Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-06-15, 16:54   #61
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
(enl. min ringa åsikt)
Att döma av kommentarerna på N3V's forum, så verkar dom flesta mer än nöjd med betan, så det bådar gott.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-16, 15:21   #62
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard You've got Mail !

Verkar komma nästa vecka, men jag tänker vänta tills efter midsommar så Sill, Snaps och Jordgubbar hinner komma till ro först.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-16, 16:43   #63
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Nu är det nära.

Översättning från Google.

--------------------------------------------------------------------------

Goda nyheter. Vi har avslutat utvecklingen för SP2!

Ja, den senaste och bästa versionen av Trainz har fått godkännande av våra externa beta-testare och internt team.

Vi är nu upptagna med att förbereda alla de olika byggnaderna, online-och offline-patchar plus installatörer för var och en av de 7 olika Trainz-versionerna som finns runt planeten (dvs. Online PC & Mac; Stopp-PC Std & Dlx; Steam PC & Mac; Mac Appstore ). Det är 21 olika konfigurationer att förbereda och testa innan de släpps.

Vi förväntar oss att de flesta av dessa versioner kommer att finnas tillgängliga tisdag den 20 juni. Det innebär att för befintliga TANE-ägare, när de startar sin nuvarande version av TANE och deras patch från 84xxx är tillgänglig, kommer de att bli ombedd att hämta och installera den fria Uppdatera till SP2.

Vi skickar uppdateringar till den här nyhetsgruppen eftersom byggnaderna blir tillgängliga.

För alla återstående TANE staket sitter som vill uppleva det bästa Trainz har att erbjuda, har vi gjort det oerhört svårt att inte uppgradera just nu. Med 75% av både Standard- och Deluxe-utgåvorna kan du ladda ner hela SP2-installationsprogrammet inom de närmaste dagarna.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-17, 16:20   #64
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Google-översättningar kan bli lite underliga så jag har försökt rätta Bengans översättning till gängse "Svengelseka"

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Nu är det nära.

Översättning från Google. Rättad av LAn

--------------------------------------------------------------------------

Goda nyheter. Vi har avslutat utvecklingen för SP2!

Ja, den senaste och bästa versionen av Trainz har fått godkännande av våra externa beta-testare och internt team.

Vi är nu upptagna med att förbereda alla de olika Builds, online-och offline-patchar plus patchar för var och en av de 7 olika Trainz-versionerna som finns runt planeten (dvs. Online PC & Mac; Stopp-PC Std & Dlx; Steam PC & Mac; Mac Appstore ). Det är 21 olika konfigurationer att förbereda och testa innan de släpps.

Vi förväntar oss att de flesta av dessa versioner kommer att finnas tillgängliga tisdag den 20 juni. Det innebär att för befintliga TANE-ägare, när de startar sin nuvarande version av TANE och deras patch från 84xxx är tillgänglig, kommer de att bli ombedd att hämta och installera den fria Uppdateringen till SP2.

Vi skickar uppdateringar till den här nyhetsgruppen allteftersom buildsen blir tillgängliga.

För alla återstående TANE ägare som vill uppleva det bästa Trainz har att erbjuda, har vi gjort det oerhört svårt att inte uppgradera just nu. Med 75% av både Standard- och Deluxe-utgåvorna kan du ladda ner hela SP2-installationsprogrammet inom de närmaste dagarna.

Min sista test av SP2 blev att skruva upp alla settings till max och köra en svulstig route med en svulstig session.

Slutsats:
Min snart 3 år gamla ASUS klarar det riktigt bra, efter en timmes körning processorn endast fickljummen och fläkten på normalvarv. Lite "stuttering" ibland men inget våldsamt.

Ni med up-to-date-datorer kommer att uppleva ett rejält ryck framåt kan jag utlova
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 16:25   #65
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Åsså Windows 10 update på detta ...

... en massiv 1-timmes update som skakade om rejält på min dator, men verkar inte påverka SP2-betan ????
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-20, 08:27   #66
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Jahaa, då har SP2 släppts officiellt efter många om och men.

Själv tänker jag avvakta några dagar med att installera det, dels på grund av att man inte kan vara 100% säker på att N3V har strulat till något, och dels på grund av att jag kör med tweakade shaders inställningar https://forums.auran.com/trainz/show...ricks-and-tips, och det vill man inte behöva labba med mer än nödvändigt.

Därför kommer jag att hålla koll på N3V's forum, det brukar visa sej ganska snabbt där, om det är nått strul med uppdateringen.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-20, 12:42   #67
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Jahaa, då har SP2 släppts officiellt efter många om och men.

Själv tänker jag avvakta några dagar med att installera det, dels på grund av att man inte kan vara 100% säker på att N3V har strulat till något, och dels på grund av att jag kör med tweakade shaders inställningar https://forums.auran.com/trainz/show...ricks-and-tips, och det vill man inte behöva labba med mer än nödvändigt.

