Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Nyheter

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-29, 10:27   #16
Viktor.O
Tidigare viktortheone
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 18
Standard

Eftersom alla vill ha sidan kvar kan vi väl starta en insamling för pengarna som fredrik lagt ut på nätaggregat? Om alla är med blir det knappt några pengar alls men ett bra sätt för alla som vill ha sidan kvar att bidraga.
__________________
Viktor
Viktor.O besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 10:31   #17
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Glöm det! Några pengar för nätagg vill jag inte ha. Så fattig är jag inte
Jag är mest irriterad att jag inte hittar felet varför serv ern hänger sig. Lutar mot något typ av hårdvarufel...
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 13:22   #18
TriQz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 22
Standard

Sånt händer...
Inget är felfritt!
TriQz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 13:45   #19
Julian
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 733
Standard

Jag tycker att det är helt fel av Bob att vara så hänsynslös! Fredrik har ju gjort vad han kan för att laga det. Om du betér dig sådär så blir du knappast saknad här. Sånt här händer på dom flesta forumen och andra sidor också. Men där kanske Adminen blir sur och stänger hela sidan. Fredrik gör ju tvärt om så du ska INTE klaga på honom

Skönt att forumet är uppe nu iaf
Julian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 14:59   #20
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Trevligt att forumet är igång igen, något sånär. Kom in, till och från igår och idag har jag än så länge inte haft problem.
Synd bara, att en del har så stora krav på att allt ska fungera hela tiden.
Det är dock bara ett forum som Fredrik försöker hålla igång och det är helt gratis för oss.
VARFÖR då bli sur och irriterad, när det inte kostar oss något.
Den enda som förlorar något, är ju Fredrik själv på det hela. För diverse utlägg och framförallt EGEN TID.

Tack Fredrik. För den tid, som du har fått uppoffra under påskhelgen. Samtidigt vill jag beklaga det som hänt inom familjen.

Sen kan det tilläggas. Att jag inte kom in på forumet under en veckas tid. När jag väl tröttnade och skickade ett mail till Fredrik. För att fråga vad som hade hänt. Så fick jag svar på mitt mail på mindre än en halvtimme från Fredrik. Så får man inget info, så kan man väl ta saken i egna händer. För att ta reda på vad som har skett. Än att komma med idiotiska påhopp senare, när allt är igång igen.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 15:32   #21
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard Vem saknar vad och varför

Om jag fattar det hela rätt så kommer byggare Bob att inte besvära oss i fortsättningen med sina inlägg.
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 16:09   #22
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
...för det här var det jävligaste jag har varit med om på länge.
Och ingern som helst information någonstans, vare sig på Postvagnen, SSS forum eller ens train-sim.com.

Hittade "infon om trasigt nätaggregat" på ett forum som man minst skulle ana det på, nämligen Svenskt Muppforum: http://smf.ecommunity.se/


Botten Fredrik!!!
Visst vore det allt annat än fel med lite information i Postvagnen och kanske något mer forum. Så långt håller jag med dig, men vad sjutton är det för attityd du har?

Det här forumet bedrivs på helt idéell basis, som jag fattat det (undantaget torde vara google-annonserna, som knappast ger några astronomiska intäkter), och servern ägs av Fredrik själv.
Du har redan läst om dödsfallet. Men även om det inte vore för det, så kostar ett nätaggregat pengar, man ska ha tid att gå och köpa det och det ska vara en vardag (vilket det inte var i påskas...).

Tack Fredrik, Olaf, Joel & co för att ni håller forumet rullande! Det är i min mening det bästa järnvägsforumet i Sverige.
Skön stämning (för det mesta... ), trevliga människor och fina bilder som visas. Dessutom får man oftast bildkommentarer här, vilket uppskattas!
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 16:27   #23
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard Byhhare Bob agerar...

...misstänkt likt en annan person som på liknande sätt försvann från forumet. De uttrycker sig likadant och reagerar likadant i alla situationer. Man behöver inte ha hököga (pun intended) eller örnkoll eller ens taskig fantasi för att förstå vem jag syftar på.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.

