Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-08-03, 12:40   #1
OG
Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 68
Standard VARNING för RET Metro

VARNING!!!

RET Metro gör slarvsylta av dina egna rutter om du har den installerad.
Den XTracks patch man skall ladda ned och installera har inget med XTracks att göra utan är ett privat hack av den globala tsection.dat (felaktigt kommenterad som build #19!) som kan ställa till med mycket samma problem som vi som jobbar med det hela trodde oss ha löst för lite över ett år sedan.

Är du rutt byggare och har du installerat denna RET Metro är det säkrast att ta bort den genast och sedan se till att ersätta den globala tsection.dat med en kopia från säker källa. Har du gjort något med din rutt efter installation av RET Metro är det bästa att gå tillbaka tilll en backup innan installationen. Har du ingen sådan backup måste du vara extra observant på dina dynamiska spår och kontrollera att de fortfarande är kvar och fungerar som de skall.

Jag är ganska arg för tillfället på de ansvariga för RET Metro och kommer att följa upp detta piratdåd.

/Okrasa
OG besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-03, 12:44   #2
Mson
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Linköping, Sweden.
Inlägg: 523
Standard

Vilken tur jag hade som inte installerade det igår. Jag laddade hem det och tänkte att installera det men då kom min lillebror in och sa att vi kunde gå ut ett tag..
Jag håller ju på med en rutt som jag inte har arbetat med på ett tag men den kommer aldrig att släppas utan bara en testrutt för mig själv.

Tack för infon om den nu stämmer!

MvH. Mson


http://www.tagbilder.com
Mson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-03, 13:15   #3
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Som alltid när man lägger in en rutt som använder nått spårpaket och/eller vägpaket, så bör man ta en backup först av Global mappen.

Då kan man lägga in orgninalet om det blir nått tok!

Jag har skapat en backup mapp utanför MSTS, där jag lägger alla backup´s i. T.ex. så ha jag just nu 4 Global mappar, som läggs in tillsammans med dom rutter som kräver dom.....

Medans jag bygger på min egen rutt, har jag inga rutter (som kräver extra!) installerat!

OG: Förstår att du är förbaskad. Det är mycket fult att göra egna filer och använda andras namn på dom. Men jag tycker inte du ska prata ner rutten, den är det inget fel på. Var bara noga vid installation och gör alltid backup först!


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-03, 19:36   #4
OG
Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 68
Standard

Hade det varit ordentligt varnat för vad som kan hända och att man inte kan bygga på några andra rutter med RET Metro installerat hade jag kanske varit något mindre upprörd. Som det nu ser ut är det nästan kriminellt.

Har jobbat hårt i över ett år för att få den standardiserade tsection.dat så felfri och allmänt accepterad som möjligt och så kommer det här!!! Detta är en tillbakagång till vad som rådde just när vi började med egna spårsektioner och det kaos som hotade.

Säger inget om själva rutten som sådan då jag inte provkört den.
Det är hanteringen av spårbitarna och tsection.dat jag reagerar på.
Personerna bakom rutten är ju uppenbarligen inte omedvetna om det arbete som pågåt det senaste året men har trots det valt en mycket farlig och dum variant.

/Okrasa
OG besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-05, 11:51   #5
Zzarr
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , .
Inlägg: 895
Standard

Hej Okrasa!

Tack för varningen!

Den räddade mig!

Mycket tråkigt att det har blivit så här. Men det innebär väl inte att X-Tracks är "historia" eller?

Jag skälv använder nästan alltid X-Tracks, då det finns så många underbara spårbitar.

MVH Zzarr
Zzarr besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-05, 14:44   #6
Wille
Junior Member
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 27
Skicka ett meddelande via ICQ till Wille Skicka ett meddelande via MSN till Wille
Standard

Citat:
quote:RET Metro gör slarvsylta av dina egna rutter om du har den installerad.
Den XTracks patch man skall ladda ned och installera har inget med XTracks att göra utan är ett privat hack av den globala tsection.dat (felaktigt kommenterad som build #19!) som kan ställa till med mycket samma problem som vi som jobbar med det hela trodde oss ha löst för lite över ett år sedan.
Tack för varningen !

Dock lite synd att folk förstör för helt oskyldiga personer, samt

dig bara för att vara elak och förstöra för de andra, då de säkert

inte har någon anledning alls...

För att utan dina spår kunde inte rutter som KMJ & LLJ (plus alla

andra rutter) vara lika "roliga" att köra på då orginal spåren är

väldigt begränsade, som man har märkt då man själv har sedan tidigare

prövat på att bygga men RE:n är dock inget för mig...

---
Wille besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
SP2 !! VARNING!! Rc1166 Trainz - Allmänt om Trainz 16 2006-08-04 13:25
VARNING!!!! VIRUSATTACK knebert Off-topic 3 2004-12-06 16:02
Magnus! Varning angående aktivitet VHJ!!!!!!!! Dson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-12-29 15:38
VARNING TILL ALLA MED SERVRAR!!! VARNING!!! Olaf Lindström Off-topic 4 2003-07-03 22:41



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:59.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009