Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övriga simulatorer > Övriga simulatorer > Allmänt om Run8

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-20, 23:13   #1
espendylmodulatorn
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard Ny uppdatering ute!

http://run8studios.com/updates_dlc.shtml
espendylmodulatorn besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 13:33   #2
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Nedladdat.

Senast redigerad av Pursche den 2012-09-22 klockan 13:40.
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-06, 18:00   #3
Traingoal
Hedersmedlem

Reg.datum: Feb 2003
Hej.

Ännu en ny uppdatering.

http://www.run8studios.com/updates_dlc.shtml
Traingoal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 17:59   #4
jorgen3
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Standard

Ny uppdatering på Run8 + External Dispatcher

Länk Run 8 Länk Dispather

De har nu ytterligare förbättrat simulatorn. Nu verkar det vara bromsarna man har jobbat mycket med.
Tex när man kopplar lok mot vagnar får kompressorn jobba upp trycket i huvudledningen vilket tar sin tid (snabba upp det med F7 tangenten)
Samt att man kan bli bromslös om man hanterar bromsarna fel.

11.26.2013 Run8 Upgrade Change Log:

• Airbrakes now incorporate the Quick Service function of the triple-valve. This causes the brakepipe to vent locally a few PSI on an initial set, thus more quickly propogating the set down the train. Any further reduction of the air happens at the normal rate. Releasing the brakes resets the Quick Service chamber.

• When you grab a train, the train-brake system will be discharged; you will need to use the F7 Airbrake Cheat key if you wish to immediately have air, or else wait for the compressors to recharge the train.

• Airbrakes now incorporate the Quick-Release function of the triple-valve. Upon releasing the brakes, once the triple-valve senses a BP increase of about 1.5psi, the Emergency Reservoir is ported to the brakepipe causing the pipe to recover a bit more quickly, as well as helping to propogate the release down the train.

• The Auxiliary Reservoirs on each car charge at a more or less normal rate now. TAKE NOTE: just because your rear BP shows 89 or 90 DOES NOT mean that the system is fully charged. Watch the Shift-Z values to see what I mean, as I show the rear brake BC, AUX, and EMG reservoir psi's. Making a re-set of the brakes very soon after a release may cause strange things to happen. You must use your air properly! The thing to remember about the AUX reservoirs is that on a single-pipe system, it is the psi difference between the AUX and the BP that causes the brakes to set or release. The AUX reservoirs charge thru a very small orifice, so they will always lag well behind the BP psi. It can take several minutes for the AUX's to recharge completely even though your BP may already be up to normal pressure.

• Improper use of your air can cause inadvertant releases of the brakes! If you reset too soon after a release, and don't reduce the BP far enough, you can cause the train's brakes to set for a bit, then towards the end the BP will exceed the AUX reservoir and trip that car into Release. Well, guess what happens? That car's EMG reservoir dumps into the BP and trips the next car into release, and so on.

• ES44's now have a working Airflow readout (in Cubic Feet per Minute). SD40-2's have the same but in needle form. NOTE: The overall function is there, but the flow-rates may not match real-world values yet. In real life, once you fall below 60cfm on the flow gauge, that would indicate you hava a full release of the brakes on the train. The sim's value may vary from this, however, you can be sure that your brakes have fully recharged when the Airflow needle approaches zero (for the sake of simplicity, we do not simulate brakepipe leakage at this time).
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 15:23   #5
jorgen3
Medlem

Standard Nya ballastvagnar samt uppdatering de andra vagnarna

Nya ballastvagnar typ kolvagnar för 10 dollar (65 kronor)
vagnarna

Vill man ha gratisversionen av dem och kunna vara med i tex Dams multiplayer server session (Eller andra Sessions) kan man hämta
en Gratis hämtning Länk (en sämre version av samma vagn)

Man måste ha alla vagnar som har kommit ut för att vara i
Dams Session och de senaste uppdateringarna)
Här under finns länk för de andra vagnarna man kan ha i gratis version om man inte har den redan i betalversionen
Länk

De har ändrat vissa av vagnarna. Tex Refervagons (Kylvagnar) har nu ljud
när de är lastade (dvs kylkompressorn) Gratis hämtning Länk

Senast redigerad av jorgen3 den 2013-12-04 klockan 15:24.
Gammal 2013-12-21, 15:40   #6
jorgen3
Medlem

Standard Ny uppdatering samt nytt sd40 lok

Nu har Run8 teamet gjort ett nytt lok. SD40 ett lok som var vanligt förr och används mycket än i Usa. Ljudet är verkligen härligt. Hörde på Dams servern när det passerade ett tåg med 4 sd 40 lok MÄKTIGT.
Se länk
Ljudet är mycket bra

Länk för att köpa
Länk för att ladda ned gratis (så att man kan vara med i sessions med sd40)

Samt länk för nya uppdateringen på Run 8 171203
http://www.run8studios.com/updates_dlc.shtml

Där kan man även ladda ned vagnar och lok som man inte köpt men man behöver ha dessa för att kunna vara med sessions.
Run8 Default Autoracks Update
Run8 Default Piggybacks Update
Run8 Default Open Hopper01 Update
Run8 Default Refrigerator Car01 Update
Run8 Default Amtrak01 Update
Run8 Default SD40-2 Pack 1 Update
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:25.