Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-04, 00:12   #151
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

-Vilken webläsare inträffar det med?
-Har du testat att rensa ut alla cookies som har med e-buzz att göra för att se om felet kvarstår
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 00:21   #152
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
-Vilken webläsare inträffar det med?
-Har du testat att rensa ut alla cookies som har med e-buzz att göra för att se om felet kvarstår
Kanske ska påpeka att jag inte höll med herr lermodellerad byggarbetare om att forumet är skit. Det var bara den där biten om att man loggas ut...

Safari använder jag. Ska ta och prova ditt tips.
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 00:25   #153
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Hör av dig om det inte funkar. Ska även se över funktionen med lästa inlägg...
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 03:09   #154
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Grr, jag blir så förbannad på SF's biljettbokningssystem

Om man ska köpa biljetter med kontokort över internet, så måste man ha med sig kortet till bion, kan dom inte bara ta betalt över nätet!? Och om man då ska reservera biljetter måste dom hämtas ut imorgon, så i sånna fall måste man in till stan då .

Illa
Det är väl ganska logiskt, du drar ditt kort i biljettautomaten och den spottar sedan ut dina biljetter. Jag tycker inte det verkar vara det minsta krångligt då man ändå oftast har kortet i plånboken som är med överallt nästan..
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 15:43   #155
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot Visa inlägg
Det är väl ganska logiskt, du drar ditt kort i biljettautomaten och den spottar sedan ut dina biljetter. Jag tycker inte det verkar vara det minsta krångligt då man ändå oftast har kortet i plånboken som är med överallt nästan..
Ponera att han använder en förälders kort. Hade han då fått en bokningskod som hos SJ, så hade han kunnat hämta ut biljetten utan att ta med kortet som ju tillhör föräldern.
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 17:01   #156
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson Visa inlägg
Ponera att han använder en förälders kort. Hade han då fått en bokningskod som hos SJ, så hade han kunnat hämta ut biljetten utan att ta med kortet som ju tillhör föräldern.
Förvisso, men det finns ju andra betalningsmedel att tillgå om föräldern ej har möjlighet att närvara vid biljettuthämtningen..
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 17:24   #157
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Mariannelund, Sweden.
Inlägg: 1 342
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson Visa inlägg
Ponera att han använder en förälders kort. Hade han då fått en bokningskod som hos SJ, så hade han kunnat hämta ut biljetten utan att ta med kortet som ju tillhör föräldern.
Samma sätt som det fungerar på i princip alla hotell. Man bokar på nätet men skriver ändå i kortnummer och allt för att sedan ändå dra kortet i receptionen på hotellet, normalt vid utcheckningen.
__________________
M.V.H Tobias
år 2014!
------------------------
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 17:54   #158
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot Visa inlägg
Förvisso, men det finns ju andra betalningsmedel att tillgå om föräldern ej har möjlighet att närvara vid biljettuthämtningen..
Företagsbiljetter; Har inga
Presentkort; Har inget
Kontokort; Har inget

Som Simon sa använder jag mina föräldrars kort eftersom jag inte har ett eget och dom kan inte vara med vid uthämtningen och jag får inte ta med kortet dit. Andra betalningsmedel blir som du förstår svårt.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 19:24   #159
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vfp420b Visa inlägg
Samma sätt som det fungerar på i princip alla hotell. Man bokar på nätet men skriver ändå i kortnummer och allt för att sedan ändå dra kortet i receptionen på hotellet, normalt vid utcheckningen.
Ja, ofta behöver du kort även om du inte ens tänkt betala din vistelse med det. Du läser in det vid incheckningen, och när du checkar ut slipper du ofta dra det. Då får du ett kvitto som du skriver på.
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-05, 01:31   #160
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Företagsbiljetter; Har inga
Presentkort; Har inget
Kontokort; Har inget

Som Simon sa använder jag mina föräldrars kort eftersom jag inte har ett eget och dom kan inte vara med vid uthämtningen och jag får inte ta med kortet dit. Andra betalningsmedel blir som du förstår svårt.
Det borde väl gå att boka via nätet, använda sig av telefon numret och sen pröjsa över disken på biografen, det funka iallafall så förut.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-08, 23:00   #161
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Detta landar nog här. Metallica inställt då James är sjuk, är nu på något svenskt sjukhus och blir undersökt. Ny spelning i Maj... god damn
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-08, 23:04   #162
micke321
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Lyrestad, , Sweden
Inlägg: 1 691
Skicka ett meddelande via MSN till micke321
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vfp420b Visa inlägg
Samma sätt som det fungerar på i princip alla hotell. Man bokar på nätet men skriver ändå i kortnummer och allt för att sedan ändå dra kortet i receptionen på hotellet, normalt vid utcheckningen.
Detta för att kunna ta pengar på kortet om du sticker utan att betala... Det är en sort säkerhet. Vet detta då jag jobbar inom resebranchen.
__________________
MVH, Mikael
Webbmaster på Banbyggarna.se
Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer.
En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten.



http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/
micke321 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-08, 23:39   #163
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Detta landar nog här. Metallica inställt då James är sjuk, är nu på något svenskt sjukhus och blir undersökt. Ny spelning i Maj... god damn
Tur att man var där igår och hann se dem, men förstår besvikelsen hos fansen..
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-09, 00:51   #164
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Företagsbiljetter; Har inga
Presentkort; Har inget
Kontokort; Har inget

Som Simon sa använder jag mina föräldrars kort eftersom jag inte har ett eget och dom kan inte vara med vid uthämtningen och jag får inte ta med kortet dit. Andra betalningsmedel blir som du förstår svårt.
Hm, inte för att vara petig med att använda ett kontokort som inte är ditt eget, är något som en säljare kan neka köp till då det egentligen inte är tillåtet. Ha det i åtanke nästa gång. Skaffa elektronkort är mitt råd, ifall du inte är kreditvärdig än p.g.a ålder

För att ta ett exempel, sitter det en resenär på Uppsalapendeln och vill betala med kort måste denne legitimera sig, stämmer inte kortuppgifterna överrens med personen i fråga har jag full rätt, och ska neka köp vid tillfälle även om användaren har tillstånd. Det är först vid användning av pinkod som man kan förvänta sig att kortinnehavaren har tillstånd att använda kortet.
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-09, 01:30   #165
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B Visa inlägg
Hm, inte för att vara petig med att använda ett kontokort som inte är ditt eget, är något som en säljare kan neka köp till då det egentligen inte är tillåtet. Ha det i åtanke nästa gång. Skaffa elektronkort är mitt råd, ifall du inte är kreditvärdig än p.g.a ålder

För att ta ett exempel, sitter det en resenär på Uppsalapendeln och vill betala med kort måste denne legitimera sig, stämmer inte kortuppgifterna överrens med personen i fråga har jag full rätt, och ska neka köp vid tillfälle även om användaren har tillstånd. Det är först vid användning av pinkod som man kan förvänta sig att kortinnehavaren har tillstånd att använda kortet.
Stämmer! Om man inte använder PIN så är det legitimation som gäller, samt signatur som ibland faktiskt jämförs med sign. på körkortet. Har iaf jag varit med om när jag skulle hämta ut ett paket hos ett postombud. Tydligen skulle killen i disken drivit med mig, men från första början vet man inget alls.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:59.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009