Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-17, 22:38   #61
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Med tanke på att det är första gången (Tror jag... har ingen aning om hur mycket du kan.)... Har du lärt dig mycket LUA-scriptning, för att få häftiga funktioner utöver det vanliga?

- Då kan man få till massvis av realistiska funktioner, t.ex. växling mellan den röda lampan, och en vit lampa i hytten. eller framluckan, som man diskuterade mycket om i X31-tråden.

Ja, förlåt om jag är kräsen... mycket rullande material här är halvfärdiga, och inte roliga att köra med, tycker jag. RC är en av dem.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 23:33   #62
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Med tanke på att det är första gången (Tror jag... har ingen aning om hur mycket du kan.)... Har du lärt dig mycket LUA-scriptning, för att få häftiga funktioner utöver det vanliga?

- Då kan man få till massvis av realistiska funktioner, t.ex. växling mellan den röda lampan, och en vit lampa i hytten. eller framluckan, som man diskuterade mycket om i X31-tråden.

Ja, förlåt om jag är kräsen... mycket rullande material här är halvfärdiga, och inte roliga att köra med, tycker jag. RC är en av dem.
Jag försår dig helt. Det är den där små extra funktionerna som gör en modell extra rolig att köra. Granders behöver du hjälp om något med x31:an skicka ett PM.
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 23:41   #63
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Jag kommer förmodligen behöva hjälp om jag ska skripta, eftersom det inte riktigt är min grej.

Men jag kan säga som så, att jag har gjort ett stort steg på vägen (för mig)
Mycket kvar, men den går iallafall att placera på spåret nu!
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 15:16   #64
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Okej, men om du börjar med "the basic" i en första version. sedan när du har släppt den så kan du börja jobba med de extra funktioner som gör Y2 och X31 så unika.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 16:17   #65
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Ja, version 1 kommer omöjligen kunna innehålla alla funktioner eftersom X31 och Y2 är mina första projekt till Railworks. Jag börjar få grepp om en del saker, men majoriteten av alla funktioner kan fortfarande ge mig sprängande huvudvärk.

Därför, av ovan nämnda anledning, är jag mycket tacksam för all hjälp jag får/kan få.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 16:29   #66
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

RW och huvudvärk går tyvärr hand i hand när det gäller mycket. Bristen på grundläggande dokumentation är det största problemet när man är ny, sen kommer det mer beroende på hur mycket man vill lägga till.
Generellt sätt behövs det läggas ganska mycket tid för att få en modell att fungera bra i simulatorn. Är man van att arbeta med LUA är det ett stort plus. Jag har aldrig fastnat för att koda och anser att jag är ganska kass på det också, så för min del blir det väldigt mycket trial and error innan det fungerar.

Det är bara fråga på om du stöter på problem. Mycket kan man få hjälp med via UKTS/RWAmerica då andra ofta har haft liknande problem som man själv har.
Lycka till.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 16:38   #67
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Håller hårt om tummarna och hejar på dig, Granders!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 20:14   #68
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Mina personliga Oktobermål ( Se nedan, endast synliga till och med början av September) är uppfyllda! Det betyder att jag kan lugna ner mig lite nu och fokusera på lite annat ett par dagar framöver innan jag återupptar arbetet på samtliga projekt om en vecka. Jag behöver pausen, efter ett intensivt körkortsplugg som rådit. Jag kan iallafall meddela om att jag lyckades högt över förväntan, och med det sagt har jag mitt körkort i hand om ett par arbetsdagar från och med idag!

Simma lugnt alla, på återseende om en vecka!
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 20:51   #69
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Grattis! Innebär det att motorvagnarna är i körbart skick/beta? eller krävs det lite finjusteringar innan du anser dem klara?
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 21:33   #70
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Grattis!
Men ska det inte vara "kör lugnt alla..." Hehe.....

Trevligt att höra att du har nått denn månadens mål.
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 21:35   #71
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Grattis! Innebär det att motorvagnarna är i körbart skick/beta? eller krävs det lite finjusteringar innan du anser dem klara?
Tack!

För Y2 ska alla kontroller tillämpas, inga fungerande ännu (Bara 3D)
X31 ska justeras grovt, och sen finjusteras så den fungerar i gott skick.
Dessutom ska jag samtidigt då skapa mellanvagnen! Det blir ju knasigt om man endast kör motorvagnen i en betaversion
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 21:47   #72
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Låter som att man kan se Y2an runt månadsskiftet. Pauser behöver vi alla trots allt.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 22:57   #73
Hamp3
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 134
Standard

Det var goda nyheter!! Grattis till både körkort och uppnådda mål!
Hamp3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 19:24   #74
Bengtel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Malmö, Skåne, Sweden.
Inlägg: 174
Skicka ett meddelande via MSN till Bengtel
Standard

Vad hände med projekt Kustpilen?
Bengtel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 14:01   #75
FingerDatPat
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2014
Ort: Kastrup
Inlägg: 25
Standard

Hej er projectet dødt eller ?
FingerDatPat besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:06.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009