Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-06-02, 21:24   #1
Karatemorfar
Junior Member
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5
Skicka ett meddelande via MSN till Karatemorfar
Standard Har funderat

Har funderat att köpa MSTS ett tag för en kompis har snackat om det ! Vad kan man göra, köra tåg är ju uppenbart men mer ? Köra i USA, Japan, Sverige etc vet jag men kan man gå om kring i tågen?? SKulle vara bra om någon svarade för jag ska kanske köpa det imorn, och jag vet att MSTS 2 Kommer men jag orkar inte vänta

Mohaaa
Karatemorfar besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-02, 21:31   #2
Cj
Senior Member
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Stockholm, , Sweden.
Inlägg: 352
Standard

Kan man gå i tågen: Svar nej, men i vissa vagnar får du tillfället att "sitta" (vara medpassagerare) i vagnen. Detta gäller inte alla vagnar utan ett fåtal.

Man kan bygga rutter, och det finns 1000+ lok och vagnar som man kan ladda ner utan kostnad. Men också nya rutter som låter dig köra dessa. Om du vill ha ett Realistiskt spel så ska du köra MSTS. Grafiken är kanske inte den bästa (det finns bättre), men den är bra att börja med.

Jag förstår att du inte orkar vänta, men jag tycker personligen att du ska vänta tills MSTS 2 kommer, det släpps ju bara om några månader.

Citat:
quoteen som väntar på något gott...
---
MvH Cj <> cj.aeger.net
Cj besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-02, 21:31   #3
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

Hej och välkommen

Man kan i MSTS köra tåg, titta på tågen utifrån, i vissa tåg sitta i vagnarnas kupeér och vissa även fritt titta runt i hytterna.

Men det mästa du gör är ju kör, kör och kör

Laddar du ner saker kan du ju alltid göra egna saker, måla om befintliga saker, bygga egna järnvägar m.m.

//Json
Json besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-02, 21:39   #4
Karatemorfar
Junior Member
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5
Skicka ett meddelande via MSN till Karatemorfar
Standard

Tack för alla svar och för att jag är välkommen ! Jag var inne här för någon månad sen och kollade runt och såg en adress till en sida där det fanns guider hur man gör sjöar, tunnlar, bilar som kör och sånt. Skulle vilja ha den sidan för jag är lite modding galen !! Spelar cs och älskar att göra banor och sånt! Köper MSTS imorn, orkar inte vänta till MSTS 2 men jag skulle vilja ha någons msn för hjälp och sånt !

*Edit* Glömde att säga min mail [:I] Chrille112@hotmail.com

Mohaaa
Karatemorfar besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-02, 21:41   #5
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

http://msts-akuten.com

//Json
Json besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-02, 21:57   #6
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
quote:Originally posted by Karatemorfar

Tack för alla svar och för att jag är välkommen ! Jag var inne här för någon månad sen och kollade runt och såg en adress till en sida där det fanns guider hur man gör sjöar, tunnlar, bilar som kör och sånt. Skulle vilja ha den sidan för jag är lite modding galen !! Spelar cs och älskar att göra banor och sånt! Köper MSTS imorn, orkar inte vänta till MSTS 2 men jag skulle vilja ha någons msn för hjälp och sånt !

*Edit* Glömde att säga min mail [:I] Chrille112@hotmail.com

Mohaaa
Som webbmaster på Msts-akuten
så önskar jag dig välkommen!

Om du har frågor om spelet eller Msts-akuten´s guider, fakta så släng iväg ett mail till:
info@msts-akuten.com vet jag![8D]
---------------
Hälsningar:
Som fylle 14 den 2/6! =)
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-02, 22:09   #7
Nicke_123
Senior Member
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Sthlm,Vällingby/ESSB, Sweden.
Inlägg: 661
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Hej och Välkommen Karatemorfar!
Kul me lite nytt folk också

Sen kan man ju göra aktiviteter till rutten också sen om man är bra på Gmax eller nått annat program så kan man bygga/göra egna lok , vagnar , byggnader etc själv är ja då usel på Gmax än så länge.

