Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-03-25, 17:00   #1
AlexSuperHD
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2015
Ort: Gävle
Inlägg: 148
Standard AutoSave

Hej på er!
Blev riktigt förbannad efter senaste crashen av spelet eftersom att jag inte sparade på ett tag, så jag kollade upp efter en lösning.
Har aldrig varit så glad efter att jag hittade detta! Vet inte om någon har skrivit om en autosave förut men bara ifall att!

När detta program körs kan man välja en intervall på när en sparning ska göras. Det är som om man trycker på F2 utan att glömma bort det.

Lycka till med era byggen!
__________________
//Alexander



Här streamar jag ibland mitt rutt bygge
AlexSuperHD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2017-03-26, 00:42   #2
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Vi har tidigare fått varning om att Auto-Save kan påverka spelet negativt. Använd Save, det är bättre. Jag kör Save flera gånger om dagen och har tagit bort Auto-Save.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-26, 03:15   #3
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

En viktig rutin jag har när det gäller ruttbyggen är att jag sparar rutten varje gång jag skiftar mellan olika lägen. När jag har dragit spår, så sparar jag innan jag börjar sätta upp kontaktledningar. Jag sparar efter varje genererad landskap. jag sparar varje gång jag har satt upp en uppsättning tavlor och signaler vid ett område och liknande. Spara regelbundet och rutinmässigt så löser det sig.

Ett viktigt tips är att spara allt innan du ska börja ändra lutningen på spår genom att höja eller sänka en punkt. Detta har gjort att spelet har kraschat då det blev en memory overflow (att spelets 4GB Ram-begränsning överskreds. - att spelet öht. bara klarar av att använda 4GB ram har med att göra att spelet är en 32-Bit-program!) - och tydligen så skrivs alla förändringar in i ram, och skrivs in i din rutt-mapp först efter att du har sparat det. och höjddata genererar tydligen massvis av data, som bara byggs på även om du justerar samma punkt!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-26, 03:44   #4
AlexSuperHD
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2015
Ort: Gävle
Inlägg: 148
Standard

Problemet ligger ju då i att jag aldrig kan komma ihåg att spara manuellt. Och det enda programmet gör just nu är att trycka på F2 åt mig, sen sparar jag själv.
__________________
//Alexander



Här streamar jag ibland mitt rutt bygge
AlexSuperHD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-26, 09:44   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Jag använder bara F2. Bara jag är nöjd. Om jag inte blir nöjd så stänger jag av spelet utan sparning.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:44.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009