Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-10-01, 23:54   #16
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Jag har kollat vidare.
Raildriver i USA säljer inte direkt till europa.
Aerosoft i tyskland tar 199 euro + frakt här ska vi lägga till svensk moms även på frakten.
så det nya:
Direktronik AB
http://www.direktronik.se
Box 234
S-149 23 Nynäshamn SWEDEN

Erbjuder Raildriver för 1995 kronor + moms.

För vidare detaljer kontakta
Mats Backlund
mats.backlund@direktronik.se

Phone: 08 52 400 700 Fax: 08 520 18121


mvh
Kenny

PS Raildriver är gå g med en ny liten burk som du kan koppla mellan din raildriver och din modelljärnväg när du vill ha lite jobbigare urspårningar


Kenny

Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-10-04, 11:44   #17
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Jag vill gärna ha lite feedback från er hur det funkar att beställa från Direktronik

mvh

Kenny

Kenny

Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-10-12, 21:04   #18
gec44-9w
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 296
Standard

jag som själv redan har en [8D] ville bara säga att man kan beställa den från p.i engineering via fedex och då tar det 3 buisness days


gec44-9w besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-10-12, 21:39   #19
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev gec44-9w

jag som själv redan har en [8D] ville bara säga att man kan beställa den från p.i engineering via fedex och då tar det 3 buisness days


Vad blir då ungefärlig frakt!?(vad blev den för dig?)[:I]

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-10-14, 14:21   #20
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Jag ringde till p i engineering för nån vecka sedan i ett annat ärende men passade på att fårga om Raildriver.
Svaret var i korthet att dom visserligen skickade till europa men rekomenderade europeiska kunder att beställa från Tyskland. Ena anledningen var att dom bara hade transformatorer för 110 Volt och den andra var att fraktkostnad och andra kostnader för kunden blev lägre. Tänk på att som kund ska du även betala 25% moms på fraktkostnaden.

Är det någon som beställt från Direktronik AB och kan tala om hur det gick?

Kenny

Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-10-14, 16:14   #21
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Rc1166

Jag ringde till p i engineering för nån vecka sedan i ett annat ärende men passade på att fårga om Raildriver.
Svaret var i korthet att dom visserligen skickade till europa men rekomenderade europeiska kunder att beställa från Tyskland. Ena anledningen var att dom bara hade transformatorer för 110 Volt och den andra var att fraktkostnad och andra kostnader för kunden blev lägre. Tänk på att som kund ska du även betala 25% moms på fraktkostnaden.

Är det någon som beställt från Direktronik AB och kan tala om hur det gick?

Kenny

Jag har mailat och frågat honom på direktronik men har ännu inte fått svar!(5-6 dagar sen!?)

Det vore kul att ha en sådan "burk" och jag längtar hela tiden![8D]

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-10-14, 16:25   #22
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Om det är någon som använder den översättning av MSTS jag gjorde så kan jag upplysa om att Raildriver inte fungerar tillsammans med den. [V]

Om ni har översättningen installerad så är det lätta att ta bort den och återställa MSTS till originalspråk:
I mappen C:\Program\Microsoft Games\Train Simulator ligger en avinstallationsfil, Avinstallera_MSTS_SWE.exe. Dubbelklicka på den och följ anvisningarna. Det hela är klart på några sekunder!


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-10-14, 16:48   #23
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Rogge

Om det är någon som använder den översättning av MSTS jag gjorde så kan jag upplysa om att Raildriver inte fungerar tillsammans med den. [V]

Om ni har översättningen installerad så är det lätta att ta bort den och återställa MSTS till originalspråk:
I mappen C:\Program\Microsoft Games\Train Simulator ligger en avinstallationsfil, Avinstallera_MSTS_SWE.exe. Dubbelklicka på den och följ anvisningarna. Det hela är klart på några sekunder!


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Vad synd![V]
Jag som kört med den hela tiden får nog problem att vänja mig vid andra begrepp än STH etc!(om nu direktronik svarar på mina mail!?)

Vad gör detta egentligen?
Funkar den med andra språk!(tyska etc?)