Därför kommer jag att hålla koll på N3V's forum, det brukar visa sej ganska snabbt där, om det är nått strul med uppdateringen.
Borde kanske ha följt Ekans råd. Installerade istället SP 2 (88364) och det verkade väldigt bra. Kollade banan och då framför allt en kilometertavla. Bom sa det bara och så var jag tillbaka i startskärmen.

Nytt försök. Nu började TANE ladda in ett stort antal filer. När jag öppnade banan hade allt vad träd heter försvunnit (se bild 1). Eftersom jag framför allt var intresserad av hur grafikkortet uppförde sig, gick jag över till Driver-läget. När jag zoomade inloket blev bilden brun (bild 2).

Startade om TANE och nu fick jag upp en ny ruta: "Following assets have unsubmitted edits". Eftersom det handlade om banan klickade jag på Revert - och banan var återställd igen (bild 3). Öppnade Driver - bara för att hamna på Skrivbordet igen.

Har nog lång väg tillbaka till SP 2 tror jag.

Nisse

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Nya TANE Bild 1.jpg (225.7 KB, 45 visningar)
Filtyp: jpg Nya TANE bild 2.jpg (121.3 KB, 45 visningar)
Filtyp: jpg Nya Tane Bild 3.jpg (257.3 KB, 45 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-20, 14:15   #68
crille40
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
Standard

Jisses amalia, va händer???

Jag kan inte gå in i edit session Crash-----åter till windows
Jag kunde vara inne en liten stund (knappt 3-4min) i edit route Crash ----åter till windows.

Saknar i stort sett allt på banan och det som är kvar är helt knast.

//Crille
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 1.JPG (51.0 KB, 40 visningar)
Filtyp: jpg 2.JPG (98.7 KB, 40 visningar)
Filtyp: jpg 3.JPG (99.3 KB, 40 visningar)
Filtyp: jpg 4.JPG (128.4 KB, 40 visningar)
crille40 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-20, 14:47   #69
crille40
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
Standard

Finns det inget tips att prova, ifrån er som testat sp2 i månader???

Jag är helt lost i inställningarna nu efter att ha testat, och hittar inte vart jag skulle kunna ändra till defult

Borde blivit misstänksam, när det drog ut på tiden vecka efter vecka, och att Tane startade så snabbt.

Sur gubbe
Crille
crille40 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-20, 14:55   #70
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard

Jag har inte installerat uppgraderingen än, men ett par tips kan jag ge.
Spara aldrig en bana som ser konstig ut!
Testa att submitta de assets som är öppna och kör sedan en database repair, en eller ett par gånger!

Gjorde ett snabbspan på aurans-forum, och det verkar inte vara några stora problem rapporterade hittills.

mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-20, 16:08   #71
crille40
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
Standard

Det var TANE spåren som ställde till med alla problem.
Bytte ut all räls till UK-räls.

Då funkar allt som det skall, och jag får inte ens en massa larm längre om ex signalerna. Utan allt funkar helt perfekt.

Det enda som Jag har krabbat till nu är ju de olika graphics & performens inställningarna. Det långa vägen är ju att testa att ändra en inställning.....provköra, testa nästa osv. Eller om det finns något sätt att ställa in defult, och eller någon har bilder på dessa inställningar?

Glad gubbe
Crille
crille40 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-20, 16:58   #72
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Kul om det funkar för några, för mig gick ridån ner idag när alla mina installationer crashade. Så nu är jag ute i kylan igen - det blir att ta nya tag efter midsommar. Nyinstallera TANE SP1 HF4 och sen patcha till SP2.

Börjat med att rensa datorn från all gammal skit, sen får vi se.

LAn

"stirred but not shaken"
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-20, 17:18   #73
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Kul om det funkar för några, för mig gick ridån ner idag när alla mina installationer crashade. Så nu är jag ute i kylan igen - det blir att ta nya tag efter midsommar. Nyinstallera TANE SP1 HF4 och sen patcha till SP2.

Börjat med att rensa datorn från all gammal skit, sen får vi se.

LAn

"stirred but not shaken"
Det här LAn är värre än vad jag någonsin råkat ut för. Hemskt! Pröva med att gå direkt från SP 1 till Sp 2 - snabb väg åtminstone för mig, viljket kanske inte säger något.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-20, 17:27   #74
crille40
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
Standard

Nisse har du några TANE spår (Procedural Track spårpaket, normalspår och smalspår av: LAn)?

När jag bytte ut dem försvann alla problem och det funkar ljuvligt.

//Crille
crille40 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-20, 17:34   #75
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 296
Standard

Pang, bom, så var officiella SP2 uppladdad till min PC. Utgick från min SP2 beta version.
Fick ladda ned omkring 32 MB, efter att ha ändrat patch strömmen till Public release.

Kollade sen in HNJ DEM banan, vilken fungerade som väntat, dvs inga problem. Gjorde lite modifieringar och sparade.
Gick över till Driver mode och startade upp några tåg. Gick bra. Testning fortsätter.....

För min del så är jag mycket nöjd med TANE SP2.
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:59.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009