Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-09, 11:54   #31
Artzi
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Finland
Inlägg: 7
Standard

Im sorry Gubben50 but I cant speak Swedish so only way to communicate with these guys here is the English.

One question for those who have played EARS all ready. When the train drives over a switch is there any sound of that or does it happen like in msts that there is no sound at all?
Artzi besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 11:57   #32
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Translating / Översätter

Artzi undrar om det är något speciellt ljud när tåget kör igenom en växel

Yes there are a sound when the train drives through a switch (But to be honest it sounds not good)

Ja det är ett speciellt ljud när tåget kör igenom en växel men det är väl inte världens bästa ljud.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 12:05   #33
Artzi
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Finland
Inlägg: 7
Standard

Thank you Fredrik! So generally it is not the best audio experience or realistic then. Is there any station announcements in the train? Or even at the stations?
Artzi besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 12:11   #34
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Artzi undrar hur ljudupplevelsen är och om det finns stationsutrop.

So far I haven't heard any station announcements at all (but I haven't played that much yet).

The sounds from the locos are really good at low speeds I think but at higher speeds the engine sounds...strange. Stream sounds very strange at hi speed.


Jag har inte hört några stationsutrop men jag kanske har spelet för lite.
Ljuden från loken är bra för att säga mycket bra i lägre hastigheter. I högre hastigheter låter dock motorljuden sämre tycker jag...
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 12:42   #35
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

If I understand Fredrik correkt, he has not X-Fi sound hardware in his computer, nor do I. I will now get a X-Fi sound card and compare between before and after, comming back with a report.

One nice feature I noticed, the wagons and locos is sort of moving in the side direction, it looks very nice and adds some good feeling.

I had some issues with my rig... Under Vista with only 512MB, it wount run smooth... But, that is out of spec for Vista anyhow, so it was not surprising After 1GB installation, Rail Simulator run fine on a 3000+, GF6600GT, with all sliders on full. Hovewer, I was only testing at 2X antialasing yet.

Tonight I will jump into the route editor.

*************************

Om jag förstog Fredrik rätt, så¨har han inte X-Fi ljudkort, vilket inte jag heller har. Står nu på inköpslistan, så man kan testa före och efter, återkommer med rapport.

En trevlig sak var att fordonen "vaggar" i sidled, ser mycket bra ut och adderar känsla. Effekten finns även i hytten.

Hade lite bekymmer med min burk, då jag bara hade 512MB under Vista och det blev nära stillbildsvisning. Nåja, Vista står ju tydligt o klart att det ska vara 1GG, så det va bara o krypa till korset o lägga in 1GB. Då flöt det finfint med det mesta på max, dock bara 2X kantutjämning på. Burken är 3000+ och GF660GT.

I kväll får det bli djupdykning i editorerna.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 12:53   #36
Bremen
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 1
Standard

Hello
Many Thank Fredrik because you are so kind to share your RS experience with us outside Sweden.. on the EA web site for my country there isn't even the page for Rail simulator

If it is possible and you have time, I would want to have 2 information about the editor:
1) Which is the minimal radius for a curve that can be built into the editor.. i don't need a screen, only the radius in meter if there is.
2) This question can be a strange one but to me will be the reason to continue my route or not.
Is there an option to change the track gauge from normal to narrow?

Thanks in advance

bye bye
Bremen
Bremen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 18:06   #37
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

Måste bara fråga. När ni har tagit Screenshots. Har ni kört PrintScrn och klistrat in i något bildprogram eller hamnar det i en speciell mapp? Är så van från Trainz, att allt har hamnat i en egen Screenshotsmapp där, men här hittar jag inget likvärdigt.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 18:30   #38
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Verkar som man får trycka ALT+PRINT SCREEN eller bara PRINT SCREEN och sedan klitra in i något program. www.irfanview.com är ett litet, gratis och smidigt program
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 19:16   #39
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Här är en bild som jag redigerat och Jimmy (jimsom) "fotat".