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-10-14, 16:59   #24
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev vr98olli

Funkar den med andra språk!(tyska etc?)

Olaf Lindström, Olis
Ingen aning, men jag tar förgivet att dom fungerar med originalspråken i MSTS. När jag pratade med Microsoft så nämnde dom iaf ingenting om att Raildriver inte skulle fungera med övriga MSTS-versioner.


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-11-18, 14:32   #25
Gary
Junior Member
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 2
Standard

Hej!
Jag har haft Raildriver i ca: 1 år och den fungerar jättebra.Men häromdan tog jag hem MSTS Svenska översättningen och då fungerar ej Raildriver.
gary
Gary besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-12-02, 18:17   #26
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Föresten...

Jag kan säga ett och annat om min beställning från Direktronik!

Den skulle komma i Fredags(28/11!) men inte i brevlådan ännu![V]
Vi får hoppas på en leverans denna vecka...[]


DEL 2 SOM GÖR EN FÖRBANNAD:
Nu har de visat kartor över vilka delar av samhället som täcks av master och vi är precis bakom en mindre skogsdunge så vi får ej ADSL om vi inte beställer fiber!(7,5 tusing för att gräva en kabel!)

Vi bor i hyreshus som sitter ihop med Wrigstad Värdshus och de har fiberkablar! Ägarna för vårat hus är totalt "internet" tröga och fattar inte varför man ska ha något sådant.
Det finns rör för fibern i taket men inget i rören!
Ni anar inte hur det känns att veta att man kan få 100Mb för modem om bara rören blev fyllda 50m med fiber....[V]

FY F*N!!!!

* J-VLIGT ARG! *

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-12-20, 19:49   #27
lolleboll
Junior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 2
Standard

Tjena
Kan ngn hjälpa mig med priser o frakt för att ta hem en Raildriver antingen från Sverige eller Tyskland?

Tacksam för svar

LC

LC
lolleboll besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-12-20, 21:32   #28
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev lolleboll

Tjena
Kan ngn hjälpa mig med priser o frakt för att ta hem en Raildriver antingen från Sverige eller Tyskland?

Tacksam för svar

LC

LC
Hej!

Jag köpte min från Direktronik i Nynäshamn!
2643:- med frakt och allt! * dyrt *

Det finns dem som fått det direkt via tyskland så att det blir billigare så kolla med dem!(de får la svara här!?[])

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-03-06, 23:26   #29
nova660
Nyligen medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 18
Standard

Hej. Gammal tråd, jag vet. Men...Jag är väldigt nyfiken på raildriver. Ni som har den: Är den värd dom 2000-2500kr den kostar? Hur verkar kvaliten vara, jag menar är den "gedigen"? Och kanske viktigast av allt, tror ni den kommer att vara kompatibel med TS2?

Mvh Rikard
nova660 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-03-07, 09:23   #30
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev nova660

Hej. Gammal tråd, jag vet. Men...Jag är väldigt nyfiken på raildriver. Ni som har den: Är den värd dom 2000-2500kr den kostar? Hur verkar kvaliten vara, jag menar är den "gedigen"? Och kanske viktigast av allt, tror ni den kommer att vara kompatibel med TS2?

Mvh Rikard
Hej!

Jag har ju en rd och tycker den är bra och robust! Den står stadigt på skrivbordet trots att det är en blank yta och den har en ganska så fin bashögtalare under som ger underbara skakeffekter när man drar på full gas etc![]

Det är inte lätt att ta sönder de reglage som finns där, har haft folk till att köra som har "hoppat" från nödbromsen till "ingen" broms utan att den tagit någon skada! Jag köpte min på direktronik som sagt men jag rekommenderar nog att du köper den i Tyskland då andra i denna tråden verkar fått den billigare där nere!(med frakt)[B)][:X]

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Raildriver finns nu att beställa LLJ Trainz - Allmänt om Trainz 8 2006-08-22 10:49
RailDriver bjrn Trainz - Allmänt om Trainz 3 2004-04-06 23:37
Raildriver johan_mo Off-topic 5 2003-02-21 06:42



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009