Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-05-01, 20:08   #1
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard Linie 51

Linje 51

Jag kom idag över ett exemplar av den über snygga spårvagnsrutten Linie 51 och jag är nästan mållös så snyggt det är.
Installationen tar ungefär lika lång tid som att installera Berlin Subway dvs., 10-15 min för att det är över 6000 filer som skall installeras.
När rutten/addonet är installerat och klart lägger det sig som en egen liten miniinstallation i MSTS.
Installationen är mycket enkel att förstå och det enda du behöver göra är att skriva ut en sida med koder som du ska skriva in vid installationen.
När är allt är installerat och klart är det bara att klicka på Linie 51 loggan som lägger sig på skrivbordet.
När spelet sedan startar väljer du ”carrer” läget för att kunna få ditt första uppdrag, när jag starta spelet första gången funderade jag på vart alla aktiviteter var men det visade sig att du måste klara den första aktiviteten för att kunna få tillgång till den andra, en påminnelse är att man inte får tillgång till explore route ”läget” förrens man fullföljt samtliga aktivieter.
När du klarat ett x antal aktiviteter på easy nivån får du tillgång till nya vagnar och får en ny aktivitet som har svårighetsgraden medium med svårare arbetsuppgifter.
Grafiken och ljudet av att få köra en spårvagn är helt otroligt, hytten/caben ser ut precis som en spårvagn på djurgårdslinjen exempelvis och att få se alla gamla fordon köra förbi bredvid spårvagnen ger en fantastisk känsla om hur det såg ut med gamla spårvagnar i städerna under tidigare år.
En så länge har det bara imponerat positivt på mig men det kan bli lite ryckigt ibland men spelets grafik kräver att man verkligen har en dator som pallar detta enorma underbara spel.
TML studios har verkligen återigen överträffat sig själva genom att släppa denna underbara rutt som ändå inte är allt för dyr och i klass med Berlin Subway. Jag bifogar även ett par screenshots från rutten här nedan.
Jag ger detta addon spel till Msts 10 slipers av 10 möjliga.
[color="Blue"]Screenshots:[/COLOR]
Bifogade bilder
Filtyp: jpg A180-Uppifrån(Linie-51).jpg (169.1 KB, 122 visningar)
Filtyp: jpg Cab-bild(Linie-51).jpg (140.6 KB, 119 visningar)
Filtyp: jpg Church(Linie-51).jpg (68.1 KB, 116 visningar)
Filtyp: jpg Depo(Linie-51).jpg (66.7 KB, 116 visningar)
Filtyp: jpg Front-A180(Linie-51).jpg (147.0 KB, 115 visningar)
Sparkfot besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-05-01, 20:10   #2
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard Spökstaden

Måste bara inkludera ett screenshot från "Spökstaden"
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Ghost-City-(Linie-51).jpg (99.1 KB, 113 visningar)
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-05-01, 20:10   #3
Lokförarn
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 454
Standard ?

Vad är Linje 51 ?
Var finns den ?


TW
Lokförarn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-05-01, 20:12   #4
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lokförarn
Vad är Linje 51 ?
Var finns den ?


TW
Linje 51 är en tysk spårvagnsrutt som utspelar sig under tidigare tider i Berlin som är gjord av Tml-Studios som även gjorde Berlin Subway. Du kan läsa mer här: http://www.linie51.de/
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-05-01, 20:16   #5
Lokförarn
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 454
Standard ...

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Linje 51 är en tysk spårvagnsrutt som utspelar sig under tidigare tider i Berlin som är gjord av Tml-Studios som även gjorde Berlin Subway. Du kan läsa mer här: http://www.linie51.de/
Ok, ja jag brukar föredra det som är "freeware".

Men tack ändå


TW
Lokförarn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-05-01, 20:59   #6
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Fullmånen gör sitt jobb för att försöka lysa upp Berlins mörklagda stad.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Fullmoon(Linie-51).jpg (73.4 KB, 106 visningar)
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-05-02, 07:42   #7
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Snygga screenshots...

Tyvärr så skulle min dator inte orka med Linie 51, så det får vänta...

Men håller med om att TML-Studios ännu en gång har lyckats med en ovanlig add-on till MSTS.

Tyvärr dock den sista, eftersom TML-studios bestämde tidigt att "LInie 51" blev deras sista projekt.

Men vem vet, kanske någon annat software-företag spinner vidare på idéen med Add-ons till MSTS med ovanliga teman och lösningar...
  Svara med citat
Gammal 2006-05-02, 10:20   #8
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Väldigt fin rutt!
Synd att det inte blir fler rutter från dom...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009