Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-06, 23:12   #136
mibl
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Jönköping
Inlägg: 260
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Okej, jag ger er en till ledtråd!
Kan det vara Enköping?
mibl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-06-07, 18:07   #137
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

RÄTT!!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 23:30   #138
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Det var ett tag sen. Jag förstod att du stannade med bygget p.g.a. strul med Railworks.
Jag har ingen aning hur länge vi ska vänta på fix. Månader, år eller ingenting alls. Är faktiskt orolig. Jag har ställt många frågor som blev aldrig besvarade.
Jag märker att forumet är i mycket låg aktivitet. Dags att vakna nu och ta reda på orsaken om strul med RW.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 23:51   #139
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej!
Det var ett tag sen. Jag förstod att du stannade med bygget p.g.a. strul med Railworks.
Jag har ingen aning hur länge vi ska vänta på fix. Månader, år eller ingenting alls. Är faktiskt orolig. Jag har ställt många frågor som blev aldrig besvarade.
Jag märker att forumet är i mycket låg aktivitet. Dags att vakna nu och ta reda på orsaken om strul med RW.
Tjabba,

För min del så har byggandet stått stilla sen i somras p.g.a tidsbrist då jag tog studenten och fick en fast anställning direkt efter.

Men jag hade tänkt att fortsätta bygga igen nu inom snar framtid
Fippe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 01:59   #140
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fippe Visa inlägg
Tjabba,

För min del så har byggandet stått stilla sen i somras p.g.a tidsbrist då jag tog studenten och fick en fast anställning direkt efter.

Men jag hade tänkt att fortsätta bygga igen nu inom snar framtid
Fungerar TS i din dator? För ADDE går det inte så bra.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-19, 01:35   #141
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Tja! Har inte rört projektet på ett tag.

Ville bara säga att jag har gjort om filstrukturen i våran google drive samt uppdaterat reglerna. Förhopnignsvis blir det mer förståeligt för alla som vill vara med och bygga, men jag tog bort engelskan, det känns nog överflödigt tycker jag. Alla är välkomna och vara med och bidra till ruttbygget av nätverket.

Vi har också fått egna discord-kanaler i Projekt SSBs Discord. Vi opererar i chattkanalerna #Mälardalen-info och #Mälardalen-chatt
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Senast redigerad av ADDE den 2020-04-19 klockan 01:38.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-21, 03:52   #142
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Tja! Har inte rört projektet på ett tag.

Ville bara säga att jag har gjort om filstrukturen i våran google drive samt uppdaterat reglerna. Förhopnignsvis blir det mer förståeligt för alla som vill vara med och bygga, men jag tog bort engelskan, det känns nog överflödigt tycker jag. Alla är välkomna och vara med och bidra till ruttbygget av nätverket.

Vi har också fått egna discord-kanaler i Projekt SSBs Discord. Vi opererar i chattkanalerna #Mälardalen-info och #Mälardalen-chatt

Inbjudan till discorden fungerar inte!
Fippe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-21, 09:38   #143
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard

Den här ska fungera.
__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints

germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-05-03, 23:44   #144
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Hade tråkigt och gjorde en karta över projektområdet

Kanske att jag lägger till Tjustbanan...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg nedladdning.jpg (217.7 KB, 232 visningar)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-11-02, 14:19   #145
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej alla grabbar som håller på med stora projekten!
Hur går det? Det är sex månader sen sist. Jag tycker att det är spännande att följa utvecklingen trots många RW:s fel. T.ex. OOM bland annat.
Jag bygger fortfarande lugnt och ro. Hoppas ni alla mår bra under covid19 tiden. Var rädd om er!

Senast redigerad av Totte den 2020-11-02 klockan 14:22.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-11-04, 04:23   #146
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Har inte spelat TS så mycket. Var inne en kort stund i maj och augusti, men sedan föll intresset snabbt till andra grejer istället. Men jag lärde mig rätt mycket, bl.a. (äntligen) hur man gör repaints, och kombinera ihop objekt, vilket resulterade i släppen av SEV2-paketet.

Huvudbanan har jag fortfarande problem med att det kraschar vid inläsning. Jag har haft tankar på att "stycka upp" den i några mindre delar man kan bygga vidare på, men inte undersökt saken närmare. Jag har också applicerat de nya SEV2-spåren på samtliga rutter jag har till projektet. I övrigt har jag lagt spår på Nynäsbanan från Ösmo till Segersäng.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 14:00   #147
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Hej! Jag har nu lagt upp en ny snapshots av Mälardalen och Nynäsbanan.
- Båda banorna använder nu SwedenV2 som trackrule.
- Båda banorna använder nu SEV2 loft-spår. SEV2 Concrete 1 Loft är den vanligaste typen. Jag vet inte hur Fippe tänkte det skulle se ut i Eskilstuna, Fagersta, Avesta Krylbo eller i någon annan bangård så om SEV2 Wood 2 Loft passade eller ej får han undersöka senare.
- Tog bort banvallsloft som användes när de gamla SE-spåren användes.

För Nynäsbanan så har jag även hängt upp kontaktledning och skyltat ut banan till 90% mellan Ösmo och Nynäshamn, samt dragit spåret vidare till Segersäng.

Nästa steg är att dela upp mälarbanan till mindre rutter så det blir mer stabilt att bygga vidare på dessa banor. Just nu verkar det funka att köra på hela mälarbanan + kringliggande banor (iaf. för mig) men det kan finnas risk att det inte går att läsa in i framtiden så att dela upp rutten kan göra det stabilare, tänker jag.

De senaste snapshotsen finns på Google drive, länk i min signatur.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Senast redigerad av ADDE den 2020-12-12 klockan 14:01.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 03:39   #148
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Ny dator och nyinstallation av Train Simulator.

Vill meddela nu att jag har lyckats köra i Mälardalen igen! Det är de gamla bommarna som har ställt till det för mig. Tur att SEV2-bommarna är ute, De kommer ersätta de gamla bommarna på hela rutten.

Vidare märker jag att dvärgsignalerna beter sig konstigt...

Ostkustbanan (Gävle-Skutskär) lär nog vara testbädd för SEV2 signalprojektet i fortsättningen.

Får se när jag börjar arbeta igen. Fokus blir på signalerna främst.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 14:50   #149
Tarik Pasic
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Canada
Inlägg: 58
Standard

I am just so very glad that something new is being built, how much work do you have left before its release?

Senast redigerad av Tarik Pasic den 2023-01-20 klockan 14:53.
Tarik Pasic besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 17:18   #150
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Va roligt! Bygg vidare utan stress!

På tal om 4-dvärgarna betedde konstigt. Jag bytte ut dvärgar hela Thn-rutten.
Gamla dvärgar har 3 länkar och de nya har 7-8 länkar. HD3 byttes ut också.
Lycka till!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
rw-rutter

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:47.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009