Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-28, 03:44   #1
Calmis
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 10
Standard Ingen ström på Testtrack SE

Hej,

Tidigare idag så körde jag Community Ware Rc lok i Railworks 3 Train Simulator 2012 utan problem. Men när jag sedan försökte få Bergslagsbanan 2.0 att också fungera då jag inte laddat ned alla tillbehör till den än. Men medans jag höll på att ladda ned de olika tillbehören osv. till Bergslagen 2 så ville jag köra i Testtrack SE igen. Men problemet är nu att jag inte kommer en endaste millimeter med tåget. För jag får ingen el från ledningarna, jag ser ledningarna osv. men när jag har tagit upp strömmottagaren så visar den 0.00 Amps.

Finns det någon lösning till detta problem? Eller är det någon konflikt i mjukvaran mellan Testtrack SE och Bergslagen 2.0 som gör att de inte funkar ihop?

Med vänlig hälsning
Erik
Calmis besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-02-28, 07:38   #2
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Hej, jag hade samma problem med dessa två rutter.
Tog ett tag att pussla ihop allt som behövdes för att få i gång rutterna och när jag väl lyckades fick jag ingen ström i ledningarna.
Jag kan bara gissa men jag tror att det beror på att de är så pass gamla att de inte vill vara kompis med RW3. Jag gav faktiskt upp och avinstallerade rutterna och väntar i stället tålmodigt på nya svenska rutter, det är ju ett par stycken på gång som verkar riktigt lovande.
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-28, 11:57   #3
Calmis
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 10
Standard

Hej,

Jaha, okej men jag trodde att iaf. Bergslagsbanan var ganska ny, är ju ändå 2.0 jag har och inte 1.0 men jag har inte fått den att fungera än då jag inte laddat ned alla filer till den. Utan än så länge så kan jag bara använda Testtrack SE utan ström.


Vad är det för nya rutter då som är på gång? Ballastbanan?

Mvh
Erik
Calmis besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-28, 23:50   #4
Calmis
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 10
Standard Nu funkar det igen!

Hej,

Installerade några filer för Bergslagsbanan och nu så funkar den utan problem, har till och med ström i ledningarna.

/Erik
Calmis besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:00.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009