__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 19:53   #40
JohanV
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: , Lund , Sweden.
Inlägg: 159
Standard

Jag är lite nyfiken på hytterna. Någon som har screenshots?
Speciellt skulle jag gärna se den till FGW:s class 166 (den som är rundad och inte spetsig där framme)

tack på förhand om det kommer någon bild - NYFIKEN!
__________________
M V H Johan
JohanV besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 20:11   #41
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

En bild som alla, som fått spelet, säkert redan har sett från den tyska delen. Då jag inte har kommit på, hur man tar screenshots under körningens gång. Utan att gå ur spelet och klistra in i ett annat program (som jag uppfattar som jobbigt, för att få till några bilder), men det finns kanske en lösning, som inte jag har kommit på än. Hade ju hoppats på, att hitta bilderna i en egen mapp under Rail Simulator, som med Trainz ungefär. Hur som helst. Efter att kört PrintScrn och gått ur spelet för att klistra in, så kunde jag inte gå tillbaks till spelet och köra en bit, för att ta nya bilder. Blev utslängd från spelet, med något meddelande att Rail Simulator stöt på problem.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Image1.jpg (130.5 KB, 2966 visningar)
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 20:13   #42
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Lightbulb

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz

Om jag förstog Fredrik rätt, så¨har han inte X-Fi ljudkort, vilket inte jag heller har. Står nu på inköpslistan, så man kan testa före och efter, återkommer med rapport.

En trevlig sak var att fordonen "vaggar" i sidled, ser mycket bra ut och adderar känsla. Effekten finns även i hytten.

Hej

Kollade runt lite, verkar som de finns ett prisvärt kort på Pixmania
http://www.pixmania.com/se/se/517404...-sound-bl.html

Gränssnitt PCI 2.1 måste man ha....Har man de
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 20:33   #43
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Lite fler.

Engelskt pendeltåg


Bengan, testa FRAPS (www.fraps.com). Program som gör en skärmdum varje gång du trycker på F10, sedan får man dock spara om filerna till jpg. I gratisversionen av FRAPS kan man bara dumpa till .bmp
Bifogade bilder
Filtyp: jpg RailSim 2007-10-09 19-22-48-53.jpg (85.5 KB, 2883 visningar)
Filtyp: jpg RailSim 2007-10-09 19-23-04-89.jpg (97.8 KB, 2837 visningar)
Filtyp: jpg RailSim 2007-10-09 19-23-14-82.jpg (63.7 KB, 2872 visningar)
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se

Senast redigerad av Fredrik den 2007-10-09 klockan 20:35.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 20:38   #44
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Ursäktar angående filmuppläggningen som verkar bli försenad, programmet jag använder för att spela in strular för mig och datorn bara hänger sig när jag kör det.
- - -
Sorry for the delayed movie clips, the program that I use for recording my screen is not working properly, I am troubleshooting it at the moment a little but the computer screen is freezing when i try to record.
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 17:28   #45
avslutat_konto
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Björklinge, , Sweden.
Inlägg: 358
Standard

Har haft spelet bokat och betalt sen det dök upp på Webbhallen och idag skramla det till i brevlådan.

Installationen gick smärtfritt och sen vara det bara att sätta upp allt på max./ Installation was without problems and once the game was started i set all setting on max.

Jag har testat KRS med följande system/ Tested on this system.
ABIT AN9 32X, nForce 590 SLI, DDR2, Socket-AM2, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16

AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8GHz Socket AM2,2MB

Asus GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, HDCP,PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, 320bit

Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 Kit w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5

Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2, 16MB 7200RPM

I bilderna så finns fps med även om det syns dåligt på sina ställen/ the fps is visible on all images tho it might be hard to read on some images.
Jag har kört Rush Hour scenariot som börjar på Paddington Station/ I have tested the Rush Hour Scenario that starts at Paddington Station.

Det första jag reagerar på är ljudet, det kunde ha varit lite bättre men med ett 5:1 system blir det ganska ok. / First reaction is the sound, could have been a lot better but with a 5:1 system it´s ok.

Det flyter på helt ok med alla settings på max men det finns partier när hela spelet fryser till för att ladda upp sceneriet och fps sjunker till runt 16.
The game runs ok but suddenly the whole game freezes up and fps lands around 16 when loading the scenario.

Det finns en del buggar i spelet men en patch kommer nog så dom löser sig.
There are a few bugs in the game but a patch will solve that.

Men det går nog att komma runt det om jag kör grafik kortet i Turbo mode. / I could prolly get that solved by running the card in Turbo mode.

Tyvärr så la grap click save av en bit in i spelet men ska testa ett tag till så finns intresse så kommer fler bilder.
My prnt screen program gave up a bit in the session but more pic´s are coming with other sessions .

Innan bilderna då så är mitt intryck, ett helt ok spel men är lite besviken på grafiken och ljudet, betyget blir 7 av 10.
Before I post the pic´s, graphics could have been better and the sound also but I give it 7 out of 10.

















[url=http://imageshack.us][IMG]
avslutat_konto besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:14.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009