Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-08, 01:04   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Trainz till RW?

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej lan!
Varför ignorerade du mitt inlägg 119?
Jag ignorerade det inte, det gjörde mig misstänksam bara. Tycker du det der bra ut nu!!!???
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-04-08, 02:10   #2
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej lan!
Varför ignorerade du mitt inlägg 119?
Hej Totte .

Ang. att du (och säkert många med dej) gärna vill se Y6/Y7 i RW

Detta har väl redan avhandlats ett flertal gånger, och då gäller det inte bara Lan's byggen.
Det är först å främst upp till någon som kan konvertera modellerna till, i detta fall då, RW, och inte Lan's huvudverk.
Han har ju sagt massor av gånger, att han gärna delar med sej av det han byggt, men som sagt, frågan om det är någon som kan/vill/har tid att konv. till andra sim. får man ställa i resp. forumdel .

Som jag har fattat det, så är välviljan att dela med sej, hos dom få byggare vi har här på forumet, stor.
Det är väl snarare bristen på "konverterare" (och att ha tid över, för dom få som finns) som är mer påtaglig.
__________________
Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2011-04-08 klockan 02:19.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-08, 09:25   #3
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Jag ignorerade det inte, det gjörde mig misstänksam bara. Tycker du det der bra ut nu!!!???
Hej! Jag tycker det är jätte imponerad över Y6 skapelse enligt bilderna du visade. Så du vill dela ut till RW enligt Ekan, tycker jag är toppen. Så frågan är om det finns konverterare som kan ställa upp vore toppenbra.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-08, 10:57   #4
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej! Jag tycker det är jätte imponerad över Y6 skapelse enligt bilderna du visade. Så du vill dela ut till RW enligt Ekan, tycker jag är toppen. Så frågan är om det finns konverterare som kan ställa upp vore toppenbra.
Frågan är redan ställd i RW-delen.

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=29433
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-08, 11:04   #5
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej! Jag tycker det är jätte imponerad över Y6 skapelse enligt bilderna du visade. Så du vill dela ut till RW enligt Ekan, tycker jag är toppen. Så frågan är om det finns konverterare som kan ställa upp vore toppenbra.
Vad krävs för att konvertera en modell från Trainz till RW?
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-08, 13:09   #6
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Vad krävs för att konvertera en modell från Trainz till RW?
RW är inte det roligaste att exportera modeller till. Jag har svurit många gånger innan jag lärde mig att bara få in ett hus. Vet att vagnar och lok inte är lättare heller.
Edit: kan vara bra att läsa alla ovanstående inlägg först.
Så som sagt, det krävs någon med kunskapen/tiden/viljan att ta sig an jobbet.

För övrigt, riktigt fin modell!
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse

Senast redigerad av Basse den 2011-04-08 klockan 13:11.
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 15:34   #7
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Inte bara är det ett helt fantastiskt snyggt projekt det är också fantastiskt stort med massor av material och det inte direkt gjort i en handvändning att konvertera detta. För egen del så har jag fått ut två små vagnar till RW och att gå från detta till att försöka ge sig på ett konverteringsjobb i denna storleksordning är inte realistiskt. Dessutom har jag aldrig gjort ett lok eller en motorvagn men jag vet att det är betydligt trassligare att få att fungera i RW än ett par vagnar rent konfigurationsmässigt(det är väl bara KMW eller Mazz som vet hur pass trassligt det är?). Så personligen är jag tvungen att börja i rätt ände genom att antingen bygga ett lok själv eller försöka mig på en konvertering i mindre skala först för att se att jag kan klara av det.
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 15:42   #8
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Gjorde samma "fel" som Totte, nämligen att jag blev så imponerad av Lan´s modell att jag bara fråga rakt ut om en konversation till RW. Och visst är det fel att ställa en sån fråga i Trainz forumet, men tycker ni kan ha lite överseende. Ibland blir det fel, det är mänskligt att fela.

Hoppas dock att nån kan/vill ta sig på uppgiften att konvertera Y6an till RW. Och Lan ska ha stort tack att han tillhandahåller sina modeller för andra tågsimmar också. Tack!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009