Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-23, 16:19   #1
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard Hur funkar det med virtuella tågbolag?

Hej, jag känner mig aningen lost, eftersom jag inte förstår vad det innebär. Alla här snackar om det som om det vore den vanligaste grejen på jorden men jag fattar ingenting.

Det var någon i nån tråd som efterfrågade lokförare, och skulle skriva en schema... Kan nån förklara?

Med Vänlig Hälsning
Och trevligt sportlov önskar
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-02-23, 16:40   #2
MSTS
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

den frågan hade jag med viljat ha svar på
  Svara med citat
Gammal 2008-02-23, 19:59   #3
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Virtuella tågbolag är som riktiga tågbolag fast i spelets världar, mao de bedriver ingen trafik i verkliga livet.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-23, 20:02   #4
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Virtuella tågbolag är som riktiga tågbolag fast i spelets världar, mao de bedriver ingen trafik i verkliga livet.
Så det är typ på låtsas? Asså tar alla det seriöst då? Ingen som tycker "åh vad löjligt"? På Sv 3D-tåg menar jag...
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 18:09   #5
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Traindriver94
Så det är typ på låtsas? Asså tar alla det seriöst då? Ingen som tycker "åh vad löjligt"? På Sv 3D-tåg menar jag...
Precis, vad jag vet så har ingen här inne anmärkt att det är löjligt med virtuella tågbolag änsålänge, men det är en del jobb.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 18:11   #6
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Precis, vad jag vet så har ingen här inne anmärkt att det är löjligt med virtuella tågbolag änsålänge, men det är en del jobb.
Men MÅSTE man göra aktiviteter till folk om man har ett bolag. Och vad ska man göra med bolaget egentligen? Bara hitta på grejer?
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 19:20   #7
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

du kan ju målaom lok o vagnar och märka dom med dekaler för att ge lite realism till det, och löjligt är de ju inte, de e kul =P
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 19:27   #8
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Som en gammal "VD" på UBOPGE - Ulusoy, Bodells och Odlanders Passagerar och GodsExpress (Det ni, klå det namnet!) kan jag bara tänka tillbaka på den stora tiden, när vi körde väldigt seriöst med SVTTL (Svenska Virtuella TågTrafikledningen), och följde börsen med väldigt realistisk ekonomi!

Erik Götborg, Andreas Rosen (Är du kvar?), DJ Clinton, Pursche, vilka var vi fler? Ni minns kanske hur det var...

Så, kör på hårt! Inte är du löjlig för att du vill starta ett virtuellt företag, och försök göra det så realistiskt som möjligt! Det är riktigt kul när man väl kommit igång!

Tyvärr är det väl så nu att intresset för ett virtuellt företag har svalnat rejält sen SVTTL och alla företag som var igång då tackade för sig och stängde ner..

Måste göra aktiviteter måste du inte, du väljer ju själv hur seriöst du vill göra det. Man kan ju även måla egna tåg om man så vill. Och lägga upp tidtabeller, omloppsplaner och så vidare.

Hur du än gör, så lycka till och framförallt: Ha kul!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 19:58   #9
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson
Som en gammal "VD" på UBOPGE - Ulusoy, Bodells och Odlanders Passagerar och GodsExpress (Det ni, klå det namnet!) kan jag bara tänka tillbaka på den stora tiden, när vi körde väldigt seriöst med SVTTL (Svenska Virtuella TågTrafikledningen), och följde börsen med väldigt realistisk ekonomi!

Erik Götborg, Andreas Rosen (Är du kvar?), DJ Clinton, Pursche, vilka var vi fler? Ni minns kanske hur det var...

Så, kör på hårt! Inte är du löjlig för att du vill starta ett virtuellt företag, och försök göra det så realistiskt som möjligt! Det är riktigt kul när man väl kommit igång!

Tyvärr är det väl så nu att intresset för ett virtuellt företag har svalnat rejält sen SVTTL och alla företag som var igång då tackade för sig och stängde ner..

Måste göra aktiviteter måste du inte, du väljer ju själv hur seriöst du vill göra det. Man kan ju även måla egna tåg om man så vill. Och lägga upp tidtabeller, omloppsplaner och så vidare.

Hur du än gör, så lycka till och framförallt: Ha kul!
Okej Då startar väl jag ett eget bolag som driver tunnelbanan i berlin Byggare Bob sa att det var OK eftersom han skulle köra något annat.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-12-21, 11:01   #10
hatt4000
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Stockholm, Årsta
Inlägg: 17
Standard

Hej!

När man är medlem i ett sånt här bolag, kör man på någon speciell server då?
Eller?
Jag kör Trainz Simulator 2010 Engineers Edition och vad jag vet så kan man inte spela online där.
hatt4000 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-12-23, 10:35   #11
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

På den tiden jag hade detta så fanns det inte multiplayer och idag finns det bara en eller två st simulatorer som fungerar med multiplayer. Jag hade en ekonomi i ett excelark som jag lade ut på nätet varje vecka för att visa hur det gick för olika bolag. Andra har inte det utan gör på andra sätt.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:34.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009