|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2018-10-09, 04:19 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
Definiera upp en Kontroll fil i TANE.
En snabb genomgång hur sätta upp en kontrollfil (min) i TANE/TRS2019 och
använda tangentbordskombinationer i stället för tröttsam fönsterhantering med bockningar. Givetvis konfigureras andra kontrollfiler sammaledes. Även TS12 understödjer kontroll filer! Förutsättning: Kontrollfilen "Joc Controls DCC mode" ( <kuid2:448495:65001:5>) finns i er Trainz utgåva. Filen laddas ned t.ex. med T23 start stopp loket..... 1. Starta upp din Trainz utgåva och välj en session: 2. Följ sedan instruktionerna enligt bilderna 1-4. Testa ut ovan på ett Start/Stopp fordon. Giltigt kommando är alt-x. V3 accepterar även alt-v. (öppna/stäng motorhuvar) Frågor? |
|
2018-10-09, 04:39 | #2 |
Medlem
|
Med Start/Stopp fordon menar jag givetvis ENDAST diesel fordon i alt-x fallet.
|
2018-10-10, 04:09 | #3 |
Medlem
|
Ni som definierat upp kontrollfilen kan använda nedan kommandon
Mina ånglok___________________________Tangentbords kod Öka sotar frekvensen (3 lägen) Kolla ändringen i skorstens röken__________N Minska sotar frekvensen (3 lägen) Kolla ändringen i skorstens röken___________shift N Starta/stoppa cylinderutblåsning MASSOR av rök från cylindrarna.____________alt D Spillrör förar sidan Rök från spillröret.________________________ shift I Stäng/öppna ånglok (4 min. procedur)________ alt x Tuff start Vänta tills säkerhetsventilen utlöses. Starta då. Kör sedan igång långsamt____________________alt t Pann explosion. Endast på E901________________alt e Fixa till loket efter explosion. Endast på E901_____________________________alt f Start/Stopp diesel fordon och alt x: V3, T41, YBo6, T23 dvs EJ T43 och T44 Öppna motorhuv V3_____________ alt v |
2018-12-13, 09:33 | #4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Lyfter upp denna tråd.
Lyfter upp denna tråd, då Vovven har uppdaterat sin Joc Controls.
Sen att bilderna inte stämmer överräns, med hur det ser ut hos mig. Är kanske fler, som har ett annat utseende på det hela. .
|
|