Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-26, 13:18   #1156
hampus123
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: sweden
Inlägg: 73
Skicka ett meddelande via Skype™ till hampus123
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fargus Visa inlägg
alltså jag har letat efter smartphones hela tiden och jag vill ha en bättre smartphone, men min syrra ska köpa en smartphone åt mig och hon har bara 1300 kr och finns det nån smartphone som ni kan rekommendera? jag orkar inte kolla runt snart för jag vill ha en Android smartphone med en bra kamera (3 MP är nog bra), en bra kvalite på skärmen och en bra video som kan spela 30 bildrutor per sekund
Du måste skoja? 1300:-? man får inte ett skit för 1300 idag nästan.. speciellt inte en smartphone med 30 bildrutor per sekund för 1300:- Du måste nog dubbla priset en gång för att få en någorlunda bra mobil. skulle rekommendera Iphone 4S eller Samsung Galaxy S II eller så väntar du tills Galaxy S III kommer ut.

Kika annars in på denna sidan som jag skulle rekommendera http://www.pricerunner.se/sp/top-10-mobiler.html

Har Iphone 4S och är ganska nöjd, Hyfsat bra kamera!

Lycka till med letandet
__________________
Motto - De va bättre förr.
hampus123 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-30, 22:55   #1157
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fargus Visa inlägg
alltså jag har letat efter smartphones hela tiden och jag vill ha en bättre smartphone, men min syrra ska köpa en smartphone åt mig och hon har bara 1300 kr och finns det nån smartphone som ni kan rekommendera? jag orkar inte kolla runt snart för jag vill ha en Android smartphone med en bra kamera (3 MP är nog bra), en bra kvalite på skärmen och en bra video som kan spela 30 bildrutor per sekund
Svårt att hitta rätt telefon, men du kan ju lätt få en begagnad i bra skick för de pengarna. En Iphone 3G brukar väl nästan slumpas bort nuförtiden? De matchar ju dina önskemål.

F.ö. är 3 mp på en mobilkamera idag ingenting. Leta efter en på minst 5mp, om du ens vill ha ok mobilbilder.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 13:48   #1158
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Gillar inte riktigt Iphone om man inte Jailbreakar den. Rekkomenderar att alla med Iphone testar Jailbreaka den!
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 13:50   #1159
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

SÅ J*VLA FÖRBANNAD!!

Sitter och har byggt i några timmar i RW, så krashar spelet och jag har självklart inte sparat på ett tag. RIKTIGT BRA OCH DETALJERAT BYGGE I SJÖN ALLTSÅ. H*LV*TE FÖR RW IBLAND
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 19:06   #1160
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
SÅ J*VLA FÖRBANNAD!!

Sitter och har byggt i några timmar i RW, så krashar spelet och jag har självklart inte sparat på ett tag. RIKTIGT BRA OCH DETALJERAT BYGGE I SJÖN ALLTSÅ. H*LV*TE FÖR RW IBLAND
Samma här för mig några gånger. Det är när jag bläddrar efter objekt med vä-musknapp och råkar trycka av misstag hö-musknapp så kraschar spelet.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 23:41   #1161
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Gör som när man bygger i MSTS, spara varje 5-10 minuter så slipper ni förlora så mycket. Det har jag lärt mig!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-12, 19:52   #1162
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Då slutar man 9:an imorgon, och det borde väl vara positivt. Men allt känns bara hemskt...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-12, 22:05   #1163
jonte34
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Orsa
Inlägg: 111
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Då slutar man 9:an imorgon, och det borde väl vara positivt. Men allt känns bara hemskt...
Kan hålla med delvis, man kommer ju verkligen sakna allihopa
__________________
MVH Jonathan
jonte34 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 22:02   #1164
TGOJ gubben
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Eskilstuna Sweden
Inlägg: 50
Standard