M.V.H Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-02, 22:48   #8
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Välkommen Karatemorfar!

Jag tycker du gör rätt som köper MSTS nu, 2:an är många månader borta och kan bli försenad.....gillar du tåg och att bygga, så slå till!

Med MSTS kan du förutom att köra tågen också åka med som passagerare samt se tåget i fler vyer. Med MSTS får du 6 rutter och flertalet tåg samt 3 editorer, det är dom du skapar med.

Aktivitetseditorn kan du skapa egna aktiviteter med. Alltså du bestämmer mellan vilka stationer/bangårdar tåget skall köras, vad som skall utföras, på vilken tid och om möten med andra tåg ska förekomma.

Consisteditorn använder du att skapa tågsammansättningar med. Finns Conbuilder att ladda ner, som gör detta mycket lättare.

Rutteditorn som du använder för att bygga egna rutter. Det är mycket roligt men väldigt frustrerande, då den är minst sagt ostabil och vill krascha (om man håller på för länge i den!).

Om du tänker bygga, så ta en titt på guiderna på MSTS-Akuten.

Om du är mer för att köra, så finns det många rutter, aktiviteter och tåg att ladda ner. Finns mycket objekt att ladda ner om du vill bygga.

Kolla på länksidan här och på akuten efter MSTS-sidor!

Om du vill bygga egna tåg och/eller objekt, så behöver du ett 3d-program. Gmax är gratis, bara att ladda ner. Train Sim Modeler (TSM) kostar, men det ska vara lite lättare att använda. Dock är inget av dom direkt lättanvänt, utan det krävs massor av tålamod och hjälp för att bygga nånting.

Lycka till med körandet och/eller byggandet!






http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-03, 18:34   #9
Karatemorfar
Junior Member
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5
Skicka ett meddelande via MSN till Karatemorfar
Standard

Är det någon som har msn för jag skulle vilja ställa några frågor med svar direkt ´

Chrille112@hotmail.com <---- Adda

Mohaaa
Karatemorfar besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-03, 18:38   #10
DV12
Senior Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: , , Finland.
Inlägg: 651
Skicka ett meddelande via MSN till DV12
Standard

Hejsan och välkommen Karatemorfar , är du inte med i gta sajtens forum också?


/Johan
DV12 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-03, 18:39   #11
Karatemorfar
Junior Member
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5
Skicka ett meddelande via MSN till Karatemorfar
Standard

Jopp det är jag !! Är du medlem där själv eller ?


Mohaaa
Karatemorfar besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-03, 18:40   #12
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

Skriv ett mail till johan.nytorp@tjohoo.se med dina frågor så kan jag svara

//Json
Json besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-03, 21:07   #13
DV12
Senior Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: , , Finland.
Inlägg: 651
Skicka ett meddelande via MSN till DV12
Standard

jepp, du känner igen mig som Traindriver på Gta sajten


/Johan
DV12 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-06, 19:13   #14
Karatemorfar
Junior Member
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5
Skicka ett meddelande via MSN till Karatemorfar
Standard

Nu har jag fått MSTS, kostade bara 284,- på www.itpower.se !! Hade lite svårt ibörjan med att få igång tåget [8]

Mohaaa
Karatemorfar besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-06, 19:26   #15
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Karatemorfar

Nu har jag fått MSTS, kostade bara 284,- på www.itpower.se !! Hade lite svårt ibörjan med att få igång tåget [8]

Mohaaa
Man lär ju sig med tiden!(farsan satt i 1½ timma innan fick det i rörelse på grund av att jag lagt i "handbromsen" på vagnarna i tåget!(gick iväg när jag höll på och växla vagnar nämligen!)

---------------
Hälsningar:
Som fylle 14 den 2/6! =)
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009