men inte andra?
A. Regnet effekt måste fästas på vindrutan på hytten modell. RSC har uppgraderat mest standard lager, och har sagt att de kommer att genomföra regn effekter på andra lager över tiden.

Q. Varför har jag inte Horseshoe Curve vägen?
A. Denna väg kommer endast gratis om du är en ny köpare av TS2012. Om du är en befintlig användare som har fått gratis uppgradering från RW2 till TS2012 är Horseshoe Curve tillgänglig som en payware tillägg.

Q. Jag är säker på att jag såg att vi får den RAD2 linje att gå med Hitachi tåget, och Woodhead. Varför kan jag inte se dem?
A. RSC lovade aldrig någon av dessa linjer i RW3/TS2012 uppgradering. Den Woodhead linjen är under utveckling som en framtida DLC ladda ner och du kan se framsteg på http://the-woodhead-line.blogspot.com/. Ingen at RSC har lovat någon version av det föreslagna RAD2 linje till vår kunskap, och i varje fall Hitachi IEP tåget är konstruerad för att köras på befintliga brittiska järnvägar - inte HS2 projektet.

Fråga: Min dator inte kommer att köra RW3 ordentligt, men det fungerade bra med RW2. Har inte RSC säga att det skulle fungera?
A. Du kan behöva vända tillbaka några grafik inställningar om ditt grafikkort inte kan hantera den nya effekter. Du kan prova att vrida den grafiska alternativ ner, eller anti-aliasing inställningar, eller så kan du prova unticking de "TSX" box spelmotor för att se om dessa hjälper.

F. Jag behöver uppgradera min dator för att köra RW3 med ny grafik. Vilken maskinvara rekommenderar ni?
A. En diskussion om RW3 maskinvara krav håller på att utarbetas av de frågor redaktörerna. Ha tålamod.

Fråga: Kommer RSC att släppa information om hur du använder utvecklingsverktyg?
A. Vår förståelse är att Skaparen Handboken kommer att uppdateras, om så inte redan har.

F. Jag har installerat Armstrong uppgraderingar Powerhouse ljud för mina lok och nu kan jag inte se ut genom vindrutan! Vad ska jag göra?
A. Richard Armstrong har arbetat mycket snabbt och har redan gjort uppdaterade versioner - logga in på ditt konto på http://armstrongpowerhouse.com/ och hämta uppdateringarna. Under tiden kan du återgå till den ursprungliga ljud genom att gå till din Steam-biblioteket, högerklicka på TS2012-ikonen, välj "Egenskaper", klicka på "lokala filer 'fliken, klicka sedan på" Verifiera integriteten hos spel-cache " .

F. Jag får en riktigt konstig "delad skärm" påverkar, med sträckt olika åsikter ovanpå varandra. Hur kan jag fixa det?
A. Har du ett grafikkort från Nvidia? Kontrollera inställningarna i Nvidias kontrollpanel och kontrollera att spelet är inställd på "application preferens".

Fråga: Min fråga vad som anges ovan och jag kan inte se det som diskuteras och lösas på forumet. Vad ska jag göra?
A. Detta är ett inofficiellt forum för alla tåg simming frågor, däribland TS2012 och UKTS kan inte garantera att hjälpa dig. Den officiella e-poststöd adress för RSC är support@railsimulator.com.
Kromaatikse
För Kvalitet & Spelbarhet

Senast redigerad av Totte den 2011-09-23 klockan 12:25.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 16:14   #7
Andreas13
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
Standard

Spelet var så bra som jag trodde det skulle vara, det ända som jag tycker är lite dåligt är att det finns inga olika laddningsbilder för banorna.

Jag har testat högsta och näst högsta grafik och på båda så hackade det en del men sen ändrade jag till medium och nu hackar det inte mer än det gjorde på RW2.
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014:
Y31
X40
Kinnekullebanan
----------------------------------------------------------------
Gå gärna in på mina hemsidor.
http://andreashoff.se
www.andreashofftag.net
http://andreas13railworks.webs.com
Andreas13 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 16:21   #8
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Hackar om man kör på högsta grafiken. Ser fult ut på den lägsta. Och kraschar så snart man öppnar kartan på medelgrafik. Kör glatt vidare med MSTS.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 16:30   #9
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Min gammelhäck med 8 år gammalt grafikkort upplevde en signifikant förbättring i RW2-läge. Med nöd o näppe gick det även att dra igång TSX och konstatera wow-effekten av den nya grafiken. Den tycker jag personligen är en höjdare. Inget att köra med på min dator dock, men jag tycker också att precis så här ska uppgraderingar gå till...

har du inte dator som klarar det nya, så kan man glatt fortsätta i RW2-läge..

för dom som har tillräckligt bra dator, så är det bara att njuta av den nya grafiken.

och tillräckligt bra dator kommer väl de flesta att ha, förr eller senare...

En bra kombination att inte låta gammal bakåtkompatibilitet hindra utnyttjande av ny teknik.

Kör glatt vidare med RW,
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 17:19   #10
gubben50
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
Standard

Hej! har en fråga på settings längst till höger finns det en ruta

jag har en AMD Black Edition AMD Phenom II X6 1090T / 3.2 GHz processor
ska bocka för multi-core ?

gubben50

John
gubben50 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 17:36   #11
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
- De nya funktionerna med regn/ljus fungerar endast på tåg som fanns med i Railworks från början (dvs inga addons osv). Vilket gjorde mig lite besviken då jag sällan kör med dessa.
Tämligen självklart att regn/ljus inte fungerar på addons eftersom loken måste uppdateras med nya konfigurationer för vilka ljus som finns på dom och hur vindrutetorkarna fungerar.
Är inget som RailWorks folket kan göra genom något magiskt trollspö.
De har uppdaterat loken som kommer med RailWorks, nu är det upp till andra modellbyggare att uppdatera sina produkter.
Jag kommer att titta på X7/UB7X och Z66/Skd226 t.ex. när jag hinner med för att få med regn/ljus på dom.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 17:39   #12
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gubben50 Visa inlägg
Hej! har en fråga på settings längst till höger finns det en ruta

jag har en AMD Black Edition AMD Phenom II X6 1090T / 3.2 GHz processor
ska bocka för multi-core ?

gubben50

John
Om jag förstår rätt har din processor sex kärnor och då kan du kryssa för multi-core.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 17:47   #13
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Tycker själv att TS12 presterar bättre på min dator än RW2. Känns mjukare nu. Trevligt med lite nya effekter och övriga uppdateringar.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 17:54   #14
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Så långt flyter allt fint när det gäller att köra befintligt material dock verkar det hopplöst att exportera och mecka med nya objekt utan en rad med SBHH och frysningar både i asset viewer och i simulatorn så byggandet får väl läggas på hyllan ett tag :/
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 18:45   #15
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Question

Hej
Jag vete f*n
satte grafiken på hög, som den blev inställd automatiskt.
Men inte är jag imponerad, kanske kan man lära sig framöver, men jag går tillbaka till MSTS illa kvickt nu
Tog en dump, men den ser inte klok ut
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009