Vem f-n har sågat ner tv masten eller nåt?!!
__________________
Mvh TGOJ gubben!
TGOJ gubben besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 22:36   #1165
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TGOJ gubben Visa inlägg
Vem f-n har sågat ner tv masten eller nåt?!!
Det är väl någon j*#la fotbollshulligan, kan jag tänka!
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 23:56   #1166
fargus
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
Unhappy jag blev ledsen för 3 månader sen i slutet av mars

i början i januari eller febuari så var en 13 årig tjej kär i mig men hon är 14 och på slutet av mars så bara missuppfattade jag när hon sa att hon var ihop med mig, men hon kommer aldrig bli och då vart jag så himla ledsen och hon sa starka ord som man inte ska gå runt och säga i skolan "jag älskar dig". men nu har hon lärt sig det och förstog att jag var ledsen, men jag snackar inte med henne så då får väl jag se när jag börjar den 20:e augusti i skolan så kanske jag hittar en tjej i min ålder som är 15 då?

men jag vet att hon har en kompis som är också är 14 och hon sa till mig: hon är kär i dig och sen sa hon: absolut

då ljuger hon bara och det är himla dumt är det
__________________
Mvh, fargus

Gillar Taurus loket



Ett stor Michael Jackson fan

Senast redigerad av fargus den 2012-06-25 klockan 23:59.
fargus besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-29, 20:09   #1167
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Vill varna alla för Bonnier och Världens Historia som bluffar, ringer och lurar in folk i prenumerationer utan att säga att det gäller prenumeration osv.

Ringer någon och påstår att du deltagit i en tävling, ska få en premie eller liknande så släng på luren.

Till mig ringde dom och sa att jag deltagit i en tävling och skulle få en tröst (jag deltar i tävlingar då och då så det skulle kunnat stämma). Jag fick välja mellan tre premier och sedan skulle jag få två nr av deras tidning. På slutet la han till att det enda jag skulle behöva betala var 69kr som var en fraktavgift. Idag fick jag ett brev där jag blev välkomnad som prenumerant.

Riktig jävla skit och jag förstår inte hur människor som jobbar med detta kan sova på nätterna. I samtalet nämndes aldrig någonting om en prenumeration och dessutom ljög dom och sa att jag deltagit i en tävling/liknande.

Om de inte stoppar min prenumeration nu så kommer jag att polisanmäla.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 12:21   #1168
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Det räcker med att du deltar i en undersökning och svara nej om du är intresserad av ett företags produkter, de ringer ändå.

Jag var med i en tävling, för att vara med måste man genomgå en undersökning (marknads), och efter detta har jag blockerat 6 nya nummer som är telefonförsäljare. Jag älskar verkligen den här funktionen på mobilerna idag, blockera uppringare. Så slipper du eländet, ibland ringer dom dock på okänt nummer, så lågt av dom.

Telemarketing går inte hem hos folk, så varför finns det kvar? Avskaffa eländet och ha enbart kundtjänst kvar!
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 12:44   #1169
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Jag blev för en tid sedan nedringd av "mercedes" som påstod att jag hade vunnit en bil... Jag vet inte hur dom hade fått mitt nr, men jag fortsatte envist att tacka nej.
När dom ringde för sisådär 12:e gången nära nog skrek jag i luren "Jag vill för i -censur- inte ha eran -censur- -censur- bil!!"

Sen dess har dom inte ringt nåt mer...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 18:13   #1170
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Kontaktade både tidningen och förlaget bonnier, samt ringde in till deras automatiska telefon och avslutade prenumerationen. Idag fick jag svar på mitt mail till bonnier där de beklagade att försäljaren gett mig felaktiga uppgifter och att de makulerade både prenumeration och faktura. Det första numret får jag behålla kostnadsfritt.

Tur det!

Men åter till skiten; lyckades buckla till morsans bil idag. Skrapade emot ett plank på en infart som resulterade i lite skrapsår och en buckla i bilens bakre dörr (inte så stor, men relativt djup). Det var ju självklart av misstag, och går på försäkringen, men det överstiger lätt självrisken. Så det är ju fruktansvärt tråkigt när det händer.

Även om jag förmodligen inte kommer behöva stå för kostnaden så får jag ju leva med skammen av att vara så j*vla klantig
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:56.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009