Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-11-23, 04:07   #1
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard Beta

...och då menar jag varken sånt som en del djur gör på ängarna, ej heller sånt man kan lasta i betvagnar... Nä, det är en ide jag fick för att lite snabbare kunna få ut saker som kanske landskapsbyggarna kan ha nytta av, trots att sakerna inte är helt klara. Även om dom inte är klara så fungerar dom ju utmärkt att användas i en rutt under bygge och när jag blir klar eller uppdaterar, så skrivs det bara över och landskapsbyggaren behöver inte göra annat än att installera uppdateringen.

Min tanke om gången är följande:

- Ingående saker är sådant som är kvar att göra på, men har korrekt fotavtryck i landskapet.
- När ett objekt blir klart, så packas det på vanligt sätt i eget paket och försvinner därmed från beta-paketet.
- I samma stund som ett paket laddas upp enl förra punkten, så laddas även ett nytt betapaket upp, nu med den releasade delen borta.

På det sättet så om man ser till att aldrig aldrig installera ett beta-paket som "legat" en stund på sin egna dator, så är det aldrig någon risk att betan skriver över nått nyare. Grundregeln kommer vara att en betainstallation ska alltid göras med nyhämtad beta-fil från banbyggarna.

Beskrivningstexten och icon-bilden för betan kommer inte ändras vartefter en ny beta läggs upp, däremot bytes den bild upp som man kan klicka fram och få större. Där framgår uppladdningsdatum.

I paketet följer en beskrivningsfil med, som beskriver innehållet och vad som återstår på respektive sak.

Guld vore nu att även få lite feedback från de som använder sakerna.


**

Innehållet i första beta-utgåvan blir följande:

- ladugård, lite större
- loge
- hållplats m väntkur
- växelbox
- lanthus, rött
- rundstall 8 portar

Hoppas ni tycker iden är ok.

Tanken är att paketet kommer upp på BB i morgon kväll eller liknande.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Beta01.jpg (91.8 KB, 559 visningar)
Filtyp: jpg Beta02.jpg (93.3 KB, 557 visningar)
Filtyp: jpg Beta03.jpg (268.8 KB, 558 visningar)
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-11-23, 11:06   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Det va trevligt att få de fina objekten till landskapbyggarna! Tack Mazz!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-05, 23:05   #3
alex
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Östergötland
Inlägg: 864
Standard

Tack för att vi får testa byggnaderna, dom är riktigt fina!
__________________
Mvh Alexander
alex besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-06, 01:10   #4
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Ja verkligen tack, objekten har redan börjat att finna sig till rätta i mitt ruttbygge
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-06, 01:31   #5
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Tack, det glädjer mig att de kan kommer till nytta! feedback o synpunkter är sen alltid välkommet!
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 22:35   #6
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Det blev tokigt med husen! Den röda blev så efter installation av "Beta".
Den gula huset har varit så länge att den saknar natttextur eller nå´t annat fel och den har skuggfel också.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Husen.jpg (130.8 KB, 367 visningar)
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-19, 14:41   #7
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Ingen svar?!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-19, 18:50   #8
Stenne
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Järfälla, Sweden
Inlägg: 53
Standard

Toppen att du lägger ut de här till oss ruttbyggare även om det är beta. Jag har absolut användning av allt "svenskt".

Vill bara säga att jag fick samma problem som Totte med texturerna på det röda huset.

Sedan ett litet önskemål om du får tid. Jag skulle gärna se både den lilla väntkuren, träövergången och träplattformen som separata objekt.
__________________
_____________
MVH
Stenne

Kör TS2015
Bygger på Bånghammar-Klotens Järnväg (BKJ)
Stenne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 09:10   #9
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Det är så snygga saker ni gör här. Förr så fanns det ett stort antal banvaktarstugor runt järnvägarna som såg ut som bilden nedan. Dessa hade ett nummer. Ofta ovanför dörren eller ett fönster om dörren inte låg ut mot järnvägen. Skulle det vara svårt för er att göra en sådan där vi kan mata in ett nummer mellan typ 1 och 99? I övrig kan de se likadana ut. Iverkligheten så tror jag det fanns 3 olika typer från 1900 talets början lite beroende på hur stor familjen var som skulle bo där och arbeta.
Nu för tiden finns många kvar runt om i landet som påminner och gamla järnvägssträckor.


http://www.lansstyrelsen.se/kalmar/S...aktarstuga.jpg
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 13:17   #10
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
Det är så snygga saker ni gör här. Förr så fanns det ett stort antal banvaktarstugor runt järnvägarna som såg ut som bilden nedan. Dessa hade ett nummer. Ofta ovanför dörren eller ett fönster om dörren inte låg ut mot järnvägen. Skulle det vara svårt för er att göra en sådan där vi kan mata in ett nummer mellan typ 1 och 99? I övrig kan de se likadana ut. Iverkligheten så tror jag det fanns 3 olika typer från 1900 talets början lite beroende på hur stor familjen var som skulle bo där och arbeta.
Nu för tiden finns många kvar runt om i landet som påminner och gamla järnvägssträckor.


http://www.lansstyrelsen.se/kalmar/S...aktarstuga.jpg
Banvaktarstuga vore trevligt att ha ja, kollar på det angående nummer.

Angående beta-paketet så nalkar sig väl en ny beta så småningom. Osäker i skrivande stund om nått mer än långa lanthuset försvinner och blir i egna paket, men den går ju den vägen i alla fall.

Nytt i betan blir ett vattentorn och kanske ett embryo till banvaktsstuga, dock utan nummerinmatning då.

Hållplatsen kommer även finnas med där delarna är splittade kanske passar på med några varianter oxå.

När? I närtid, beror på vädret...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 16:14   #11
AlexSuperHD
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2015
Ort: Gävle
Inlägg: 148
Standard

Snyggt jobbat med dessa objekt! Men jag undrar hur jag ska få in lokstallarna på en vändskiva, än så länge passar ingen...
__________________
//Alexander



Här streamar jag ibland mitt rutt bygge
AlexSuperHD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 16:23   #12
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AlexSuperHD Visa inlägg
Snyggt jobbat med dessa objekt! Men jag undrar hur jag ska få in lokstallarna på en vändskiva, än så länge passar ingen...
Just det ja...

Jo en vändskiva finns ju i verkstaden oxå, hade jag nästan glömt...

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31596

__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-10-19, 00:05   #13
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stenne Visa inlägg
Toppen att du lägger ut de här till oss ruttbyggare även om det är beta. Jag har absolut användning av allt "svenskt".

Vill bara säga att jag fick samma problem som Totte med texturerna på det röda huset.

Sedan ett litet önskemål om du får tid. Jag skulle gärna se både den lilla väntkuren, träövergången och träplattformen som separata objekt.
Ny beta upplagd nu, med villan bortplockad eftersom den finns i sin helhet i annan DL på BB.

Nu finns hållplatsen med separata delar, samt en första version av vattentornet.

I denna finns även 8 portars lokstallet som i högsta grad är WIP. En port är ny och de övriga är oförändrade. Snart kommer lokstationspaketet där lokstallet är mer uppdaterat.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2015-10-19 klockan 00:08.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:44.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009