Senast redigerad av Janne den 2008-03-29 klockan 16:28.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 17:09   #24
Arre
Tidigare Arvid Nilsson
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Jönköping, Sweden
Inlägg: 1 349
Skicka ett meddelande via MSN till Arre
Standard

Har inte Byggare Bob varit i forumet rätt länge? Kanske jag som tänker fel men den kommentaren var den mest fjantiga och nedriga jag hört på länge.
Jag tycker det är bra att forumet är uppe igen och jag överlevde iallafall utan större men för livet...
__________________
Arvid Nilsson
Arre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-30, 11:29   #25
SubTrain
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Karlskrona, Sweden.
Inlägg: 192
Thumbs up Tummen upp för Fredrik

Jag tycker att det är starkt jobbat av Fredrik, att få igång allting igen.

När man är sin egen organisation så finns ingen annan som gör jobbet.
Att kunna vänta är en styrka och en dygd.

Läste igenom alla inlägg i denna tråd - och jag måste nu uttrycka mig så här;
Byggare Bob - jag kommer inte att sakna dina inlägg.
__________________
Moving Steel on Land, On and Under Water, proud Photographer
SubTrain besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-30, 11:49   #26
Dm3
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: , , .
Inlägg: 269
Exclamation

Dm3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-30, 13:27   #27
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Problemet är inte över än. Det märkliga är att servern sedan i fredagskväll står hemma i min lägenhet, ansluten med ADSL och här har servern gått utan problem sedan den kopplades in.

När jag ställer servern på mitt arbete (där den normalt står) i ett serverrum går den mellan 5 min till 2 timmar innan den hänger sig. Lur på att det kan vara något typ av hårdvarufel.

Ska under dagen uppdatera allt vad BIOS, chipset drivers och övriga drivers som finns och imorgon åter ställa servern i serverrummet. Hänger den sig då blir det ominstallation av operativsystem och skulle den åter hänga sig efter ominstallation av mjukvaran blir det att köpa ny hårdvara (uppgraderingspaket med CPU, moderkort och minne)

Som ni ser finns det ett antal steg här som kommer prövas allteftersom. Detta kommer dessvärre leda till en del tid då ni inte kommer kunna komma åt servern.

Jag vill samtidigt passa på och tacka för den uppmuntran och stöd jag fått i tråden här Det är sådant som gör att man vill fortsätta och få till en bra lösning på detta strul. Tack forumvänner!
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se

Senast redigerad av Fredrik den 2008-03-30 klockan 13:28.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-30, 15:04   #28
Alexander Ödman
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Göteborg, Sverige
Inlägg: 18
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Problemet är inte över än. Det märkliga är att servern sedan i fredagskväll står hemma i min lägenhet, ansluten med ADSL och här har servern gått utan problem sedan den kopplades in.

När jag ställer servern på mitt arbete (där den normalt står) i ett serverrum går den mellan 5 min till 2 timmar innan den hänger sig. Lur på att det kan vara något typ av hårdvarufel.

Ska under dagen uppdatera allt vad BIOS, chipset drivers och övriga drivers som finns och imorgon åter ställa servern i serverrummet. Hänger den sig då blir det ominstallation av operativsystem och skulle den åter hänga sig efter ominstallation av mjukvaran blir det att köpa ny hårdvara (uppgraderingspaket med CPU, moderkort och minne)

Som ni ser finns det ett antal steg här som kommer prövas allteftersom. Detta kommer dessvärre leda till en del tid då ni inte kommer kunna komma åt servern.

Jag vill samtidigt passa på och tacka för den uppmuntran och stöd jag fått i tråden här Det är sådant som gör att man vill fortsätta och få till en bra lösning på detta strul. Tack forumvänner!

Det där låter jättebra! *ingen koll*

Bra jobbat Fredrik! Och ett stort tack!
Alexander Ödman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-30, 17:41   #29
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Istället för att ödsla onödig tid på att kommentera det "sorgliga" inlägget Bob skrev så vill jag bidra med cred till Fredrik som lyckats få upp allting på benen igen, grymt bra jobbat och hoppas du orkar fortsätta hålla uppe forumet i framtiden också.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-30, 17:55   #30
Jonsson
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Luleå, , Sweden.
Inlägg: 302
Standard

Kul att det hela kom igång igen, brukar läsa lite då och då när jag inte har något bättre för mig (vilket tenderar att blir rätt ofta).

Vem vet, kanske börjar jag åter skriva lite igen, detta är ju då mitt första inlägg sedan 10 januari 2006...
Jonsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:39.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009